Solar, Mattrix of Jag


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

27-03-2011 21:48

Ik wil binnenkort een aantal nieuwe banksticks en buzzerbars gaan kopen en zou graag is willen weten wie er ervaring heeft met bovenstaande merken.

Van Jag hoor ik dat het erg licht is en daardoor wat minder stevig als solar of matrix, sterker nog de banksticks schijnen gewoon te buigen, wat is hiervan waar?

Matrix vindt ik erg mooi en sterk maar erg zwaar, nu ken ik alleen de rock solid uitvoering (en die zijn dus gewichtig) maar niet de super slinky uitvoering, weet iemand hoe die zijn kwa gewicht? en sterkte?

En solar is natuurlijk erg goed maar vindt ( vooral ) jag en matrix gewoon mooier om te zien.

Is er iemand die mij eea uit ervaring kan vertellen met de serie's die ik hierboven beschrijf?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-03-2011 10:25

Om het nog lastiger te maken...

Steve Neville, Defiant MPS, Dymag, Cygnet, Interlock, Chris Brown en zo zijn er nog veel meer merken die allemaal mooi en stevig materiaal maken als het over banksticks gaat.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

28-03-2011 10:44

JAG doorbreken? Dat lijkt mij zeer sterk! Ik ken diverse Engelsen die juist JAG enorm verkiezen boven de andere merken. de afwerking van JAG producten is er hoog. de schroeven kun je niet kwijtraken maargoed, daar betaal je ook voor. Solar en Matrix is meer algemener en ook kwaliteit. wil je wat meer exclusiviteit, dan zijn er nog een tal van custom bedrijfjes waarvan Kevin er al een paar heeft opgenoemd.
Carpfishing, a way of life!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

28-03-2011 12:29

JRC en..betaalbaar (13eu)
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

28-03-2011 12:57

[quote="Tim van Zanten"]JAG doorbrekenquote]

Hij schrijft toch echt doorbuigen ipv doorbreken, groot verschil denk ik toch :wink:
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

29-03-2011 18:48

Ik was zelf aan het twijfelen tussen de Matrix en de Century's maar toen ik de Matrix in mijn handen had wist ik tot het materiaal onverwoestbaar zou zijn. Ik kon ze gelukkig vergelijken in de winkel waardoor ik mijn keuze makkelijker kon maken en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Ik zeg dat als je echt goede en stevige kwaliteit wilt hebben ze wel iets meer gewicht zullen moeten hebben, is dit niet het geval dan is het materiaal niet zo dikwandig en dus minder sterk. De Matrix kun je gewoon met een rubber hamer de grond in meppen ( mocht het nodig zijn ) dat is geen enkel probleem.

Wat mij erg opviel tussen de Matrix en andere zoals Century etc. is de minimale speling tussen de bankstick en het " binnewerk " zeg maar. Als je hem dus uitschuif dan zakt die heel langzaam in omdat de lucht moeilijk weg kan wat er in zit. ( Doordat de speling minimaal is dus ) wat er voor zorgt dat als je ze vast zet ze ook echt geen milimeter meer meegeven, zoals het hoort te zijn dus. Als je de binnen kant heel snel uitschuift uit het buiten gedeelte hoor je gewoon " plop " :P :roll: Zo netjes zit het in elkaar. En het schroefje met een kwartslagje vast zetten en het is ook echt vast en tegenstelling tot heel wat andere.

Ik ben zeer blij geweest met mijn keuze en hoef niets anders meer :)

Succes..!

Afbeelding
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

30-03-2011 13:44

Bedankt voor de reactie's.
Heb gister avond bij Tackle Direct eea besteld, buzzerbars en stabiliser, banksticks hadden ze helaas niet op voorraad zag ik dus hou hiervoor nog even de oude, die zijn qua afmeting hetzelfde als de matrix.
Hoop het morgen binnen te krijgen.
Plaats reactie