Sportex Classic Carp hengels


Plaats reactie
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

07-02-2011 11:28

Goededag,

Aangezien ik zelf op zoek ben naar nieuwe hengels en deze hengels me op papier wel aanstonden.
Wil ik deze eens in het echt gaan bekijken.

Alleen weet ik niet 1,2,3 waar ik deze hengels in de winkel kan bekijken.
Kan iemand een hengelsportzaak in de omgeving van Oss (ca 50km) waar deze hengels op voorraad zijn??

Ik hoor het graag van jullie en jullie mening word ook op prijs gesteld.

MVG Bennie
Christiaan van der Staaij
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-12-2004 08:48
Locatie: H.I. Ambacht

07-02-2011 19:23

Goedemiddag Bennie,

Door Maurits van Vissenvangen.nl heb ik me laten vertellen dat de Classic Carp definitief niet meer leverbaar is.

Afgelopen weekend heb ik bij hem hengels besteld en was in eerste instantie ook geinteresseerd in de Classic Carp. Heb uiteindelijk toch gekozen voor de Morion, zien er een stuk strakker uit..

Mail hem anders even, ook zijn directe telefoonnummer staat op de website.

Is wel even rijden, hou daar rekening mee (NH).
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

08-02-2011 06:54

Dag Christiaan,

Bedankt voor je info.

Hoe bedoel je de Morion ziet er strakker uit in uiterlijk of in aktie. Zelf was ik meer op zoek naar een klassieke look met wat meer ogen en een kruken greep.
Voor al het laaste vind ik een must. Heb niet voor niets m'n Armalite MKIII weggedaan.

Miss kun je mer vertellen waar het 2e oog zit op de Classic of heb je die niet in je handen gehad??
Christiaan van der Staaij
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-12-2004 08:48
Locatie: H.I. Ambacht

08-02-2011 10:14

Graag gedaan Bennie.

Ik was in eerste instantie ook erg gecharmeerd van de Classic Carp, ook vanwege het aantal ogen en het kurk. Maar dit was vooral gebaseerd op de foto´s in brochures en op websites moet ik eerlijk zeggen... Heb beide hengels in m'n handen gehad en qua looks is de Morion erg mooi (dat bedoelde ik met strak). Heb er even een molen opgezet (had ik meegebracht) en een maatje heeft een vis geimiteerd :). Mooie actie in de hengel, buigt letterlijk door tot in het handvat.

Sorry, maar de exacte locatie van het 2e oog kan ik me niet herinneren. Bij de Morion start het eerste oog aan het einde van het eerste deel.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel stuks je wil hebben, maar er stond nog 1 Classic Carp en hoorde Maurits volgens mij zeggen dat hij er nog 1 heeft staan. Maar dat zijn dan wel de allerlaatste....

Succes met je zoektocht :). Eigenlijk zonde dat Sportex zo slecht vertegenwoordigd is...
Laatst gewijzigd door Christiaan van der Staaij op 08-02-2011 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Christiaan van der Staaij
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-12-2004 08:48
Locatie: H.I. Ambacht

08-02-2011 10:18

En Bennie: de Classic Carp viel mij tegen door de wat saaie, matte blank en de sobere afwerking. Ook het type ogen zijn wat verjaard... Maar ieder zijn ding natuurlijk!

Omdat ze niet meer leverbaar zijn heb ik ook niet echt veel tijd gestopt in verder onderzoek.
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

09-02-2011 07:39

Dag Christiaan,

Nou de sobere afwerking was voor mijn geen probleem. Ik hoef niet van die tierlantijntjes. Gewoon goed en degelijk...

Ik vind het ook heel jammer dat je van Sportex zo weinig meer hoord. Waar hele goede hengels naar mijn mening.

Heb zelf een set van 3 gehad. Deze waren afgebouwd op een Speciemen blank. Heerlijke hengel 12ft en 2.5lbs medium-fast gewoon super.
Weggedaan om een paar century's Xcellite....

Deze bevielen ook goed toch weg gedaan voor 2 Century Armalite MKIII omdat deze wat zwaarder waren... Nou dat viel tegen na 2x vissen weer weggedaan....

Nu heb ik alleen nog maar een penhengel en ben ik op zoek naar andere.

Maar dat valt niet mee.... :-S

Teveel eisen denk ik... ;-)
Christiaan van der Staaij
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-12-2004 08:48
Locatie: H.I. Ambacht

09-02-2011 08:11

Hahah ik begrijp dat je een onmogelijke keuze moet maken :). Het is ook lastig inderdaad...

Succes in ieder geval! Eind februari hoop ik de Morions in huis te hebben, daar kan ik je dan alles over vertellen...
Plaats reactie