SKARP/SOUL/DAIWA


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dion Tholense
Berichten: 16
Lid geworden op: 30-08-2010 21:37
Locatie: Duiven

02-04-2011 18:49

Al enige tijd vis ik met een Trend majesty carp en de Shakespeare Zeta Carp. Met name de laatste (logge lompe stok die mijn hond nog niet eens wilt apporteren) wil ik eigenlijk niet meer mee vissen. Nu heb ik wel redelijke plezier bij mijn Trend majesty carp... alleen blijft de lak niet echt zitten. Krijg er bobbeltjes/blaasjes onder.

Nu wil ik dus eigenlijk 2 nieuwe hengels kopen.
Na enig zoekwerk kwam ik uit op

-SKARP SK1 (zeer mooi design) (2,75lb)
-SKARP SK7 (2,75lb)
-SOUL The Dutch (reloaded) (2,75lb)
-SOUL The Myth (2,75lb)
-DAIWA Windcast Carp (2,75lb)

Nu is mijn vraag eigenlijk of mensen met bovenstaande stokken al ervaringen hebben. Ik hoor dat SOUL nog wel eens snel kapot gaat, maar van de SKARP hengels weet ik dus helemaal niets. Of is de DAIWA nou wel weer iets.
Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de SK1 en de Windcast Carp..

Graag uw reactie..
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

02-04-2011 19:15

als de trend hengels verder wel bevallen dan zouden de skarps wel een goeie optie zijn. zelfde actie, zelfde fabriek, betere kwaliteit.

gewoon allemaal ff in de hand houden, kijken wat de actie is en of jou dat bevalt.
zijn allemaal wel kwaliteits hengels.

heb zelf ook die trend stokken en valt zeker niet tegen voor zo,n cheap hengeltje.
ook de lak is bij mij minder. gebruik ze alleen nog maar als ik echt ver moet gooien.
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

03-04-2011 00:56

The Myth van Soul kun je rustig doen is niets mis mee,The Dutch is net nieuw daar zul je denk weinig info over vinden.
Van Skarp zal ook niet echt slecht zijn.
Zit Zelf te wachten op de nieuwe stokken van The Force die zien er ook zeer goed uit.
Gebruikersavatar
Dion Tholense
Berichten: 16
Lid geworden op: 30-08-2010 21:37
Locatie: Duiven

03-04-2011 13:16

Worden er Uberhaubt nog kwalitatief slechte hengels gemaakt? Of laat ik me misleiden door het feit dat ik denk dat techniek alleen voorruit gaat, ipv dat er misschien meer word gekeken naar het winst maken en zo hengels zo goedkoop mogelijk worden afgebouwd.

Niemand ervaring met de Daiwa Windcast carp?
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

04-04-2011 08:54

ik vind dat nooit iets slecht is het is natuurlijk ook wat je er van verlangt wat voor mij een goede hengel is kan voor jou al een super hengel zijn of juist rommel.

ik denk dat alle hengels die je benoemt wel voldoen trouwens hoor
Gebruikersavatar
Dion Tholense
Berichten: 16
Lid geworden op: 30-08-2010 21:37
Locatie: Duiven

04-04-2011 19:18

Mooi om te horen dat de hengels wel degelijk zijn. Ik vroeg mij namelijk af (op daiwa na) of de hengels wel kwalitatief goed zijn en niet na een paar jaar al bij het grof vuil kunnen. Nu ik weet dat de hengels goed zijn, zal ik nog een keuze moeten maken.
Ik zal zelf natuurlijk alle soorten in de hand moeten houden, maar zijn er nog tips/gebruikerservaringen?
Plaats reactie