?? swingers / hangers van Korda ??


Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

11-05-2011 15:41

Bedankt Edward! :D Ik heb er gelijk 3 besteld!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-05-2011 15:44

Geen dank! You're welcome
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

11-05-2011 18:24

Mensen die roepen dat het kettinkje te kort is begrijpen waarschijnlijk niet volgens welk principe deze waker werkt. Het houdt een soort midden tussen een hanger en een swinger en bij een volle run moet de waker direct van de lijn vliegen, vandaar het korte kettinkje.

Eus, ik ben dan niet echt van de moderne materialen, maar bij een volle run heb je geen waker nodig volgens mij :wink:
Met sommige systemen heb je helemaal geen wakers nodig :lol:
Ik heb afgelopen weekeind even bij Tinuzz de wakertjes bekeken, tsja, ben zeker niet overtuigd.
Slappe lijn met een runring systeem zonder waker werkt in mijn ogen beter :wink:
Hoeft er totaal geen gewicht in je lijn te hangen ook.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-05-2011 21:52

Juist Jacco, zie de laatste tijd veel foto's waar ze de hangers op de grond hebben liggen, nou dan hebben ze in mijn ogen weinig nut meer hoor. In het slechtste geval slaan ze nog om je lijn heen ook.. Gewoon helemaal slap, less is more..

Gr.
©
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

12-05-2011 07:15

kijk hier ben ik het dan ook weer mee eens. zie soms foto's waar de hanger op de grond licht, stel je krijgt een terug swemmer dan heb je 0 registratie :lol: dan zonder hanger, vind ik soms ook heel fijn!
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-05-2011 08:49

jacco noordermeer schreef:Eus, ik ben dan niet echt van de moderne materialen, maar bij een volle run heb je geen waker nodig volgens mij :wink:
Met sommige systemen heb je helemaal geen wakers nodig :lol:
Ik heb afgelopen weekeind even bij Tinuzz de wakertjes bekeken, tsja, ben zeker niet overtuigd.
Slappe lijn met een runring systeem zonder waker werkt in mijn ogen beter :wink:
Hoeft er totaal geen gewicht in je lijn te hangen ook.


Zonder waker kan zeker maar heeft niet mijn voorkeur.
Tussen boilie oppakken en een volle run zit een enorm gebied. Als je deze Stow bobbin op de juiste manier inzet kan je al die tussen stapjes zien omdat het een hele gevoelige registratie geeft.
Een terugzakker wordt niet geregistreerd zonder waker en ook niet door een waker die op de grond ligt, zo zal je mij dus zelden zien vissen. (alleen als ik direct onder de hengeltop vis--zonder waker)
Voorheen gebruikte ik hele lichte (2gram) wakertjes van Matrix, met deze Stow bobbins is het zelfs mogelijk de lijn in een bocht vanuit het topoog naar beneden te vissen, precies wat ik zocht!
Ik denk dat voor jouw bootvisserij deze Stow bobbins ook geen meerwaarde geven Jacco maar dat betekent niet dat ze totaal geen meerwaarde hebben. ;)

Lesley, als een hanger om je lijn of om je hengel kan slaan is je kettinkje/touwtje te lang! :)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

12-05-2011 14:40

Hoi Jacco (en Lesley),

Ik vis regelmatig met lichte hangers half steunend op de grond, en ik vind dat deze in bepaalde situaties wel degelijk een meerwaarde hebben. Ik vis ook veel met slappe lijnen en een schuiflood, waardoor een terugzakker (bij mij althans) zelden voorkomt. Bij een volle run is een hanger inderdaad overbodig, maar zoals Eus terecht aangeeft zit er een behoorlijke (tijds)stap tussen aasopname en het wegvluchten. Voordat ik een run krijg, danst mijn I-lite hangertje vaak op en neer (het kopschudden), dat maak je zonder hanger niet mee. Dit geeft toch de mogelijkheid eerder op een aanbeet te reageren, wat zeker in de buurt van een obstakel een groot voordeel is. Een toplood zwaarder dan mijn hangertje maakt het voor mij af. Die zorgt er namelijk voor dat niet eerst de bocht uit je lijn getrokken hoeft te worden voordat (de lichte hanger of) pieper een aanbeet registreert. Ikzelf ben er van overtuigd dat ik zo een snellere registratie krijg, dan de door u beschreven methode zonder hanger!

Het kettingkje om mijn lijn heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.

Less isn't always more! :wink:


Vang ze!
Groeten, Martijn.
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

12-05-2011 18:12

ik weet het voordeel van een hanger/swinger!!!!!!!! :lol:
maar ik vind het fijner vissen ZONDER hanger dan dat ie op de grond licht!
en ik heb helaas geen zin en geld om extra lichte hangers te kopen!
gr patrick
ps. dan kan het alleminiumfolie soms ook heel handig zijn!!
Boeruhhhhhhhhhhh