Fox soft steel camo ervaringen


Plaats reactie
niels hurkmans

11-03-2011 18:58

Wie heeft er ervaringen met de Soft steel camo lijn van Fox?
Ik kan er redelijk goedkoop aankomen en ik wilde weten of het een goede lijn is?
Als jullie hier ervaringen mee hebben dan hoor ik het graag.

Gr. Niels
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-03-2011 19:17

Welke, die oude of de nieuwe variant? De oude was super, vergelijkbaar met de gewone Softsteel, de nieuwe heb ik nog niet op de molens gehad..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
niels hurkmans

11-03-2011 19:26

Sven van Anrooy schreef:Welke, die oude of de nieuwe variant? De oude was super, vergelijkbaar met de gewone Softsteel, de nieuwe heb ik nog niet op de molens gehad..



Deze : http://cgi.ebay.nl/Fox-Soft-Steel-Camo-Carp-Line-10lb-12lb-15lb-/230589738473?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&var=&hash=item7b67e3f1ec#ht_1893wt_961
Volgens mij is dat de oude.

Gr. Niels
Gebruikersavatar
Thijs de Lange
Berichten: 93
Lid geworden op: 23-02-2006 14:13
Locatie: Flevoland

14-03-2011 20:36

ik heb sinds een half jaar de nieuwe versie, fox soft steel adaptive camouflage, op mijn molens (daiwa emblem 5500 pro).

deze lijn bevalt mij echt super. Hiervoor shimano technium en korda lijn gehad. De kordalijn vond ik erg veel rek hebben en kinken, de shimano wat stug.

De fox lijn die ik er nu heb heeft meer rek dan de shimano technium, maar is verder op alle overige punten een enorme vooruitgang.

+ goede camouflage
+ soepel
+ sterk in de knopen

+- zinkt niet bijzonder snel maar blijft zeker niet drijven
+- niet zo slijtvast als technium maar beter dan korda

- aanwezige rek

ik ben er erg tevreden mee, ik hoop dat je er wat aan hebt, in volgende link de lijn die ik heb.

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... cts/CML090
tja...
niels hurkmans

14-03-2011 23:33

Thijs de Lange schreef:ik heb sinds een half jaar de nieuwe versie, fox soft steel adaptive camouflage, op mijn molens (daiwa emblem 5500 pro).

deze lijn bevalt mij echt super. Hiervoor shimano technium en korda lijn gehad. De kordalijn vond ik erg veel rek hebben en kinken, de shimano wat stug.

De fox lijn die ik er nu heb heeft meer rek dan de shimano technium, maar is verder op alle overige punten een enorme vooruitgang.

+ goede camouflage
+ soepel
+ sterk in de knopen

+- zinkt niet bijzonder snel maar blijft zeker niet drijven
+- niet zo slijtvast als technium maar beter dan korda

- aanwezige rek

ik ben er erg tevreden mee, ik hoop dat je er wat aan hebt, in volgende link de lijn die ik heb.

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... cts/CML090


Bedankt voor je reactie!
Raymond Kimenai
Berichten: 136
Lid geworden op: 28-11-2009 13:05

06-09-2011 17:25

Hallo allemaal,

Ik heb ook de Softsteel camo op mijn molentjes laten spoelen in t voor jaar.
Heb er nu dus een dik half jaar met gevist. En nu krult de lijn als een gek! Steeds als de druk van de lijn is bij bv toploodje aan hangen, aasje vervangen enz, enz. Nu vraag ik me af:
Hebben jullie dit probleem ook ondervonden? En wat zou de oorzaak kunnen zijn als het alleen bij mij voor komt?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-09-2011 17:34

De oorzaak is in de meeste gevallen veel vissen zonder af en toe eens wat af te strippen. Zeker op langere afstanden krijgt nylon in mijn ogen vaak goed op z'n klote. Een half jaar krijgt het bij mij vaak niet eens, dan is het al vervangen. Vandaar dat ik ook niet meer kies voor duurdere lijntjes, liever wat vaker verversen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Raymond Kimenai
Berichten: 136
Lid geworden op: 28-11-2009 13:05

06-09-2011 18:08

oke! ik zal volgende keer als ik weer ga vissen er n metertje of 20/30 af halen misschien kan ik dan weer even vooruit.
Maar ik heb bijna elk seizoen wel n ander hoofdlijntje en bij deze softsteel is het wel heel erg naar mijn ervaring! En ik vis eigenlijk nooit op grote afstand, hooguit n metertje of 30 uit de kant. Zijn er dus nog andere gebruikers die deze klacht herkennen?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-09-2011 18:39

Een tipje in dat geval,

Loop je lijn eens zonder iets eraan een metertje of 50 uit dus helemaal kaal. Strak tussen duim en wijsvinger opdraaien en nog een keertje herhalen.

Dan heb je de meeste kinken en krullen wel weer aardig onder de duim ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Raymond Kimenai
Berichten: 136
Lid geworden op: 28-11-2009 13:05

06-09-2011 19:06

Dus als ik het goed begrijp laat ik de lijn na het uit lopen en dan tijdens het opnieuw opspoelen tussen mijn duim en wijsvinger doorglijden. Zodat deze door de wrijving evt n beetje warmer word en dat zou het nodige resultaat moeten geven?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-09-2011 19:38

Nou, meer omdat er niets aan het uiteinde zit krijgt deze de kans terug te draaien. Nu moet je het niet al te ver laten komen, dan werkt het niet altijd even goed meer..

En glijden niet echt, meer echt op spanning opdraaien, een nat washandje voorkomt wel wat warmte ontwikkeling..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Raymond Kimenai
Berichten: 136
Lid geworden op: 28-11-2009 13:05

07-09-2011 00:03

Oke nu begrijp ik hem helemaal!
Goude tip! Bedankt!
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

07-09-2011 13:41

Sven van Anrooy schreef:Nou, meer omdat er niets aan het uiteinde zit krijgt deze de kans terug te draaien. Nu moet je het niet al te ver laten komen, dan werkt het niet altijd even goed meer..

En glijden niet echt, meer echt op spanning opdraaien, een nat washandje voorkomt wel wat warmte ontwikkeling..


Dat zei ze vannacht ook, ofniet Sven? :wink:

Ontopic qua kinken: Er zijn ook speciale loodjes die je aan je lijn kunt bevestigen die je kinken eruit halen. Voor de mensen die 50 meter lopen te ver vinden :lol:

Trouwens ''verse'' nieuwe lijn zinkt meestal wat minder heb ik als ervaring. En slijtvastheid, tja het is maar net waar je vist.... Bij scherpe obstakels heb je met een zogenaamd slijtvast mono-lijntje van 30/00 ook niks te zeggen. Tegenwoordig kan elke mono lijn gelukkig wel de nodige rietstengels aan!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

07-09-2011 15:07

Heb de Fox Steel Camo al een paar maandjes op de kanaalspoelen liggen, en moet zeggen; prima lijntje!
Doet wat je ervan mag verwachten. Zinkt prima, werpt lekker en de hoeveelheid rek die erop zit bevalt me ook wel.
Wat schuurbestendigheid betreft vind ik het geen superlijn, meer een middenmoter. :wink:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie