Black Monkey..


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

08-06-2011 23:27

Jan, probeer weer met je mee te denken, weet alleen niet of dat mij lukt???

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mvg.

& een waymaster a lah Reuben & Heaton, kost rond 80€.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-06-2011 23:39

Je hebt verschillende types de mijne was toch echt wel wat duurder dan de 80 euro maar goed idd ze zijn er in die prijsklasse.......
Maar ook dat is nog steeds duur voor een weeg klokkie.........

Het mee denken van je robert gaat al aardig richting de goede kant op alleen 1 probleem,
Peg en uitsteeksel van de BM moet 2 kanten de grond in, dus misschien een dubbel pijp met modder gevuld een tip voor je....

mvg; jan 8)
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

08-06-2011 23:40

Hallo Jan,

Het lijkt er toch op dat je begint in te zien dat de actieradius van het ding beperkt is en dat een visser zelf ook veel kan.

Toch wil ik je wijzen op het feit dat een vis het lood, maar heel lichtjes hoeft te voelen/verplaatsen om onraad te bespeuren, daar is niet veel voor nodig! Je mist nog steeds vis en ik denk dat dit op wateren waar je aan dit soort oplossingen zou gaan denken, best een leuk aantal vissen kunnen zijn.

Bij schuivend lood, zit er heel vaak toch nog wrijving in het systeem. Voor een handige vis kan dit een teken zijn om kalm te blijven en de boel eruit te werken.

Ik denk dat de Black Monkey niet gevoelig genoeg is en als hij dit wel zou zijn, zou het een onding in gebruik zijn. Of mis ik het nu helemaal?

Peter,

Als je je ogen open houdt tijdens het vissen - en dan bedoel ik niet in je stoel zitten en naar de sessie op het naaktstrand kijken (grapje) - kun je veel leren van wat je ziet. Als je dat leert vertalen en je bent eerlijk naar jezelf, dan gaan er wel dingen opvallen in karpergedrag. Hoe ik dit bijdehante vermoeden krijg? Een lullige 500 karpers met de pen, zonder pen en aan het oppervlak. Vaak in water waar ik in voldoende mate in kon kijken en vissend binnen kijkafstand. Je ziet soms zelfs hoe ze kijken en de boel benaderen, het niet vertrouwen, toch pakken en in dezelfde seconde retourneren. Als je er bovenop zit en het allemaal ziet en er op rekent, kun je soms toch al raak meppen, maar héél vaak ben je gruwelijk te laat. Vertaal dit naar de statische visserij en denk aan de waarschuwingen die wij voor de vis scheppen... Probeer nu nog maar rustig te slapen, of zo.

Wat kan een Black Monkey hieraan doen?

Maar ik weet zeker dat ze mij ook weleens verneuken hoor, dat zal ik niet gaan ontkennen.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-06-2011 23:48

is zeker wel beperkt er is niks wat perfect is de vis zal het altijd nog zelf moeten doen.
Toch helpt de monkey zeker in enkele gevallen.... een onding misschien voor jou of voor een aantal andere mensen maar denk ook dat hier meningen over verschillen.
Ik heb ze gewoon in de beetmelders bag zitten en vergt niet echt veel meer ruimte extra en gewicht doet het ook niet echt want de nash spullen zijn al aardig heavy.
de gevoeligheid is op zich met gevlochten lijn erg precies met nylon korte afstand ook prima op grotere afstanden idd minder maar kan nog steeds werken maar je zal idd vissen gaan missen zoals je omschreef op korte afstand ben ik van mening loodverplaatsing hangen.....( als je het goed afgesteld hebt ) dus kan ook nog mis gaan....

met pen vissen loopt de lijn toch recht naar beneden terwijl in de statische visserij de lijn zoveel mogelijk plat ligt.
strakke lijnen zijn niet verplicht wel beter maar kan ook met schuiflood en bm ingezet worden.....

mvg; jan
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

09-06-2011 00:38

Jan,

Dat wat ik schreef over wat ik veel gezien heb tijdens dat penvissen en zo, was om te onderbouwen dat ze het aas/montage kunnen dumpen zonder dat daar tijdens de luie, lompe en blinde statische visserij op de kant ook maar iets van te zien is. Het lood of de weerstand hoeft zelfs niet eens gevoeld te worden. Is een kwestie van detectie denk ik, komt geen beweging bij kijken, ze voelen het gewoon.

Gebeurt volgens mij op heel veel plekken zoniet overal. Hier moet de visser op reageren. Wat doet een ding hieraan?

Een vis die de Black Monkey in werking laat treden, heeft hiervoor als ik het goed zie/lees/voorstel, al een aardige weerstand of tik van het lood ontmoet. Die is toch op een 'traditionele manier' ook wel te vangen. Zoiets zie of hoor je toch? Waker omhoog/omlaag, beetverklikker piept. Valt op te reageren, toch?

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-06-2011 08:18

Je kan daar idd wel op reageren maar als je het zo gaat bekijken is er geen enkel systeem die dit kan verkomen.
Natuurlijk kan en zul je nog steeds wel vissen missen op de BM en zoals jij omschrijft.
Natuurlijk zijn er vissen bij die voor de tijd alweer het zaakje uit kunnen spuwen.
Korte onderlijnen die snel contact maken met het lood kan hier soms nog wel enige puntjes in helpen.
Wil nog steeds niet zeggen dat het probleem wat je zegt dan is verholpen.
Maar ik probeer meer te kijken naar positieve kant en niet naar de vissen die ik niet zie, niet hoor, niet voel, vissen die ik hoor of enkele piepen met hanger met tikken omhoog zie komen als ik niet met de BM zit te vissen en ik zit er kort op sla ik ook aan. De bedoeling is van de BM dat deze dit nu doet voor je.
Tot zo ver heb ik dus nog niet een probleem ondervonden op minder dan 100 meter afstand.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

09-06-2011 11:53

Hallo Jan,

Wat ik o.a. met mijn postings probeer aan te geven is dat ik denk dat:

- De moeilijk vangbare karpers waarvoor dit product ontworpen is, je rig ondanks de Black Monkey kunnen ontwijken zonder dat je er iets van merkt.

- De karpers die je vangt m.b.v. dit product, ook vangbaar zijn op de gangbare manieren. Het ding werkt op zich zoals bedoeld, maar zonder het ding zie je die beten ook en daar kun je iets mee.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

09-06-2011 12:16

Daar sla je de spijker meteen op zijn kop willem je kunt daar op reageren maar niet de hele nacht en dus komt het tot werking op de momenten dat jij in de tent ligt. Misschien zit jij de hele nachten pal achter je hengels ik hou dat niet vol na een week werk en een gezin met 2 kinderen. Als je in de tent ligt kan je daar niet op reageren dan ben je al veel te laat. En dan vis ik effectiever met dit apparaatje. En ja dan ga ik lekker slapen of zo maar dan wel in de wetenschap dat het me toch nog een vis kan opleveren waar ik anders niet op kan reageren.

Ps het observeren van de vis in helder water is mogelijk alleen weet je misschien ook wel dat het absoluut geen water is van springende en rollende vis. In de paaitijd achter het naakt strand daar valt nog wat te zien maar op de grote open stukken valt weinig te observeren.
Plus dat je zelf aan aangeeft dat de vissen wel degelijk onder stress leven door zo paniekerig te azen wat dus aangeeft dat er wel degelijk "dressuur" heerst. Daar spreek je je zelf wat tegen.

Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

09-06-2011 12:17

dubbel post..
vr gr peter
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-06-2011 12:26

Wij hebben hier ook een naaktstrand, is niet om aan te zien, dat springen & rollen wil ik ook niet zien, al helemaal niet wat ze achter het naaktstrand doen!!! :wink:

mvg.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

09-06-2011 13:13

Waarschijnlijk weet je bij god niet waar je over hebt en ga je dan maar dom lopen lullen misschien was een black donkey beter voor je geweest.

slap geouwehoer zie je hier genoeg kom nou eens met een zinnige post die wat bijdraagt.

Dat springen en rollen wil je ook niet zien? Stop dan meteen je kop in het zand heb je ook nergens last van.
vr gr peter
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-06-2011 13:22

:o Het zinnige zijn wij/ ik idd. gepasseerd, vooral als het zinnige niet of nauwelijks beantwoord word??? Voorlopig is de teller de 9000 kijzeikers gepasseerd, is dat zinnig of niet??

mvg.

99,9% mannen op dat naaktsrand bij ons, die zie ik idd. niet graag springen of rollen. :wink:
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

09-06-2011 13:34

Robert,

De vragen ga ik nu nog niet beantwoorden daar voor heb ik hem te kort in mijn bezit. Ik wil er graag eerst een compleet beeld van hebben voor ik begin te oordelen.

Het naaktstrand is hier niet beter hoor 60+ of man daar word je niet vrolijk van.Daar zal je mij dus ook niet zien vissen :cry:
Achter het naaktstrand is een zwemgedeelte voor dagjes mensen daar mag niet gevist worden en dat weet de vis ook heel goed!!.


gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-06-2011 13:49

@Peter, Jan heeft wel degelijk de nieuwsgierigheid gewekt hoor, anders had ik niet blijven hangen op het topic! Alleen de info kwam mij teveel van een kant, alleen het goede, dus te mooi om waar te zijn! Heb wel degelijk met een bezitter van de bm. hier in rotje knor gesproken,die stond ook op de beurs naast de uitvinder! Dus de interesse is wel gewekt, alleen nog niet overtuigt. Gratis hoef ik hem ook niet, zou ik ervan overtuigt raken, tel ik zonder probleem de knaken er voor uit! Maar goed tot hier mijn bijdrage aan de bm. laterszz.

mvg.
Gebruikersavatar
Fred Tegelaar
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2011 22:25

09-06-2011 14:52

Black Monkey is het gewoon niet en gaat het ook niet worden, het is te beperkt inzetbaar..
2010: 20.9 KG Nederlandse vis
2011: 22.6 KG Franse vis
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

09-06-2011 15:23

nou jan als je zo zeker van je zaak bent!! bel korda op en zeg dat je een snufje hebt om het bij de volgende onderwater dvd uit te proberen?

ik wil wel eens zien wat er onder water gebeurd?? ik denk dat de laaste meter meer belangrijker is die gekke aap!!.. want hoeveel rek zit er in de lijn? en heeft de monkey nog wel zin als hij al vertraagd reageerd?
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

09-06-2011 16:25

Een ding is zeker hij zal altijd sneller zijn dan jou :wink:
vr gr peter
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-06-2011 18:46

Stefan beetje te lui om de rest van dit topic door te lezen,
dacht je van kom ik plaats ook eens wat, beetje dubbel niet die vragen.....
Zou zeggen koop een leesbril en je komt antwoorden op jou vragen vaak genoeg tegen op het board.

Anders effe door googlen naar smart indicators staan nog wat leesbare tips voor je.....

mvg; jan :-?
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

09-06-2011 20:39

Hoi Peter,

Ik vond de KW een slecht voorbeeld omdat ik het idee heb dat je daar zo'n ding niet nodig hebt om goed/beter te vangen, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet nog beter kan. Misschien ben ik ook wel veel te snel tevreden...

Ik word nu wel erg benieuwd wat Jans resultaten op de KW zijn en hoe dat dan allemaal in zijn werk ging.

Ben het wel met je eens dat er in mijn postings tegenstrijdigheid zit, of tenminste iets dat je zo kunt opvatten, dat vond ik zelf naderhand ook, maar heb het bewust laten staan voor de discussie en als provocatie. Hoe meer de raderen draaien, hoe beter. Hoe meer relevante details, voors en tegens hiero, hoe beter. Of niet?

Ik ben trouwens geen KW-kenner of zo, ik haat dat water eigenlijk, maar het spelletje is soms voor enkele uren/sessies toch best leuk.

Kijk, als dit nou één van de vele opvallende resultaten was geweest met de Black Monkey:

http://www.that-aint-no-bream.co.uk/photo.php?pNo=37

Of hier waren de vonken er plotseling vanaf gevlogen:

http://www.that-aint-no-bream.co.uk/photo.php?pNo=312

Zijn maar voorbeelden hoor. Van een paar extra karpers op de KW, raak ik niet heel gauw onder de indruk. Dat heeft niets met arrogantie of iets dergelijks te maken, integendeel. Ik sta ondanks dat ik vervelend kritisch ben, wel open voor nieuwe dingen.

En zeg nou zelf, als je je ding promoot met achterlijke vangsten op echt keihard water, dan staat dat toch veel beter in de folder?

8)

Heb ik ergens toch nog wat commercieel bloed stromen... :oops: / :D

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

09-06-2011 21:32

Hallo willem,

Daar heb je ook gelijk misschien is mijn oordeel ook wel niet positief daar kan ik nu nog weinig over zeggen daarom eerst maar even verder testen. Maar voor de discussie kan het geen kwaad. Dat jan er teveel boven op zit ben ik ook met jullie eens je kan het ook overdrijven maar dat is hem zelf nu ook wel duidelijk neem ik aan. Het product bewijst zich zelf wel of niet in de toekomst.
Ik denk ook niet dat het een product is waardoor je die speciale dikke dressuur vis nou gaat vangen daar is wat meer of minder (tis maar hoe je het bekijkt)voor nodig maar daarom kan het nog wel voor leuke verrassingen zorgen en hoeft het bij voorbaat niet afgeschreven te worden (niet persoonlijk bedoeld). En zal het je vangsten ook zeker niet gaan tegen werken. Producten moeten nu eenmaal gepromoot worden en het liefst met dikke vissen dat verkoopt beter. Maar door over promotie jan kan het ook schaden :o :wink:

Kw is ook een k*t water ik haat het eigenlijk ook maar daar kun je dit wel testen. Voor de rest is er hier in de buurt nog wel 1 of 2 putjes waar het kan waar het nivo nog wel een stukje hoger ligt.

Ik kom er nog op terug.

Gr peter
vr gr peter
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

09-06-2011 23:04

breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-06-2011 23:34

Zoals ik zei peter, tijd, het heeft nog tijd nodig.
En mijn vangsten qua kw WPJ ja dat houd ik lekker voor zich.
Had je vorig jaar kunnen volgen qua postings met foto,s.
Maar daar ben ik vanaf gestapt plaats alleen een paar als ik ze zelf echt de moeite waard vond.

En dan gelijk ook even voor de mensen van sunrise ook die vissen is maar een selectief klein groepje.
Maar wat maakt het nou uit hoeveel iemand vangt, ik heb liever plezier in mijn visserij dan dat ik moet.

qua monkey, ik ben tevreden alleen anderen zijn er nog niet helemaal uit, dat kan en dat mag.......
maar dat het een kans verdient, vind ik wel.....

mvg; jan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-06-2011 23:42

Putjes??

Doe dan gelijk Marker of dergelijke. Dan weet je zeker of het iets waard is.
Op putjes valt alles te testen,en werkt bijna alles.

Beetje jammer weer
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

10-06-2011 00:02

Jan,

jan de jager schreef:Maar wat maakt het nou uit hoeveel iemand vangt, ik heb liever plezier in mijn visserij dan dat ik moet.


OK, snap ik, maar je wilt hier toch een product promoten? Je wilt toch hoofdzakelijk een product promoten omdat het je meer vis oplevert? Dat zet toch zoden aan de dijk (of geld op een rekening)? Dan gaat het toch om de vangsten? Die moeten dan toch op z'n minst opmerkelijk beter zijn en verteld kunnen worden? En dat wordt dan na zoveel gestamp toch ook wel eens een keertje tijd? Daar kun je toch iets mee aangeven als je alle variabelen meeneemt? Ik ga wel eens zoeken op het forum, misschien kan ik wat vinden. Sorry Jan.

Ik zeg trouwens niet dat het moet, ik zeg dat het iets onderstreept en in je voordeel werkt. Ik was slechts benieuwd, maar OK...

Groeten,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

10-06-2011 01:32

Zo,

Ik kan omdat het woelige tijden zijn toch niet slapen dus dan maar wat research als ik het zo mag noemen. Geef dus gerust de stress de schuld.

Vangsten op datum 2010, YouTube-creaties, promofilmpje op YT. Leerzaam en voor mij eigenlijk wel genoeg. Als dit het plaatje compleet maakt, snap ik het wel.

Jan, ik moet wat kwijt. Zal proberen het niet te bont te maken. Het worden wel irritante vragen en zo, vrees ik.

Heb je ook foto's van je set-up (dat is een professioneel woord voor hengelopstelling), waar wel een Black Monkey op te zien is?

Heb je ook foto's/filmmateriaal van al die dertigers die je noemt? En dan wil ik ook graag oude puntgave vissen met puntgave bekken zien, als dat kan. Dat zou wel helpen.

Waarom nergens je outstanding results op 'circuitwater regio Drenthe'?

Als ik naar dat promofilmpje van de Black Monkey op jouw YouTube-kanaal kijk en dan vooral het stukje 1:47-3:39min. (ziek ben ik hè, ik heb het zelfs genoteerd!) dan krijg ik toch wel effe de kriebels hoor. Wat een kracht is er voor nodig om het ding in werking te laten treden! Die hangt bij mij als het zo'n beet is altijd allang, zonder enige twijfel. Geen ding voor nodig. Dit filmpje zegt heel veel. Zelfde als met je slip dicht vissen. Krijg ik nu ook punten?

Verder nog wel wat, maar laat maar. Ik denk dat als je dit een beetje verwerkt hebt, je wel zit te schudden van het lachen achter je computer. Iedereen is in je grote grap getrapt. Elke dag was voor jou 1 april! Ik kan me voorstellen dat je het echt vermakelijk vindt.

Nou, ik houd maar op, want straks ga ik ook huilen.

Groet,
Willem :wink: