Het aanschaffen van Delkims!


Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

21-02-2011 11:05

Dat vind ik dan raar omdat een wieltje meedraait een dus eigenlijk niet kan inslijten..? Als ik met een stukje braid over een stuk kunstof snel heen en weer beweeg (zaagbeweging) dan snijdt deze al snel in, doe ik dit op een wieltje dat soepel mee draait dan gebeurd er werkelijk niks..lijkt me logisch. Mischien stond de hengel niet mooi in lijn richting de vis en was er daarom weerstand? Maar ja dan zouden de ogen de lijn alsnog centeren, ik vind het vreemd.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-02-2011 11:07

ik vis nu zo'n 5 jaar met delkim,en heb verschillende soorten nylon en braids gebruikt,ik heb nergens problemen mee gehad tot nog toe,
mijn vismaat heeft zijn oude delkims nu zo'n 20 jaar en werken nog net zo goed als de mijne.

ik zeg doen !
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

21-02-2011 16:39

Sowieso die delkims kopen ongeacht wat de rest beweert je gaat je geen bult hieraan vallen! Het is eigenlijk een soort Apple/Microsoft (Klaas lijkt dan meer op zo'n Linux nerd :lol: ) ritueel aan het worden. Beide hebben fanatieke aanhangers en zullen je altijd het verschil uit proberen te leggen, geloof me als je fox wieltje eenmaal zit vastgevroren is de lol er snel af!

@Lesley

Mocht ik zin hebben zal ik een foto maken en het laten zien (reken er maar niet op), eerlijkheidshalve gebied mij wel te zeggen dat dit kwam door
de extreem scherpe hoek waarin ik zat te vissen.
Wat nog eerlijker is, is dat dit gebeurde met nylonlijn :o
Michiel van asselt82
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2008 16:10

21-02-2011 17:25

Beste medekarperaars,

Ik ben zelf in het bezit van oude delkims, hiervoor was toenertijd nog geen ontvanger.
Ik heb hierover twee vragen.
1. Je schijnt inmiddels hier een oplossing voor te hebben, wie heeft dat en/ of wie kan me vertellen wat dat is, dus waar ik naar moet zoeken?
2. Ook is er 1 van deze stuk, heeft te maken dat de batterij er te lang in heeft gezeten.
Wie weet iemand of kan zelf dit juist repareren. Ik denk dat er gesoldeerd moet worden, heb er zelf een beetje verstand van maar zoek iemand die echt weet wat ie doet, wil deze namelijk niet echt verkloten.
En een complete nieuwe set aanschaffen zie ik nog niet zitten, want ze zijn in weze prima verder, zoals jullie allen zeggen het oog wil ook wat en dan verschillende delkims op je pot te hebben zitten, ziet er ook niet uit.

Wie o Wie kan mij helpen.

Alvast hartstikke bedankt.

Michiel
K. van den Herik

21-02-2011 17:46

als je na een jaar of 8 nog niet mag oordelen, weet ik het ook niet.

Ik weet wel dat ik nu voor de helft van het geld 5 piepers heb.

Verder heb ik aangegeven het risico op mogelijke beschadiging, beschadiging die ik al bij anderen heb gezien, niet te willen lopen.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

22-02-2011 21:25

K. van den Herik schreef:gezien. en volgens mij

Kom eens na 2 jaar, na redelijk intensief vissen. met je oordel. 2000 uur of zo. plus wat aanbeten.

Nee ik zie het verkeerd, niks beter voor een delkim dan met een gevlochten lijn vissen. toedeloe

Van de 16 stuks die ik ken zijn er 4 naar de klote. Kijk maar wat je ermee wilt.

In de tas of thuis op de plank slijt er niks trouwens.


Joehoe!!!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

22-02-2011 21:34

Klaas overdrijven is ook weer niet nodig.
Jij weet donders goed hoe ik al jaren vis, met delkim en gevlochten lijn.
Dit set was al gebruikt toen ik ze kocht en gaan nog jaren mee.
Wie dan leeft die dan zorgt.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-02-2011 22:55

Michiel van asselt82 schreef:Beste medekarperaars,

Ik ben zelf in het bezit van oude delkims, hiervoor was toenertijd nog geen ontvanger.
Ik heb hierover twee vragen.
1. Je schijnt inmiddels hier een oplossing voor te hebben, wie heeft dat en/ of wie kan me vertellen wat dat is, dus waar ik naar moet zoeken?
2. Ook is er 1 van deze stuk, heeft te maken dat de batterij er te lang in heeft gezeten.
Wie weet iemand of kan zelf dit juist repareren. Ik denk dat er gesoldeerd moet worden, heb er zelf een beetje verstand van maar zoek iemand die echt weet wat ie doet, wil deze namelijk niet echt verkloten.
En een complete nieuwe set aanschaffen zie ik nog niet zitten, want ze zijn in weze prima verder, zoals jullie allen zeggen het oog wil ook wat en dan verschillende delkims op je pot te hebben zitten, ziet er ook niet uit.

Wie o Wie kan mij helpen.

Alvast hartstikke bedankt.

Michiel


voor een sounderbox kan je verschillende setjes kopen,ik heb die van atropa.
voor het maken of repareren ervan moet je hem gewoon op laten sturen door je winkelier naar delkim.
mijn vismaat liet zijn delkim na 13 jaar in het water vallen en deed het niet meer,
hij stuurde hem op naar delkim en dit koste hem 3 tientjes in totaal.altijd beter als een nieuwe kopen toch ?
Roy Rovers
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-07-2010 20:47

22-02-2011 23:27

Ik ga dan toch maar de gok wagen om de Nieuwe Nash beetmelders te kopen
iemand moet ze toch een keer proberen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-02-2011 23:51

nou jij liever als ik,ik wil gewoon me beetmelder aanzetten.eventueel me gevoeligheid aanpassen en de toonhooge of volume,maar als je dan naar dit filmpje kijkt mag je alvast een studie beginnen volgens mij haha.

http://www.youtube.com/watch?v=ihs18waD ... re=related
K. van den Herik

23-02-2011 07:18

Verder heb ik aangegeven het risico op mogelijke beschadiging, beschadiging die ik al bij anderen heb gezien, niet te willen lopen.


Rest my case verder.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

23-02-2011 20:11

Ik zal wel in herhaling vallen maar ik heb meerdere redenen om geen delkim's meer te kopen.

1 met een vederlicht wakertje en een slappe lijn is de registratie echt waardeloos, en ik spreek uit ervaring.
Nu las ik van klaas al dat hij dat ook met zakkers had. En ik weet zeker dat dat gewoon met een doorsnee waker is geweest. Die stijger was bij mij met een rolletje folie.
Tijdens een felle regen, of nog erger hagelbui is het op al je hengels feest, en de piepen vliegen je om de oren.
Insnijden was ook al genoemd dus dat geloof ik wel.

Daarna weer foxjes gekocht en nooit last mee gehad, ook niet met vastgevroren wieltje, eerder met de lijn die in mijn ogen vastvroor (met gevlochte lijn nog erger!!!)
Nee een pieper met wieltje is bij mij op en top favoriet, ga dit jaar Steve Neville's aanschaffen, mega vette dingen!!! Geen poespas, geen kermis gewoon een pieper die piept met een mooi uiterlijk.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
K. van den Herik

24-02-2011 07:33

Vroeger, tot 10 jaar geleden zeg maar , had je keus uit 3 redelijke piepers ( draadloos)

Daarvan vond men toen delkim de beste. Vnl gebaseerd op de "naam" vanuit het verleden. Op het laats kostten ze fl 300 plus p stk. reken gerust 1 op 1 om.

Sinds 10 jaar is er veeeeel meer keuze gekomen, waardoor de overall prijs is gedaald. Draadloos vanaf eur 25.

Moest ik NU een compleet nieuwe set kopen kocht ik geen set van ruim eur 600. eur 400 is ook goed, soms beter, zeker niet minder.

De beste die ik had, vind ik nog steeds die uit Dordrecht, helaas met blauwe leds en een draadje. 3 stuks fl 275. Ze ( 1 zeker) doen het nog... als ik de rest kan vinden die andere ook.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

24-02-2011 18:05

Ken je die magnetronics nog Klaas, die waren ook mega man, die toon...Prachtig, waren wel niet draadloos maar dat geeft niks, met zo'n toon kun je een vliegtuig neerhalen.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

24-02-2011 18:24

Neef,

Dan heb je nog nooit met Super XL's met Solar speaker covers gevist. Niet te dichtbij gaan zitten met je flesje bier...

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-02-2011 20:04

Sonarms opgevoerd naar 130db...FTW..!!
©
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

24-02-2011 21:05

Willem Barnas ouwe friese knuffelbeer van me...Die heb ik zelf ook gehad :lol: :lol: :lol:
Als je dan de toon bijna op zijn hoogst zette he.
Dan kwam je in een soort ultieme zone terecht, als je dan een beet kreeg zag je het water trillen.
Jammer dat ze kapot zijn, heb er fijn mee gevist.
En ze zagen er mega cool uit met die covers erop.
Die magnetronics had een maatje van me, vond die toon zo schattig, een soort verkouden smurf die zijn neus snuit.
Heb ook van duitse piepers gehad, Fischerman Anglesport ofzo heette die krengen, had er maar 1 hoor, ving er mijn eerste 20-er mee. Tering lang geleden man.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

24-02-2011 21:20

vond die tijd toch de typhoon het hardst gaan :lol:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

24-02-2011 21:44

Jo,

Neef ik ken je eigenlijk geeneens niet ouwe, maar het is weer mooi hoor.

:lol:

Die van mij stonden altijd in de ultieme zone. Een grote trip! Fuut fuut. Met die kappies en dan bijna op z'n hoogst inderdaad. Bij het instellen van die ultieme toon, was het altijd weer schrikken wanneer 'ie ineens goed stond. Grote voordeel was dat je ze beter hoorde als je zat te schijten in de struiken.

Machtig!

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

24-02-2011 22:04

Jeroen Neef schreef:als je dan een beet kreeg zag je het water trillen.


Mooi gesproken Neef! Zo was het. Ziek.

Groeten,
Willem
K. van den Herik

25-02-2011 07:38

met dat schorre geluid? Sjaak had mijn optonics opgevoerd ook 110 Db meen ik. Tegen de pijngrens..

Andries Oostdijk had de eerste draadloze set ...

piep doet de optonic. 1 seconde later in de tent gevolgd door.. iaaaaa iaaaaa iaaaaa

whoaa de ezel
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

25-02-2011 17:37

Barnas kerel ik zou zeggen word boekjeslid van de KSN, schrijf bijna elke uitgave wel een artikel.
Kun je me toch een beetje leren kennen :wink:
Boekjeslid zijn is toch ook goed.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

26-02-2011 17:47

Jo Neef,

Weet ik... Ik ken je dus eigenlijk al van uit een boekie.

Ik heb begrepen dat je o.a. van bier en vissen houdt. Vandaar mijn opmerking over dat je niet te dichtbij moest gaan zitten met je flesje. Wat een leuke grap.

Ach, misschien word ik nog wel weer eens lid van de KSN en kunnen we elkaar ooit de hand schudden.

Hele topic vertiefd.

Nou vooruit dan maar. Alsnog iets constructiefs. Ik heb ook Delkims gehad, drie sets, allemaal STD's, met allemaal mooie kleurtjes. Ik heb ze allemaal weg gedaan, vond de registratie niet zo betrouwbaar als iets vergelijkbaars van Fox. Neef heeft dit al beschreven. Wat ik ook vervelend vond was dat als het kouder werd, ik de gevoeligheid moest opvoeren om eenzelfde reeks piepen te krijgen. Weg ermee.

Over wat ze nu maken kan ik niet oordelen, maar als ik de filmpjes van Fairbrass en vrienden mag geloven zijn ze toch echt wel amazing.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

27-02-2011 20:02

Nou WPJ, ik blijf wel bij de wieltjes , die zijn al 20 jaar amazing!!!
Steve neville's ouwe!!!! 8)
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl