?? swingers / hangers van Korda ??


sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-02-2011 01:03

Vindt ze wel wat hebben die korda hangers,
zijn ze al te krijgen in nl, bv een compleetkit en wat is het totaal prijsje voor 3 stuks weet iemand dit toevallig.

MVG
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

13-02-2011 10:14

As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

19-04-2011 13:56

Krijg net een mailtje van een webshop dat ze a.s woensdag (morgen) te koop zijn in Nederland.

Zijn er mensen die ze gaan kopen?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-04-2011 14:54

Ikke niet,heb deze pas van Target Tackle en bevallen me prima.

Groet,
Peter

Afbeelding
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-04-2011 15:03

Heb je één maat Peter?
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-04-2011 15:53

Heb drie stuks van de grootste genomen, op mijn leeftijd is dat wel nodig :lol: :lol: Hoewel achteraf de kleinere die een kennis heeft ook prima op mijn netvlies staan zeker in het donker. Het materiaal is zeer goed doorschijnend de betalight komen prima door qua licht.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-04-2011 16:51

Ze zien er inderdaad erg gelikt uit! Ik ben namelijk ook op zoek naar iets nieuws. Ik zit namelijk te twijfelen of ze wel gemakkelijk met slappe lijnen zijn te vissen??
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-04-2011 16:52

Je kan ze volgens mij toch ook customizen?
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-04-2011 17:22

Tino,

Met slappe lijnen vissen gaat zeker met de kleine meer dan prima.
Stuur Jean-Paul een mailtje waarin je de wensen kenbaar maakt. Hij als Pietje precies is tot veel instaat.

Groet,
Peter
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

20-04-2011 09:55

Harstikke leuk hoor dat Targetbaits ze namaakt.
Persoonlijk zeg ik ga voor de originele van Defiant MPS, beetje mailen en betalen via paypal en ze zijn onderweg, niks spannends aan.

Wil niks afdoen op het vakmanschap van Jean Paul, daar heb ik vertrouwen in.
Maar met de wakertjes ben ik het persoonlijk niet eens, is gewoon een regelrechte kopie.
Originele zijn een stukje mooier als je het mij vraagt.

Verder zijn ze lekker bezig met aas en steunen en bars!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

20-04-2011 16:30

Lodewijk Michels schreef:Harstikke leuk hoor dat Targetbaits ze namaakt.
Persoonlijk zeg ik ga voor de originele van Defiant MPS, beetje mailen en betalen via paypal en ze zijn onderweg, niks spannends aan.

Wil niks afdoen op het vakmanschap van Jean Paul, daar heb ik vertrouwen in.
Maar met de wakertjes ben ik het persoonlijk niet eens, is gewoon een regelrechte kopie.
Originele zijn een stukje mooier als je het mij vraagt.

Verder zijn ze lekker bezig met aas en steunen en bars!


Lodewijk,

Als ik het goed begrijp zou jij ze niet aanschaffen, omdat het een kopie betreft? Hoe mooi ze zijn is voor iedereen persoonlijk natuurlijk...

Als ze maar voor je visserij ingezet kunnen worden, dan is ieder wakertje wel te doen.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-04-2011 23:47

Ik heb ook een setje van Target tackle en moet zeggen dat het systeem met het magnetisch clipje erg goed werkt. Ze zien er gewoon goed uit al is het idee misschien niet door Jean-Paul verzonnen, hij heeft het iig wel goed uitgewerkt.

Helaas vind ik de bodies te zwaar voor mijn visserij (slappe lijnen, kort onder de kant) en heb ik vandaag een setje van de Korda Stow bobbins gekocht.

Iedereen die zegt dat ze er niet goed uitzien moet maar eens naar de opticien of heeft misschien een prototype gezien maar degene die ik vanmiddag gekocht heb zien er echt wel super goed afgewerkt uit. Ik kan niet zeggen dat ik de wakers van Daves danglers nou mooier vind met die stukjes krimpkous erop.
Bovendien heeft Dave zijn hand gebroken en is hij voorlopig niet in staat wakers te maken, ik denk dat Danny Fairbrass even langs is geweest. :D

Het systeem met het magneetje die je uit de hockeystick trekt vind ik ook erg makkelijk en deze wakers stellen mij perfect in staat om met super slappe lijnen te vissen.
Mensen die roepen dat het kettinkje te kort is begrijpen waarschijnlijk niet volgens welk principe deze waker werkt. Het houdt een soort midden tussen een hanger en een swinger en bij een volle run moet de waker direct van de lijn vliegen, vandaar het korte kettinkje.

Ik heb trouwens €24,99 per stuk betaald. Dit is voor de hockeystick, 2 kettinkjes 1 met kort en 1 met lang eindstukje, gewichtje en bobbin zelf.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

22-04-2011 10:02

Hoi Eus,

Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van diegene die je gekocht hebt? Ik ben zelf ook een voorstander van het vissen met slappe lijnen, en sluit deze zeker ook niet uit.

Hoe zullen ze trouwens werken op langere afstanden?
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

22-04-2011 10:18

Tino,

Dat wil ik best doen maar ik ga niet eerder vissen dan maandag, zal dus daarna pas worden dat ik een foto kan plaatsen. Ik heb ze met witte kopjes genomen, ik twijfelde erg tussen deze witte en degene met de Korda-groene kopjes.

Lange afstand moet ook goed gaan, je krijgt er een gewichtje bij en je kan er zelfs nog meer gewichtjes bij kopen. Met het standaard gewichtje eraf zijn ze voor mij net licht genoeg.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

22-04-2011 10:37

Oké duidelijk!

Ik heb net gebeld naar de plaatselijke hengelsportwinkel en ze hebben er alvast 3 voor mij weggelegd (de witte).
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

22-04-2011 15:09

~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Jean-Paul Wix
Berichten: 184
Lid geworden op: 16-02-2010 12:37

22-04-2011 16:15

1 opmerking. Targettackle maakt niets na....

Bij MPS is het magneetsysteem anders. Waarvan ik niet zeg slecht, maar anders.
Wel vind ik ons eigen systeem natuurlijk voordelen hebben. :)
(Als je wil weten wat, pb of mail je me maar.)
Daarnaast zijn er meer merken met een magneetsystem, ook allemaal anders.

Dankjewel voor de rectificatie Lodewijk :wink: ouwe tart.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-04-2011 21:55

Een nadeel van de stow bobbins lijkt mij dat wanneer je ze in de lijn clipt en je hoofdlijn strakker komt te staan na verloop van tijd (afzinken/stroming etc.) je de stow moet los clippen en dan weer verderop vast zetten. Met normale hangers trek je gewoon wat lijn van je molen en zakt de hanger geleidelijk meer naar beneden. Ik heb de clip-functie ook op mijn muddy's maar gebruik die eigenlijk nooit.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

04-05-2011 11:57

Lesley,

Dit klopt het is één kleine handeling meer die je moet doen... maar vind de indicatie wel fijner lees prettiger ( omdat ik dit zelf min of meer ook deed met de matrix clips om bij slappe lijnen betere indicatie te hebben, overgestapt naar de elstow's, het opnieuw inclippen is een kwestie van gewenning, en gaat net zo makkelijk als bij normale hangers uiteindelijk ).
Als je na het ingooien op iets dieper water meteen de hanger eraan clipt en je vist met bijvoorbeeld xline, zie je goed dat deze nog afzinkt, waardoor je ook nog beter leert om de lijn af te laten zinken.
Ik heb de originele elstow's uit engeland al een tijdje in gebruik, en kan niet anders zeggen dan dat het voor het vissen met slappe lijnen echt ideaal is.
Icm een goed systeem ( run rig variant ) zie je aanbeten veel beter.
Voordeel wat de originele elstows hebben is dat er gleufjes zitten in het gekleurde stuk, waardoor het allemaal net ff makkelijker gaat het inclippen.
Bovendien kun je de clip net iets makkelijker iets losser of vaster draaien door het schroefje, naar gelang je dit wenst ( tot nog toe zelf niet nodig gehad ).
Ik vind eerlijk dat korda best goed zijn best heeft gedaan op de ontwikkeling van de stow bobbins als geheel en een complete range op de markt heeft gezet, van hockeysticks met magneet tot de gewichtjes die passen op de korda hangers, en de lengte van de kettingen en zelfs een boxje om het in op te ruimen, dit is een zeer uitgebreid en compleet ( jammer dat de magneetjes dan weer niet passen in de solar mag locks ( polen zijn omgekeerd )... daarom toch de hockeysticks van korda gaan gebruiken icm de spare magneetjes, want de spares van solar zie ik nog niet op korte termijn op de markt verschijnen helaas ).
De rest van korda past overigens niet op de elstow bobbins van dave's danglers of sluit niet mooi dat heb ik getest.
De indicator zelf vind ik van dave's danglers beter uitgewerkt door de gleufjes in het gekleurde deel, maar de functie is verder hetzelfde.
Ik gebruik geen kettingen op dit moment maar de danglers cords van solar tackle, makkelijk in te korten en nog iets soepeler.
Zal binnenkort de kettingen van matrix aanpassen aangezien daar een schroefje inzit.
Dave's danglers passen overigens ook in de stowaway case ;-)

Wellicht dat dit nog e.a. verduidelijkt voor mensen die dit systeem willen aanschaffen.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

04-05-2011 12:43

Ik heb ze zelf ook! En moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Elke beweging van de lijn wordt super doorgegeven.

Slappe lijnen vissen is nu echt een stuk beter, dan hoe ik het altijd deed met een gewone hanger.

De magneetfuncties vind ik ook ideaal. Geen gedraai met knopjes en dergelijke..
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-05-2011 08:14

Belofte maakt schuld:

Afbeelding
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Cor Blokhof

05-05-2011 09:00

Eus,

Zijn dit carbon bancksticks die je gebruikt en zo ja van welk merk zijn deze?

Kan je iets meer vertellen over het gewicht en de stevigheid?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-05-2011 09:13

Ja, echt carbon. Ze zijn van Berkley. Ik heb dezelfde lengte banksticks van Solar in het RVS, die wegen met z'n vieren iets meer dan 2 kilo. Deze carbon banksticks wegen met z'n vieren ongeveer 500 gram. Aangezien ik alles zo licht mogelijk wilde hebben vanwege het sjouwen met mijn spullen was dit een mooie gewichtsbesparing.

Over de stevigheid kan ik zeggen dat ze minder stijf zijn dan RVS, je kan de pieper dus zijdelings wat heen en weer bewegen maar als je hengels erop liggen heb je daar totaal geen last van.

Stevigheid qua bouw is ook prima, heb niet het idee dat ze makkelijk kapot zullen gaan bij normaal gebruik.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

11-05-2011 15:18

Iemand enig idee of de Stow bobbins heads ook op Solar/Matrix kettinkjes passen?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-05-2011 15:39

Ja, dat past prima! schroefdraad is hetzelfde en draad zelf is lang genoeg voor de stows van korda.
Andersom past ook, alleen de schroefdraad van de kettingen van korda zelf is langer waardoor er ruimte is tussen je hanger en de ketting is.