Black Monkey..


Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-07-2011 00:08

Kom ik straks zeker helemaal achter, tot nu even rust en het geschikte water even zoeken.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Fred Tegelaar
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2011 22:25

26-07-2011 00:18

Christus te paard, Jan het is gewoon troep en je zult het nooit goed op de markt brengen!! Want het werkt gewoon niet goed.
Dat je het zelf niet snapt bewijst hoe hardleers je bent!
2010: 20.9 KG Nederlandse vis
2011: 22.6 KG Franse vis
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

26-07-2011 00:33

Jan,

A self destructive prophecy...

Waarom kom je er zeker helemaal achter dat het goed is?

Waarom op zoek naar het geschikte water?

Als je al feitelijke bewijzen hebt dat het goed is, deel deze dan.

Als je aan 'circuitwater regio Drenthe' nog geen geschikt water hebt, ga dan naar het Yately Car Park Lake.

Groet,
Willem :wink:
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

26-07-2011 19:56

Wat een eindeloze discussie is dit geworden zeg. Best veel goede reclame voor die Black Monkey. ;-)

Of het werkt of niet, Laat eens wat filmpjes zien etc.

Als je het niks vind, of het je niks lijkt. Post dan niks meer. Lijkt het je wel wat? Schaf zon zwarte aap aan en probeer.

Heb niet echt een mening, Moet het eerst maar eens zien.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

27-07-2011 11:07

Het lijkt mij niks en dat post ik wanneer ik daar zin in heb. Anders kunnen ze dit forum net zo goed opdoeken. :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

27-07-2011 14:50

Mart, opdoeken?!? Nee!!

Vind het nog steeds vermakelijk....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

28-07-2011 14:40

Zodra ik er eentje heb kunnen bemachtigen ga ik deze eens aan wat tests onderwerpen.

Diegene die bij voorbaat al roepen dat het niks is zijn eerder bang voor de gevolgen van diegene die ze WEL gebruiken op hun thuiswater. :wink:
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

28-07-2011 14:46

WPJ Barnas schreef:Hallo Jan,

Wat ik o.a. met mijn postings probeer aan te geven is dat ik denk dat:

- De moeilijk vangbare karpers waarvoor dit product ontworpen is, je rig ondanks de Black Monkey kunnen ontwijken zonder dat je er iets van merkt.

- De karpers die je vangt m.b.v. dit product, ook vangbaar zijn op de gangbare manieren. Het ding werkt op zich zoals bedoeld, maar zonder het ding zie je die beten ook en daar kun je iets mee.

Groet,
Willem :wink:



Reversed-combi rig van 7cm icm een schuifloodje van 50gram bied de oplossing,zeker als je de BM gaat gebruiken met gevlochten hoofdlijn en je lijn in het velengde van de stek neerzet. Vis dan ook niet verder dan 50 meter, dat is op vrijwel ieder water haalbaar.
Dan denk ik dat menig karper op de kant komt dmv de BlackMonkey. :wink:
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

28-07-2011 17:08

Dat denk ik ook Koen, maar is het leuk?
Wil je uberhaupt alles op de mat krijgen wat ter plekke loopt te klooien?
Ik niet het moet wel een beetje op vissen blijven lijken toch?

Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

28-07-2011 18:24

Nou frank, ik vang wel graag alles wat ter plekke loopt te klooien als je t niet erg vind...;)
Zit jij dan ook nog uren naar de top van je hengel te staren? :roll: :lol: :lol:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

28-07-2011 18:55

Zult van al die vissen die zitten te klooien toch vele karpers dan andere vissen tussen zitten.
Mijn brasem teller staat namelijk nog steeds op 3.
Bijvangst snoek en snoekbaars.

Maar klopt Koen, Zullen vanzelf hoe bekender het product wordt wel meer mensen hun ervaringen hierover schrijven.

Ik geef aan dat ik met andere punten bezig ben om het allemaal voor velen en natuurlijk ook voor mezelf het helder te krijgen of het nu WEL of NIET werkt.
In beide gevallen zal ik eerlijk zijn ook als ik ernaast zat mijn fout toegeven.

mvg; jan :wink:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-07-2011 19:04

jan de jager schreef:
Ik geef aan dat ik met andere punten bezig ben om het allemaal voor velen en natuurlijk ook voor mezelf het helder te krijgen of het nu WEL of NIET werkt.
In beide gevallen zal ik eerlijk zijn ook als ik ernaast zat mijn fout toegeven.

mvg; jan :wink:


weet je nou nog niet of het werkt, dacht dat je er al achter was !!!
je ving er tog vissen op die er never uit kwamen ???
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

28-07-2011 21:23

Niek, een vis of 3 per nacht teken ik voor.
Ik ben al aardig gerampeneerd na zo'n nacht! Ik doe meestal geen oog dicht.
Voor mij is slapen op een stretcher gewoon niet echt geweldig, vandaar.

Naar de top/lijn turen hou ik ook niet de nacht vol, maar een bm die het ''geklooi'' aanslaat.
Voor mij niet.Dan maar wat minder vis op de kant.

Komt noch bij dat de karper ook een kans moet hebben om er mee weg te komen.
Stel dat de bm onder bepaalde omstandigheden (zie bijdrage Koen) goed ze werk zou kunnen doen hoelang
blijven we die beesten noch vangen dan?

Nieuwe spiegeltjes gaan in het begin keer op keer op keer in de fout en plots zijn ze wijzer..mooi toch moet je er weer voor vissen..

Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

28-07-2011 22:32

weet je nou nog niet of het werkt, dacht dat je er al achter was !!!
je ving er tog vissen op die er never uit kwamen ???

Sander in plaats van iedere onrust proberen te stoken en er toch niet geinteresseerd in te zijn laat jou onnodige berichten dan toch een keer weg joh.

Ik ben er allang achter anders was ik er niet op door gehamerd.

Ik zeg alleen dat als ik video,s of beelden heb met materiaal waarop het duidelijk zichtbaar wordt dat het product niet deugd dan zal ik dit eerlijk toegeven en ook laten tonen met beschrijving.

Maar aangezien jij er toch geen interesse voor hebt snap ik niet echt waarom je toch constant hierop moet reageren of moet je die berichten status van je omhoog krikken, of gewoon dagelijks niks beters te doen.

Sander ga gewoon vissen en laat dit topic verder met rust is bedoeld voor mensen die er wel interesse voor hebben.

mvg; jan :)
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-07-2011 07:36

Ik heb het filmpje eens bekeken jan, en het viel me op dat er behoorlijk wat spanning op de lijn nodig is om de black monky te laten slaan, in dat geval zou een goed afgestelde waker al lang een indicatie gegeven hebben, en ik vermoed dat de vis inmiddels al op de vlucht is.Al zou dit niet het geval zijn dat zou het systeem alleen kunnen werken op korte afstand met een rekloze lijn die rechtstraaks op het lood gevist word. Immers zelfs een dyneema lijn hangt of drijft door, waardoor er een bocht in zit. Een lijn rechtstreeks naar het lood vissen zou ik niet zo snel doen op wateren waar je de bm wil toepassen. Nu kan het natuurlijk dat je over een taluud vist, maar de word de klap van de bm weer gedempt door de lijn die over de rand van het taluud gaat
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-07-2011 14:07

Oftewel
Een goede swinger doet zijn werk al! Wat al 80x keer aangehaald is. Maarjah een eigenwijze stugge Fries he die blijven doorgaan alsof het leven ervan afhangt. En moet en zal gelijk krijgen.

Volkomen nutteloos. Zeker al je inderdaad de lijn zo strak moet zetten,dan vis ik lieve rhelemaal niet ;)

Ben benieuwd of de maker van de bm er nog zo tevreden over is. Of dat spul ligt allang in de rommel kist. 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

29-07-2011 16:04

Leen

Ik ben er nog tevreden over het werkt gewoon maar mensen zoals jij die volgens mij minimaal vissen en alleen op een forum zitten te pijpzeiken ja dan werkt het niet je moet wel gaan vissen leen

Zet je computer eens af en ga naar buiten krijg je een beetje kleur op je gezicht en probeer een vis te vangen in de winter kan je nog zat computeren en zeuren en je mening geven op elk onderwerp wat er voorbij komt

Je weet het alemaal zo goed hoe het karpervissen werkt
als ik het zo allemaal lees moet je een bejaarde vent zijn met al je ervaringen van het karpervissen

Ik ben een weekeindje vissen

Groeten tino
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-07-2011 18:16

`ik ben het weekend ook weg,

Zo Leen dat is dan al de zoveelste die dit tegen jou zegt, stugge fries, jij doet niets anders dan in zowat elk topic op iedereen om zaniken.
Ojah was waar ook meneer was gestopt........

succes Leen :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-07-2011 18:17

Als je 14 pagina's vol krijgt moet het voor vele een erg interessant geval zijn. Ik voor mij doe het maar op de ouderwetse manier :lol: Vraagje, Hoeveel keer heeft onze Jan al gereageerd :wink:

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

29-07-2011 18:21

Effe in de piepers prikken...
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-07-2011 18:26

Martijn Nederpel schreef:Ik heb het filmpje eens bekeken jan, en het viel me op dat er behoorlijk wat spanning op de lijn nodig is om de black monky te laten slaan, in dat geval zou een goed afgestelde waker al lang een indicatie gegeven hebben, en ik vermoed dat de vis inmiddels al op de vlucht is.Al zou dit niet het geval zijn dat zou het systeem alleen kunnen werken op korte afstand met een rekloze lijn die rechtstraaks op het lood gevist word. Immers zelfs een dyneema lijn hangt of drijft door, waardoor er een bocht in zit. Een lijn rechtstreeks naar het lood vissen zou ik niet zo snel doen op wateren waar je de bm wil toepassen. Nu kan het natuurlijk dat je over een taluud vist, maar de word de klap van de bm weer gedempt door de lijn die over de rand van het taluud gaat



Martijn het meeste klopt idd ook, er wordt ook aangegeven als je met de BM wil vissen dat Gevlochten lijn en korte afstand het beste tot zijn recht komt.
Ik vis op dat filmpje met Nylon, wil dus inderdaad niet zeggen dat de vis niet gehaakt was zonder maar het was de bedoeling om het principe van de monkey te laten tonen.
Momenteel vis ik met Gevlochten en nylon voorslag running rig systeem PB 50 gram tot max 80 gram lood op een 10 cm onderlijn.
Wat ik probeer ook aan te geven is dat er door het systeem zeker weten meer vis gevangen zal worden. Althans mijn vangst percentages zijn aanzienlijk verhoogd.
Zowel putjes, vijvers, kanalen, rivieren, meren etc. Heb verschillende nieuwe wateren bevist en de monkey deed gewoon zijn werk in mijn ogen.

Ook in de nachtelijke uren kan het zeker een voordeel zijn, dit omdat je dan niet zo snel bij je hengels bent als anders dat je er achter zit maar op dat moment in je bivvy ligt.
Dit kan je ook zeker meer vis opleveren. Nogmaals ik ben er zeker momenteel veel mee bezig en probeer voor de lezers en kijkers iets fatsoenlijks te presenteren. Ik zoek om juiste wateren om de correcte film materiaal te laten zien aan jullie hier op het board. Dit kan zeker nog een tijdje duren maar mijn deel komt.

Wat ik alleen jammer vind is dat er veel mensen bij voorbaat al argumenten klaar hebben liggen zonder het ook maar geprobeerd te hebben.

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-07-2011 19:26

Zo de rapen zijn gaar :lol:

Afbeelding

Wil niet discrimineren :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-07-2011 21:18

misschien volgt die white monkey nog wel, haha.....

:roll:
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

29-07-2011 21:39

Nu heb ik bij een engelsman ook zo een soort systeem gezien.
Maar dan gewoon aan de swingers van solar,dus het is van solar.
Iemand hier op het board al mee bekend.

on topic.
heb zelf ook een bm,maar ik heb hem nog niet onder controle.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

29-07-2011 22:38

Je bedoelt toch niet de recoils? Want dat is toch echt wat anders.

Afbeelding

Gr.
©