welke foudraal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

25-02-2011 17:41

ik ben op zoek naar een nieuwe foudraal voor 3 hengels.
heb altijd foudralen gehad waar ze alledrie ingaan maar zie de laatste tijd veel met lossen quivers.
hoor graag ervaringen.
bv die van jrc of van nash
Vis is vis
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

25-02-2011 18:04

Ik weet niet wat voor hengels je hebt maar met die losse pouches moet je goed opletten..
Vaak zijn de eindjes vrij smal waardoor je eerste oog van je topdeel gaat wringen met je handgreep.
Ik heb hengels met kurk en het eerste oog van het topdeel zit ongeveer 25 centimeter van de sluiting waardoor het er nooit lekker in past..
Vandaar dat ik weer een gewoon foudraal heb gekocht.
Sjaak (paddy hengelsport) had op de beurs een aanbieding van wychwood, volgens mij heette dat ding maximizer, voor een hele goeie prijs.
Ik weet niet of ie ze nog heeft maar ik heb er een gekocht en ben er zeer over te spreken..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

25-02-2011 18:16

Bij fox hebben ze er over nagedacht, speciale uitsparing voor startogen tot 50 mm.

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... cts/CLU194
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

25-02-2011 18:17

Mijn foudraal is van Fox, vind het best een fijn ding 8)
Hij doet zn werk naar behoren en is behoorlijk ruim.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

25-02-2011 19:10

Taco van der veen schreef:Bij fox hebben ze er over nagedacht, speciale uitsparing voor startogen tot 50 mm.

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... cts/CLU194


Maar dan bedoel ik juist onderin... :wink:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-02-2011 19:28

rick boom schreef:Ik weet niet wat voor hengels je hebt maar met die losse pouches moet je goed opletten..
Vaak zijn de eindjes vrij smal waardoor je eerste oog van je topdeel gaat wringen met je handgreep.
Ik heb hengels met kurk en het eerste oog van het topdeel zit ongeveer 25 centimeter van de sluiting waardoor het er nooit ..


Daarom doe ik ook altijd mijn top langs de sluiting en niet langs het handvat.

Persoonlijk zou ik nooit meer voor een foudraal gaan. Al mijn hengels hebben opgetuigd een aparte soort pouch, mocht ik met lichten spul willen vissen hoef ik het nooit meer om te gooien. De middensectie voor mijn tent en steunen enzo is van Wijchwood. Maar ik maak mijn pouches ook nooit vast aan die combo..

3x Shimano voor mijn beastmasters
2x F4E voor mijn Dimensions

En dan nog diverse pen en spodstokken in pouches..

Het is persoonlijk, maar ik heb met foudralen nare ervaringen met ogen. Ik legde zo'n ding altijd verkeerd neer en dat kostte mij nou net ogen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

25-02-2011 23:21

ik heb nu dus 3 cjw km1 gekocht en die wil ik zoals je zult begrijpen goed verpakken.
startoog van 50 mm is nvt en met wychwood heb ik geen ervaring en met losse pouches ook niet maar tot nu toe bedankt voor de reakties.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

01-03-2011 00:21

Hallo Ben,
Ik heb mijn CJW's in een Fox warior quiver combo zitten.
Hoofd foudraal voor plu, landingnet en steunen.
Afbeelding
Daar aan kan je losse sleeves vastklikken
Nu ben ik nogal een Pietje Precies met mijn hengels en wil geen gerammel in de losse sleeves.
Ik bind de hengels vast met 3 neopreen straps/wraps per hengel.
Je koopt ze per 2 trouwens :evil:
Eerst 2 slagen om het topdeel en dan om het onderdeel.
Nergens zal er contact hengeldeel/ hengeldeel plaats vinden.
Hieronder een afbeelding.
Afbeelding
Het is wat omslachtig, maar je vervoert nu eenmaal geen hengels van een tientje.
Mvg, Willem
ps ik ben egnie een tart hoor, alleen maar zuinig op me spulletjes :lol:
Laatst gewijzigd door Willem de Bruin op 01-03-2011 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

01-03-2011 08:49

bedankt voor je reaktie willem.
die laatste afbeelding doet het niet bj mij.
en dat pietje precies vind ik niet erg dat wil ik ook want zoals je al zei ze zijn niet goedkoop.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

01-03-2011 11:36

Ai dan werkt de link zekers niet :(
Heb zelf maar ffies plaatjes geschoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de toppen heb ik een neopreen brillenhoesje (action voor paar kwartjes) zitten met een stiknaad in het midden,
maar er zijn ook neopreen hengeltip protectors te koop.
Veel plezier en succes met je nieuwe stokken.
Groets, Willem
Laatst gewijzigd door Willem de Bruin op 11-03-2011 18:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Ronald Wieberdink
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2010 21:10
Locatie: Elspeet

02-03-2011 21:49

ik heb de quiver van jrc en die bevalt me prima, altijd de plu bij me, en kan eenvoudig van hengel wisselen, heb er lekker veel extra sleeves bij. ik vind het een degelijk foudraal wat je fijn en makkelijk kan dragen. prijs is ook gunstig vond ik, 80 euro voor quiver met twee slees en een losse slkeev kost 20 euro bij henkie koster.
als je te lelijk bent voor het strand en te dom voor de bibliotheek, blijf dan lekker thuis.
valentijn trossel
Berichten: 61
Lid geworden op: 27-05-2010 20:29
Locatie: zandvoort

10-03-2011 16:33

cocoon 50 foudraal voor 3 of 4 hengels!

van jrc
Steun de KSN en wordt lid!
meer info: http://www.karperstudiegroep.nl
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

10-03-2011 16:58

Ik heb nog een venture rod sling te koop mocht je geinteresseerd zijn.
Met 3 losse pouches, deze hebben een verhard deel zodat je toppen goed beschermd zijn en genoeg ruimte voor de grootste bigpits.

Reden van verkoop is dat ik weer een normale foudraal wil

Afbeelding
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

11-03-2011 18:07

er is toch ook zo'n soort "hardcase" foudraal, ben alleen de naam ff vergeten.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-03-2011 04:19

ben zelf in het bezit sinds kort van de gewonen fox warrior foudraal, en ben er best tevreden mee.
Wel denk ik dat zo,n cocoon VEEL ruimer en groter is.
Maar de gewonen warrior foudraal ziet er zeer degelijk uit, ook past mijn pro line rodpot in de voorvak van deze foudraal, daar ben ik blij mee, scheelt weer een tas extra, wel moet je je buzzerbars van deze rodpot helemaal uit elkaar halen , want helaas passen die niet in het foudraal.
Hij is degelijk en ook is de rits van super kwaliteit en 3 hengels met 3 bigpit molens passen er redelijk tot goed in, en ook kan deze foudraal aardig wat slijtage verdragen.
cocoon is van het zelfde matriaal gemaakt, maar wel stukken ruimer, voor mij niet handig de cocoon wegens zijn behoorlijke omvang ,want ik moet met de brommer naar het water kant.

MVG
jimmy van het riet
Berichten: 41
Lid geworden op: 23-06-2011 10:15

03-04-2014 09:42

Ben even een vraagje welke is het geworden en bevalt deze , ben zelf ook opzoek naar een degelijke foudraal voor 3 hengels

alvast bedankt

mvg
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-04-2014 09:54

Het is die van jrc geworden.
Heb flink wat verschillende in mijn handen gehad maar die van jrc heeft echt goed dik gevoerde sleeves
Vis is vis
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

03-04-2014 11:05

Hoi,

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan een foudraal per hengel. Ik heb 4 pen hengels elk in een los foudraal. 4 statische hengels 3Lb elk in een los foudraal en 4 statische hengels 3.75Lb ook elk in een los foudraal. Zo kan ik elke keer dat ik ga vissen kiezen welke hengel ik meeneem en hoef ik niet moeilijk te doen. Overigens heb ik alle hengels anders opgetuigd zodat ik aan de waterkant weinig hoef te doen.

Soms kies ik er namelijk ook voor om maar met 1 hengel te vissen en dan wil ik niet zo'n groot foudraal meenemen/uitpakken etc. En puzzelen om alles in de auto te krijgen is voor mij ook makkelijker dan 1 groot gevaarte mee te nemen :)

Groet Jeffrey
jimmy van het riet
Berichten: 41
Lid geworden op: 23-06-2011 10:15

03-04-2014 12:05

ben scholten schreef:Het is die van jrc geworden.
Heb flink wat verschillende in mijn handen gehad maar die van jrc heeft echt goed dik gevoerde sleeves



Dank je wel voor het antwoord alvast , ik was laatst al even in de winkel wezen kijken maar heb bij ons geen dikke gevonden

is het misschien de jrc cocoon 50

alvast bedankt

mvg

ps jeffrey

Ik neem de hengels niet opgetuigd mee , qua grote maakt mij niet zoveel uit als ze maar goed beschermd zijn dit vind ik persoonlijk een stuk belangerijker.
Dit word toch wel mijn duurste setje hengels dus wil ze graag netjes houden .


mvg
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

04-04-2014 10:11

Hey Jimmy,

Waarom zou een foudraal voor 1 hengel minder goed beschermen als een foudraal voor 3 of 4?
Al mijn hengels zijn duur, en ik wil deze uiteraard ook zo goed mogelijk beschermd. Ik heb in het verleden een hengel bijna weg kunnen gooien, omdat ik 3 hengels bij elkaar had zitten + banksticks + paraplu + landingsnet. Alles samen zorgde voor genoeg gewicht om een toevallig verkeerd liggende hengel een oog te kosten.

Maar uiteraard zijn dat mijn ervaringen en raad ik je aan om te doen waar je je zelf goed bij voelt :)
Succes met het vinden van een goed foudraal en ik hoop dat je snel met je nieuwe hengels kan gaan vissen!

Groet Jeffrey
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

04-04-2014 10:52

Ik heb de Fox Royale foudraal voor 3 "opgetuigde" hengels en 3 niet opgetuigde hengels. Perfect ding, erg goed gevoerd en ruime zachte molen pouches. Ik heb er 3 hengels met molens in zitten en 1 hengel zonder molen. De hengels kun je goed vastzetten met klittenband. tussen de twee delen zit een dikke "deken" welke de hengels hengels gescheiden houdt. Het buiten materiaal is ook goed en stevig met een brede draagband, en zachte handvatten.
Gewoon, lekker vissen.
jimmy van het riet
Berichten: 41
Lid geworden op: 23-06-2011 10:15

04-04-2014 17:20

Hey jeffrey

Misschien heb ik het ook wel te snel afgeschreven , heb eigenlijk altijd een foudraal gehad en dit ook mijn eerste keuze is . Maar ik sta wel open om iets nieuws uit te proberen.

Heb even wat kant en klare bekeken, ze lijken inderdaad goed stevig maar mijn gevoel zegt kan het niet uit de plaatjes halen dat ze geen voering hebben maar kan dit uiteraard mis hebben.

En dan nog een vraagje steken je hengels er meestal zo uit of zitten deze wel helemaal verpakt ?
http://detacklebox.nl/shimano-tribal-xtr-rod-quiver

Rene dank je wel zal deze zeker in gedachten houden , ziet er inderdaad erg netjes uit

mvg
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

05-04-2014 11:26

Hey Jimmy,

Ik gebruik geen "rod quivers". Das in mijn ogen hetzelfde als een foudraal voor 3 hengels alleen moet je er meer werk voor doen :D
Ik heb echt een gesloten foudraal per hengel. Misschien zou je eens naar de hengelsportzaak moeten gaan om te kijken/voelen wat er aangeboden wordt. Misschien dat je daar al iets wijzer uit kan worden.

Tevens lijkt het misschien of een foudraal voor 1 hengel niet zo dik gevoerd is, omdat deze foudralen op de foto een stuk kleiner zijn. Een foudraal voor 3 hengels lijkt automatisch al dikker gevoerd omdat het groter is.

Nogmaals....Kies iets wat JIJ mooi/veilig vind. Ik kan je alleen maar mijn ervaringen delen, maar je zal echt op je eigen gevoel af moeten gaan. Het zijn uiteraard jouw hengels/geld :)

Succes met je zoektocht!

Groet Jeffrey
Robin Hoste
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-04-2014 20:56

04-06-2014 19:37

Misschien beetje heel laat maar ik heb een foudraal waar mijn 3 stokken inzitten + een vaste stok met extra rekkers enzo voor m'n vader. Er zit zelf een buis in zodat deze nooit kan plooien. Heb deze eigenlijk op de kop getikt 2edehands maar was een cadeau van iemand. Is van Ultimate maar weet het type niet exact. Heb 2dehands denk ik 50€ betaald nieuw koste die denk ik 80€.

grtjs,
Robin
Plaats reactie