eagel cuda 300

Plaats reactie
stefan broks

06-04-2011 12:44

hallo mannen,

mijn maat en ik willen een dieptemeter kopen. nu was eerst ons oog gevallen op een humminbirt 110 maar toen dachte we dat deze eigelijk ook moet voldoen en we dat geld beter kunnen invensteren in de moter.

de eisen die we hebben zijn

een goede indicatie van de bodem structuur
toch wel een redelijke levensduur.
en als die piep als er een visje op de stek ligt ben ik ook al gauw te vreden

we hoeven dus geen super deluxe kleuren scherm te hebben ofzo maar gewoon een degelijke dieptemeter.

wie heeft er ervaring mee? en kan dus antwoord geven op mijn vragen??

mvg stefan
stefan broks

07-04-2011 13:30

niemand?
Lesley van Dinter

07-04-2011 14:48

Ok de eagle cuda 300 is een prima ding om de dieptes te bepalen. De greyline kan je nog enige info wat betreft de bodemgesteldheid verschaffen. Voor 79,95 is het een goed apparaat.

Gr.
©
Daaf Wolters

09-04-2011 16:12

Niet bezuinigen op dieptemeter als je daar serieus wat mee wil. Het overgrote deel van de karpervissers onderschat het nut van een goede dieptemeter echt enorm. Bekijk het zo: op een goedkope dieptemeter kan je zien hoe diep het is. Op een goede dieptemeter kan je daarnaast ook zien hoe hard de bodem is en wat er op die bodem staat. In plaats van een hoop grijze waas kan je wierbedden, takken en stenen gewoon duidelijk zien. De greyline van die goedkope dingen heb je echt niks aan, verteld je nog niet de helft van hoe de zaken er werkelijk uit zien beneden.
Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar als je echt wat wil met zo'n apparaat zou willen dan zou ik gewoon een paar euro meer uitgeven. Ik ben geen expert in welke modellen er precies op de markt zijn en wat wel en niet voldoet, maar ik heb zelf deze: http://www.hengelspullen.nl/hengelspull ... s&ID=19008. In vergelijking met bijvoorbeeld een cuda 168 een wereld van verschil.
Ik zeg niet dat een cuda waardeloos is, alleen dat de goedkope apparaten een onvolledig beeld geven. Als je dus met zo'n ding bezig gaat is een peilhengel of prikstok in de boot nog steeds een vereiste, waar je als je met een betere dieptemeter leert werken vaak zonder die dingen kan. Scheelt enorm veel werk bij het in kaart brengen van wateren of bij het 's nachts snel weer uitvaren.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
stefan broks

11-04-2011 13:34

@ daaf,

je hebt helemaal gelijk, maar ik dacht dat je met die dieptemeter ook wel de bodem structuur een beetje in kaart kon brengen. veder vis ik hier in nederland alleen op zand putten met een harde bodem. en wij hadden een dieptemeter nodig om een taluud te vinden. toch ga ik me iets meer verdiepen in de dieptemeters!!

weet misschien iemand anders nog een andere dieptemeter? ik heb een budget van tussen de 100 en 150 euro
Lesley van Dinter

11-04-2011 20:44

Ik ben het helemaal eens met Daaf maar als je niet zoveel te besteden hebt is een cuda prima.

Gr.
©
Plaats reactie