fox warrior s euro/fox euro warrior/shimano beastmaster?


Plaats reactie
michael willem
Berichten: 42
Lid geworden op: 19-02-2008 20:13

04-04-2011 17:59

hallo mensen,

ik ben op zoek naar een karperhengel van kurk , en ik heb de volgende hengels gezien,

fox warrior s euro (95,-)
fox euro warrior (120,-)
shimano beastmaster (135,-)

welke van de 3 hengels zouden jullie mij aanraden?
ik zit zelf te denken aan de fox euro warrior,,

gr michael.w
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-04-2011 18:22

shimano beastmaster (135,-) zou ik dan voor gaan he.

Staan er 2 op Marktplaats te koop http://link.marktplaats.nl/438259615

en 3 met kurk http://link.marktplaats.nl/433848147
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-04-2011 09:26

Beastmasters hebben net wat meer over met werpen dan die slappe zwabbers van Fox die je al een tikkeltje zwaarder moet kiezen om hetzelfde te kunnen doen.

Zeker de wat goedkopere stokken van Fox hebben dat euvel al snel ;)

Ik heb er 4. En de peilhengel ervan ook nog..Kurk vind ik niet mooi afgewerkt bij Shimano, vind het niet bij modern ogende stokken passen. En bij mij wordt het echt snel goor, ik was mijn handen zelden enzo.. Ook met spodden en peilen heb ik vaak een beitel nodig om de troep er af te hakken.

Niet echt ideaal dus ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

05-04-2011 22:40

ik heb 3 euro warriors en ben dr buitengewoon tevreden mee!

nu vis ik al jaren met verschillende modellen van fox
de euro warrior is gewoon een spatstrakke stok,niks geen zwabberdingen zoals hierboven geschreven.
er is ook alleen een 2.75 uitvoering van.hiermee mep ik een 90 grams lood over de 100 meter(wel met een molen met goede werpeigenschappen natuurlijk,in mijn geval de tournament entoh 5500) en dat terwijl het niet een specifieke afstandsstok is!

de warrior s vind ik ook een mooie stok,en zal dr niet voor onder doen.

vroegah ook (verschillende) shimano hengels gehad,en die vond ik niks,dus ik zou zeker voor de fox gaan!


greetz!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-04-2011 08:49

Zo zie je maar weer dat ervaringen gewoonweg flink kunnen verschillen. Ik vind Fox-hengels ( geef toe, heb ze niet allemaal in mijn handen gehad en mogen gebruiken) over het algemeen net even wat minder dan mijn Beastmasters. Daar kun je niets aan veranderen, als ik van beiden een 2-3/4 in mijn handen heb is de Fox wat minder snel terug in rust.

Topicstarter doet er goed aan ze eens na elkaar in de handen te nemen, en niet afgaan op ervaringen van anderen en hengels online kopen. Voorkomt vaak teleurstelling.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

06-04-2011 11:44

Gewoon naar de hengelsport winkel gaan en alle 3 de hengels vasthouden.
Neem je je eigen molen mee, die schroef je eronder en ga je gewoon kijken!
Tight Lines !
thijs keulemans
Berichten: 68
Lid geworden op: 30-09-2007 00:56
Locatie: oosterhout

07-04-2011 00:07

Juist gewoon naar de hengelsport winkel en zelf de hengels aanvoelen.
Kwa kwaliteit zal het mekaar niet veel maken, je hebt de euro warrior trouwens als je goed zoekt goedkoper dan 120 euro.
En dan heb je een hengel voor vele jaren plezier :wink:

succes!
Vriendelijke groet
Thijs Keulemans
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

07-04-2011 12:03

Heb zelf een half jaar met de Eurowarriors gevist van Fox, fijne hengels vond ik het wel ja.
Helaas na een bezoek 's winters van een knaagdier had ik een hele ravage aangetroffen waaronder ook mijn hengels (kurk) beschadigd waren. Deze heb ik toen een poos opzij gezet en des tijds de eerste serie Beastmasters (2de hands) kunnen kopen van Shimano in de DL uitvoering (hardere top).
Om eerlijk te zijn gooien de Shimano's stukken beter, maar lever ik wel op de dril in qua actie, die beter was bij de Foxen. Het is gewoon aan jou de keuze wat je in je lijstje aan PERSOONLIJKE wensen op nummer 1 zet.
Koop aan de hand daarvan een hengel die voldoet aan jou criterium, en geloof mij je hebt keuze genoeg in hengels. Een goede hengelsport zaak moet je goed kunnen helpen met de juiste hengel te zoeken die aan jou verwachtingen voldoet, en wellicht zul je zien dat je misschien bij andere hengels uit komt dan die je nu op het oog hebt. Het oog wil zeker wat, maar de functie van de hengel vind ik veel belangrijker.

PS Ik heb ook vorig jaar een review geplaatst bij hengels op dit forum over de Beastmasters, staat ook meen ik 1 op van iemand anders over de Eurowarriors.

Succes met je keuze.;)
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Danny de Witt
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-03-2011 19:08
Locatie: Roosendoal

10-04-2011 12:15

Ben obsoluut geen fan van fox als het aankomt op hengels en molens... Ik zou persoonlijk voor de Shimano's gaan. Je koopt gewoon simpelweg kwaliteit.
Carp Fishing Ruined My Life! But I Love It!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

13-04-2011 10:16

beetje kort door de bocht die reactie nietwaar? Heb je dat persoonlijk getest en zo ja wat waren je bevindingen, waar zitten de verschillen in? Of heb je dat van iemand anders gehoord? Is alles van shimano kwaliteit?
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

13-04-2011 13:52

shimano beastmaster (135,-)

Ik heb nu ongeveer 6 jaar deze stokken(2,75) en ze bevallen nog steeds meer dan prima! Werpen lekker en ze geven een leuke actie wanneer je drilt.

Ik heb nog nooit met fox hengels gevist dus ik kan je alleen laten weten dat ik erg tevreden ben met mijn shimano hengels.

Door spullen die ik van fox heb gehad(klein materiaal, rodpod, piepers) ben ik van mening dat je weinig krijgt voor het geld dat je er aan uitgeeft. Ik zal dus ook niet snel hengels, molens of iets dergelijks kopen van fox(met uitzonderingen daar gelaten).
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Cor Vermeulen

13-04-2011 15:20

Hallo,

Heb zelf nu zo'n 3 jaar de euro warriors, ik vind het over het algemeen goed uitziende stokken, egt zwaar zijn ze ook niet en bij het aanschaffen ervan was ik eigenlijk (ook vanwege de prijs) er wel overtuigd van. Later kwam ik hier toch wel op terug vind ik het maar slappe spaghetti sliertjes met het uitwerpen zwabberen ze alle kanten op! Voor mij dus genoeg reden om voor andere hengels te kijken...

En als ik jouw een tip mag geven zal ik echt voor deze gaan als je dat geld te besteden hebt!
Deze zijn erg licht, voelen heel strak in de top aan en toch zeer parabolisch!

The JC TSI Carp Rod 12 ft
Afbeelding

Afbeelding

http://hareco-hengelsport.nl/karperviss ... ls-jc.html

Met vriendelijke groet,
Cor Vermeulen
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

13-04-2011 15:43

totaal offtopic, maar even een grappige quote van de hareco site:

De absolute blikvanger op dit werpkanon is de rvs SS29 Reelhouder: dit pareltje van geannodiseerde aluminium...


RVS reelhouder van geannodiseerd aluminum lijtk me ietwat tegenstrijdig :P
Cor Vermeulen

13-04-2011 15:49

Haha inderdaad zag het staan en moest hier zelf ook wel een beetje om lachen maar dat terzijde, prima stokken!
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

15-05-2011 13:44

ik heb zelf de gewone warrior S
het zijn precies dezelfde hengels als de Warrior S euro
alleen zit er kurk omheen en een glansende lak

het zijn alledrie sowieso goede hengels
de warrior S is gewoon een goede parabolische hengel die goed tot het handvat buigt
en waarmee ik gewoon (2.75 lbs) makkelijk 120 gram wegzet op 90 meter (ik heb nog niet verder kunnen testen, want dan lag ik op de kant) :wink:

maar als jij het geld hebt voor toch een Beastmaster
zou ik eerlijk gezegd toch voor de Beastmaster gaan, omdat je denk ik toch iets meer hengel heb
en is toch wel een mooiere hengel lijkt mij.. (verder geen ervaringen mee ofzo hoor)
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

15-05-2011 14:29

Bij Hennie kruidenier kosten de fox-en 3 voor 299.
Even op de site kijken!
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Plaats reactie