Op zoek naar een trolley


Wat voor trolley heeft de voorkeur ?

1. een eenwieler met brede band of met diep profil in band
24
59%
2. een eenwieler met grote,dunne band
4
10%
3. een tweewieler met kleinere banden.
13
32%
 
Totaal aantal stemmen: 41
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

09-02-2011 16:36

Ik ben op zoek naar een trolley van rond de 100piek. Ik heb al verschillende topics doorgelezen en ook verschillende trolleys bekeken, maar kom er maar niet uit. Ik sjor voor mezelf altijd heel wat spullen mee voor een dagje en voor een nacht nog meer: oval plu of binnekort een tent met toebehoren, lomp foudraal, tas met allerlei materialen, stretcher en slaapzak of stoel, of bij lange sessies beiden. Tas met voedsel en etenswaren,kookwaren e.d, minimaal 2 emmers met voer of ander spul. Kortom dragen kan maar moet je 5 keer lopen en heb zonder lading al last in mn rug, haha. IK kan me in ieder geval geen carpporters of nash trax all terrain evo's aanschaffen, dus graag geen trolleys in dergelijke categorien aanraden, kan ik me toch niet veroorloven.

Zelf zit ik te twijfelen tussen 2 modellen.

ten eerste de nash h-hun barrow:
Afbeelding
Deze heeft 2 wielen en leek me stukken stabieler dan een 1wieler die bij zware ladingen en hellingen het beter doet dan eenwielers die snel hun balans kwijt raken of in een gat rijden en een koprol maken.
De wielen twijfel ik een beetje over, maatja van me heeft dergelijke wielen ook en deze laten zich niet goed hard oppompen en je duwt je een ongeluk. Deze barrow heeft minder verstelmogelijkheden, dat zou geen probleem moeten zijn mits er maar een nash indulgence stretch op past dan gaat de rest ook wel.
De opbergzak vind ik zelf ook een plus, mooi voor laarzen,flesjes drinken, zakje bollen, een extra vest of jas en dergelijke losse meuk, heel handig dus.

ten tweede een model als een jrc one wheel barrow:
Afbeelding
verstelbaar bij de poten en het voorrek in de hoogte verstelbaar. Het wiel is groter dan de Nash en ziet er kwalitatief ook beter uit. Is wel weer een eenwieler dus misschien bij heuveltjes en kuiltjes echt oppassen geblazen dus. Zit geen opbergzak onder het frame zoals bij de nash, is geen echt minpunt maar wel mist hij zo een handigheidje.

Ik moet vaak tussen de 150 en 500 meter lopen naar mn stek, en als de beste stek verder lopen is doe ik dat ook wel. Kom over het algemeen op plekken waar de grond vrij vlak is, tuurlijk kom ik wel modder,kuilen en takken tegen onderweg en t moet maar gewoon erover en er doorheen kunnen vind ik zelf. Op een nieuw water moet ik zelfs een stuk door het bos, maar ik heb me al overtuigd dat dat met geen enkele trolley te doen is, daar heb je hellingen waar mensen met een crosmotor overheen gaan dus dat lijkt me geen goed idee met trolley :lol:

Ben beniewd naar adviezen en gebruikervaringen altijd welkom! bij voorbaat dank 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-02-2011 16:51

Afbeelding
Bandjes niet hard oppompen? Tankstation gaan, 2,5 bar en knallen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-02-2011 16:53

:lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-02-2011 17:00

Thijs:

Een Indulgence gaat erop. Breed zat. Verstelbaar. Bij grasveldjes met kuilen even goed opletten, maar als je niet teveel vaart hebt ook geen probleem. Zitten hier een hoop PRO-éénwielers, maar bij deze en ook de H-Gun kun je eventueel de wieltjes in het midden plaatsen. Bij een éénwieler nooit naar buiten.. ;)

Zoals je ziet, die H-Gun is verdomd gelijk aan mijn Nomad en daar gaat heeeeeel wat op :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

09-02-2011 17:08

ok, thanks Sven. Zit alleen een beetje met die kleine wieltjes op een h-gun te twijfelen. Ben bang dat ik me dan nog een ongeluk duw, en maatje van me heeft een soul eenwieler met zelfde bandjes als een h-gun. oppompen met 2 bar, dag erna gaan vissen en de band was onder het gewicht zo zacht als een zak patat. Zelfs de eerste 100m over het asfalt kosten dan nog flink wat kracht. (1man duwen en de ander trekken :oops: ) Vandaar misschien beter om voor iets te kijken met grote wielen zoals die jrc of zoals er ook op die nomad van jou plaatje zitten?
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

09-02-2011 17:14

Ben ook al een tijdje op zoek naar een degelijke trolley. Heb tot nu toe zo'n 2X niks ding gebruikt en met veel aanpassingen ging dit nog wel redelijk ook. Van de week een andere van mijn maat gekregen omdat hij een nieuwe heeft. Het is een Soul met klein wieltje, wat een baggerding is dit zeg. Of ik ben te lang voor de handles of het wiel is te klein en te ver naar achteren, ben er nog niet achter.. Ben bang dat er toch een trax moet komen.

Gr.
©
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

09-02-2011 17:19

Gebruik de Soul al een paar jaar zonder problemen.
Ben dan ook maar een klein mannetje en kan me voorstellen dat ie voor langere mensen wat laag is jah!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

09-02-2011 18:03

ik heb nog een Kevin Nash All-Terrain Barrow EVO staan voor de liefhebber
ziet er nog goed uit.
voor 150 mag je em hebben.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

09-02-2011 18:05

Ik zo'n Soul een aantal x gebruikt en een simpele tweewieler en die tweewieler beviel me echt zoveel beter, ik had de tweewieler gebruikt op asfaltweggetjes en smalle wandelpaadjes met een kuiltje hier en daar niet heel ernstig.

Groeten,

Taco
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

09-02-2011 18:39

Lesley van Dinter schreef:Ben ook al een tijdje op zoek naar een degelijke trolley. Heb tot nu toe zo'n 2X niks ding gebruikt en met veel aanpassingen ging dit nog wel redelijk ook. Van de week een andere van mijn maat gekregen omdat hij een nieuwe heeft. Het is een Soul met klein wieltje, wat een baggerding is dit zeg. Of ik ben te lang voor de handles of het wiel is te klein en te ver naar achteren, ben er nog niet achter.. Ben bang dat er toch een trax moet komen.

Gr.



Kijk eens naar de Big wheel Trolley van Soul. ik heb hem ook, groot, degelijk en je kan alles er in 1x op kwijt. Hier een linkje.

http://www.henkkoster.nl/Soul-Big-Wheel-Trolley
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

09-02-2011 19:05

Waarom zou je grof profiel op een band van een kruiwagen willen.
daar blijft alleen maar veel modder tussen hangen welke tegen je spullen opspat.
Je hebt er geen extra grip mee omdat de band niet wordt aangedreven.
bij een auto heeft et wel nut omdat je dan meer grip hebt maa romdat je nu alleen maar een beetje tegen de kar duwt heeft zon enorm grof profiel geen enkele nut.
een smal wiel heeft veel minder rolweerstand en is makkelijker voort te duwen.
en 2 wielen is alleen leuk als je nooit een dijkje of heuvel tegenkomt of waar je alleen recht overheen kan en niet schuin.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

09-02-2011 20:59

Iemand ervaring met deze van Soul:
http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... ucts/03199

Qua prijs is deze me wel te doen, hoop alleen dat het bandje wel een beetje stevig is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

09-02-2011 21:21

ja, instabiel klote ding. degelijk is hij wel maar zeer instabiel en donderd zo om. Kijk dan naar die Big Wheel van soul, super karretje. Zou zeker niet bezuinigen op een trolly, is een ding wat je vaak gebruikt.
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

09-02-2011 21:36

Haha duidelijke taal Dries, anderen ook bij dezen bedankt voor de vele reacties.
denk dat ik de nash h-gun dan beter kan aanschaffen ipv de soul eenwieler.
Zit ook een opbergzak onder en belangrijker met 2 wielen. Ik ga deze in ieder geval eens bekijken,
Grote kans dat die het gaat worden mits hij me stevig genoeg lijkt.
Kreeg al mee van mn maatje dat die stelschroeven die veel trolleys hebben ook echt drama zijn, vallen er soms uit als je ze niet goed vastschroeft en aangezien het stalen schroeven zijn met losse plastic koppen is secondenlijm dan vanaf dag 1 al haast nodig :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-02-2011 21:38

Ik blijf erbij

1 wieler is beter te handelen op oneven grond met kuilen etc etc
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

09-02-2011 22:27

Dries Jacke schreef:ja, instabiel klote ding. degelijk is hij wel maar zeer instabiel en donderd zo om. Kijk dan naar die Big Wheel van soul, super karretje. Zou zeker niet bezuinigen op een trolly, is een ding wat je vaak gebruikt.


Donderd inderdaad snel om, mischien kan ik de kar nog een beetje aanpassen door er een groter wiel iets meer naar voren op te zetten maar anders zal ik eens naar die big wheel kijken.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-02-2011 08:18

leen goudappel schreef:Ik blijf erbij

1 wieler is beter te handelen op oneven grond met kuilen etc etc


Waarbij ik (weer) zeg:

Die twee wielen kun je ook in het midden plaatsen, dat ene wiel kun je niet opsplitsen naar buiten. En zelfs dan nog, met een beetje beleid kom je een heel eind hoor ;) Ook over schelpenpaden, bospaadjes etc.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

10-02-2011 08:45

125 dan :lol:
my final offer..... :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

10-02-2011 09:44

You've got mail Jeroen :wink:
R vd Velden
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-04-2010 20:34

10-02-2011 13:37

Hoi Thijs,

Waar kan je die nash h-gun barrow kopen in nederland ?
Zoeken met google en ik kom alleen maar uit in engeland

Groet,
Robert van der Velden
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-02-2011 14:42

Willekeurige Nash-dealer bellen en vragen om het ding te bestellen?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

15-02-2011 08:04

Dat geval van Soul is niets.

Ik heb hem gehad en naar 2x liepen mij de lagers er al uit. Dit zijn al slechte lagers en dan zitten ze ook nog vrij en in een kunstof schaal.. De velg dus..

Ik liep met behoorlijk wat materiaal maar dat doen we allemaal en daar zou het dus ook voor gemaakt moeten zijn. NIet dus..!

Ook het frame is veel te dun wandig. Voor de bodem maakt dit niet uit maar wel voor de " handvaten ". Die bewegen gewoon zo extreem dat je totaal geen controlle hebt. Dit is combinatie met lagers die uitslijten ( al na 2x ) en het te kleine wiel is het niet te doen door moddder, gras en / of bergjes. Als je op het harde blijft gaat het nog maar je gaat toch 90% van de keren offroad.. :roll:

Let op een groot wiel met een stalen of alu velg met de juiste ( stofdichte ) lagers. En een frame met een degelijke wand dikte en waar de handvaten echt vast op het frame zitten gemonteerd. Zit dit doormiddel van een schroefje als bij de Soul gaat die het gewicht al niet kunnen hanteren.. :roll:
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

15-02-2011 10:10

De lagers daar kan ik niet over oordelen, dat het wiel te klein is daar ben ik mee eens. Op zich moeten de handvaten ook niet veel gewicht te verduren krijgen, dan pak je je barrow verkeerd op. Het mooist is het als hij in evenwicht is zodat je alleen maar stuurt met de handvaten en niet tilt. Ik zit er wel aan te denken om een stabilisatie stang er tussen te lassen, zo word ie wat stabieler en waarschijnlijk beter bestuurbaar. Dan het wiel van mijn kruiwagen nog passend maken en ietsie naar voren en dan zien we wel verder. Zo'n 200 euro naar de hengelsportzaak brengen voor een nieuwe kan altijd nog :wink:

Gr.
©
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

25-12-2011 20:54

Iemand toevallig ook ervaring met de trolly van pro line?

http://www.proline-products.nl/products/trolly.html

Lijkt me een degelijke trolly voor een "scherpe" prijs.

B.v.d. voor de reactie(s)!!
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

25-12-2011 22:03

die soul lagers lagen er bij mij er ook uit, na keer of 6, net nieuw wiel binnen vanuit de garantie, benieuwd hoe lang deze het houdt.
Mvg Bas