Ervaring Daiwa Windcast X gevraagd


Plaats reactie
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

07-01-2011 17:41

Beste collega's,

Ik kan bij een hengelsportzaak in Groningen aan 3 Daiwa Windcasts X komen voor een zeer
schappelijke prijs. Zelf twijfel ik nog om mijn big baitrunners om te ruilen voor de Daiwa's.

Zijn er hier vissers die zelf ervaring hebben met de nieuwe serie Daiwa's en dan met name de
Windcast X?

Ik stel jullie reacties erg op prijs.

Alvast bedankt.
Tight lines!
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

08-01-2011 10:27

Helemaal niemand??
Tight lines!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-01-2011 11:11

Dirk Westerhof schreef:Beste collega's,

Ik kan bij een hengelsportzaak in Groningen aan 3 Daiwa Windcasts X komen voor een zeer
schappelijke prijs. Zelf twijfel ik nog om mijn big baitrunners om te ruilen voor de Daiwa's.

Zijn er hier vissers die zelf ervaring hebben met de nieuwe serie Daiwa's en dan met name de
Windcast X?

Ik stel jullie reacties erg op prijs.

Alvast bedankt.



Ik weet niet welke big baitrunners je nu hebt, maar over de Windcast X serie lopen ze zeker heel wat puntjes achter op de nieuwe. Ik heb zelf afgelopen seizoen de Daiwa Windcast Z5000LD aangeschaft de nieuwste Windcast versie en de grootste. Ik ben er zeer over te spreken vooral de quickdrag en de slip. Dit is gewoon fantastisch, daarnaast heeft de molen een stoere look en een zeer grote lijn capiciteit. Mooie stevige beugel met een goede lineclip voor het perfect werpen. Natuurlijk kun je alle specificaties gewoon bij daiwa zelf vinden. In ieder geval voor de windcast Z een super molen, Zoals ik al zei bij de X loopt deze zeker al heel wat puntjes achter.

mvg; jan

Afbeelding
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

08-01-2011 13:12

Wat ik heb begrepen is het uiterlijk en het aantal lager het enige verschil tussen de Windcast X en de Z.
Ik heb nu Shimano Big Baitrunner LC's.

Ik zal de molens van de week zelf even goed bekijken. Zal ook goed letten of ik de speling op de hendel niet te irritant vindt. Hier schijnen ze t.a.v. de Shimano's meer last van te hebben.

Jan bedankt voor je reactie.
Tight lines!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-01-2011 14:53

Ik heb hier zelf geen last of hinder van en lagers kogel lagers alleen maar haha hmmm zijn zeker wel meer verbeter punten dan alleen maar goed het maakt ook niet uit, maar waarom anderen terwijl u de shimano lc heeft deze zijn anders ook niet echt bepaald slecht te noemen.

mvg; jan

:wink:
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

09-01-2011 20:13

Bezit zelf ook de z versies en die zijn gewoon perfect,alles doet wat het moet doen.Maar de big lc omruilen voor de x versies zou ik niet doen,dan ga je achteruit kwa kwaliteit.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-01-2011 21:30

Hier doelde ik dus ook op sluit me aan dus op het bericht hierboven.

mvg; jan
hans haselaars
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-09-2009 17:54
Locatie: limburg, kinrooi

26-08-2011 17:26

Zijn er ondertussen al wat meer mensen die ervaring hebben met deze molens?

Ik sta op het punt er 3 te halen, maar zou graag wat ervaringen willen horen.

Dit mogen zowel goede als slechte ervaringen zijn.
davy valentijn..
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-07-2011 11:38

28-08-2011 22:14

ik heb ze zelf ook ik ben er zeer over te spreken, qua kwalieteit ga je er op vooruit daiwa is stukken beter in molens en hengels dan shimano, vindt ik,
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

28-08-2011 23:22

:D Nou ben toch echt nieuwsgierig naar die achterlopende ..... van de x tegenover z/ ld(long distance)??? 3 Kogellagers, andere slinger, ld betekent diepere spoelcapaciteit, z een aantal grammen lichter! Ts. had 4x shimano ultegra, 2x windcast x bijgekocht, mee gevist/ mee gevangen. Na een mnd besloten 2x windcast x bij te kopen en mijn shimano s te verkopen! Dit omdat ik zo ontevreden ben over de x. Wat maakt de z nou zoveel beter dan de x, kom op met die puntjes, of is de z alleen maar beter omdat hij een paar tienen duurder is??? :roll:

mvg.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-08-2011 11:15

Robert tijdens de spanning van een dril die op de molen komt te staan kan de Z dit veel beter opvangen ( in mijn ogen ) dan de x.
Daarnaast is de slip ook gewoon fenomenaal, dankzij de quickdrag heb je hem snel op vrijloop of weer op dril stand staan wat zeker al een voordeel is.

Verder naast de slip en het boven genoemd stukje zal er weinig verschil tussen de 2 molens zitten.

De z heeft alleen 3 CRBB meer kogellagers, wat je zeker wel zal voelen en merken tijdens een dril en dergelijke.

Naast dat is alles eigenlijk hetzelfde, alleen de look van de Z vind ik persoonlijk er wat strakker en netter uit zien.

Dus qua karakter eigenschappen en dergelijke is alleen de CRBB lagers verschillend en de look...........

Hoop zo een antwoord op je vraag te hebben gegeven Robert........

Succes.

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-08-2011 12:03

Jan, na beide molens uitvoerig bekeken/ in handen te hebben gehad, bij Hareco, heb ik mijn keuze op de x laten vallen, niks ten nadele van de z ( ik vis ook niet op afstanden boven de 150 mtr.)

jan de jager schreef:Daarnaast is de slip ook gewoon fenomenaal, dankzij de quickdrag heb je hem snel op vrijloop of weer op dril stand staan wat zeker al een voordeel is.


Dat gevoel heb ik nou ook tijdens het drillen bij de x, vijf crbb lagers voldoen bij mij ruimschoots! De windcast zijn er in 3 uitvoeringen, de z (8 lagers/ iets lichter van kleur dan de x/ andere slinger), de x (5 lagers), de s (3 lagers/ zwarte uitvoering), voor de rest gewoon de zelfde molens de windcasten!

Bij mij voldoet de x het prima, ben ook zeer tevreden met de aankoop. Zelfs kan ik nog niks negatiefs opgeven, zou dat het er wel zijn, zal ik dat ook zeker niet onder stoelen of banken steken!

Hoop dat topicstarter, hier wat aan heeft, qua prijs, heeft Daiwa een zeer goede molen op de markt gebracht, met de windcast serie! Mijn bescheiden mening. :x

mvg.
Kristof Vrancken
Berichten: 52
Lid geworden op: 23-04-2011 14:08

29-08-2011 15:05

Jan, die X-en hebben ook die quick drag functie, enige verschil is het uitzicht en de kogellagers, moet je zelf weten of dat je de meerprijs waard is. Met beide doe je geen miskoop denk ik :)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-08-2011 15:11

Kristof ik weet dat beiden het quickdrag hebben, ik vis nu al een ruime tijd met de Windcast z5000ld en heb net als Robert met de x,en hier totaal geen klagen over.

Ik weet dat het ook om de look qua prijs verhouding niet veel verschilt met de x ik heb voor de z gekozen ook puur omdat ik deze er mooier uit vond zien en er voor dezelfde prijs als de x aan kon komen, dus why not!!!!!

Mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-08-2011 15:22

Goede keus Jan, moet toch nog wat kwijt,

jan de jager schreef:Robert tijdens de spanning van een dril die op de molen komt te staan kan de Z dit veel beter opvangen ( in mijn ogen ) dan de x.
.

Molens beschikken, over dezelfde as (opbouw), denk persoonlijk, dat de x dezelfde druk kan hebben Z. Persoonlijke voorkeuren, niet onbelangrijk!

mvg.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-08-2011 15:53

Klopt Robert, zoals ik ook aangeef vind ik de Z persoonlijk iets mooier, vandaar mijn keuze naar de Z maar wil dus niet zeggen dat deze onderdoet tegenover de x of andere.......

Het is gewoon een goede molen de windcast serie......

mvg; jan :wink:
Plaats reactie