Black Monkey..


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

24-04-2011 17:27

Leen er wordt al aangegeven dat natuurlijk het aas het belangrijkste eigenschap is om vis te vangen.
Daarnaast rig keuze en dergelijke die voor ieder voor zich op zijn manier het beste is.
Waarom dan niet nog iets op de kant WAT MISSCHIEN VOOR MEER VIS kan zorgen wie niet waagt wie niet wint toch........

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-04-2011 08:06

Mooi filmpje is bezig met uploaden.

De getoonde foto,s van vissen zijn deels gevangen door de BM.
Er zijn intussen nog veel meer vissen door middel van de BM binnen gehaald maar niet allemaal getoond.
Bij de aanslag stond hij zwaar afgesteld vanwege redelijk harde wind die vol in mijn lijnen blies.
Ik heb een vertraging en herhaling toegevoegd om het zo duidelijk mogelijk te laten zien.

Niet alle aanslagen gaan zo bij de anderen die scherper zijn afgesteld slaan eerder aan.
Ook niet alle naar de beneden klappende monkey resulteerd altijd in vis maar dat heb ik voor lief.
Het enigste nadeel wat ik er van vind, zijn de elastieken als ze knappen.
Om een nieuwe er op te plaatsen vergt geduld en handigheid, want 1 breukje in het elastiek en hij knapt weer bij het aanspannen.

succes allemaal en misschien dat iemand het lukt om het filmpje duidelijker online te krijgen.

hierbij de link van het filmpje.......

mvg; jan



http://www.youtube.com/watch?v=G4IlTGDa8lM
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

26-04-2011 08:19

Vraag me dan wel af waarom je het logo en een foto van de "bedenker" erbij moet plakken. Het zou toch informatief zijn? Dit is meer commercieel, met de "dikkevissenfoto's". En kun je niet gewoon achter je hengel zitten en de hengel oppakken in plaats van wachten tot die zwarte aap inklapt?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-04-2011 08:23

Zeker niks beters te doen of wel......

Tino is de bedenker en de maker er van, die foto,s komen gewoon gekopieerd en geplakt van smart indicators site af.
Ik ben niet de maker of bedenker anders had mijn naam er wel gestaan.
De foto,s die gekopieerd zijn maken duidelijk waar het om gaat.
Het filmpje is bedoeld zo je kan zien hoe het werkt.

verder heb ik het saaie filmpje wat op geteut om er nog wat van te maken........pfffffff Z........
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-04-2011 08:27

James warner schreef: En kun je niet gewoon achter je hengel zitten en de hengel oppakken in plaats van wachten tot die zwarte aap inklapt?



Ik zit wel achter mijn hengels ook in dit geval.....kreeg een paar piepen en het wat over. Kort nog een piep en toen boeem en een run als gevolg.....
Wanneer jij bijvoorbeeld ligt te slapen in de nacht en je BM staat actief en je hebt een vis die zich HAD kunnen ontdoen van de zooi Lukt dat nu niet.
Gevolg klapt naar beneden haakt de vis en jij vangt de vis. En moet zeggen dat de vangsten bij mij vooruit zijn gegaan.

Dit meer richting jou vraag. :roll:

mvg; jan
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

26-04-2011 10:03

Ben je omgeschoold van kinderleider naar PR-man? En die apendingen zijn vooral "nuttig" als je met strakke lijnen vist, en dan nog het liefst gevlochten lijn. Staat op de site. Straks zijn er nog mensen die met die gevlochten zooi gaan vissen door die info. Het is geen zonde, maar de meeste mensen kunnen toch beter bij nylon blijven naar mijn idee.

Je ligt lekker te slapen en de BM slaat aan.....wat wordt het volgende? Automatisch schepnetsysteem? Statisch karperen is al aardig passief maar het wordt steeds gekker. Op dat filmpje zie je dat er aardig wat spanning op de lijn komt te staan voordat het ding "aanslaat". Slip een beetje strakker afstellen zal ook wel volstaan.

Trouwens, een paar posts terug zei je nog dat je geen reclame maakte voor dat ding. Je filmpje had zo op die website kunnen staan.

Heb jij niks beters te doen?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-04-2011 10:14

Als je goed kijkt is gevlochten helemaal geen noodzakelijke, en mijn lijnen stonden al strak en slip stond ook al vrij dicht.
Zoals er ook op de site wordt beschreven hoe verder je vist hoe minder goed de BM werkt.


maar goed, nee naast mijn eigen werk heb ik niks beters te doen dan filmpjes maken met veel logo,s en plaatjes............
Laatst gewijzigd door jan de jager op 26-04-2011 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-04-2011 10:16

Trouwens wat dan nog, ook al zou ik reclame maken of gesponsord worden wat maakt jou dat dan uit.
:wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-04-2011 10:26

Dan wordt je mening niet als objectief gezien Jan, laat hem lekker..

Toch ben ik van mening dat het "vangen" van die onvangbare vissen d.m.v. die Black Monkey meer een oplossing is voor de inactiviteit en de luiheid van menig visser. Als ik zie hoe lang het duurt voor het ding aanslaat, daar zou je zelf ook makkelijk op kunnen reageren. Dat hou je echter geen week vol, en in die zin is het dan wel een handig hulpmiddel.

Maar om het wonder te noemen dat het ding iets doet wat je zelf ook zou kunnen doen, dat gaat me net wat te ver. Maar goed, dan wordt vissen weer vissen hè, en dan kun je niet buurten of je wijf een afstraffing geven met je blauw ge-aderd zwaard of iets dergelijks..

:lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jean-Paul Wix
Berichten: 184
Lid geworden op: 16-02-2010 12:37

26-04-2011 10:38

Jan,

even een techisch vraagje, ik zie dat je zoveel kracht moet zetten om de monkey in actie te laten komen (zie hoe de steun van de monkey wordt omgebogen) om het mechanisme te activeren.
Ook beweegt je hanger, krijg je dus een piepen en had zon krachtige aanbeet sowieso het resultaat moeten zijn van een goede inhaking toch? Het systeem lijkt mij juist bedoeld voor de rukjes die niet doorkomen en niet zoveel kracht vragen.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

26-04-2011 10:44

Kerel, als je lood zoveel verplaatst word voordat de aap los gelaten word dan hangt ie allllang.! Maw, je had ze zonder die poespas ook wel gevangen hoor. Zo niet dan moet je serieus eens gaan nadenken over je rigsysteem. En hoor dit filmpje niet thuis in het BTWtopic..? Whoehahagragaga :lol:

Chiquita banana bye bye.
©
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-04-2011 11:18

schuiflood systeem heren!!!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-04-2011 11:22

Jean-Paul Wix schreef:Jan,

even een techisch vraagje, ik zie dat je zoveel kracht moet zetten om de monkey in actie te laten komen (zie hoe de steun van de monkey wordt omgebogen) om het mechanisme te activeren.
Ook beweegt je hanger, krijg je dus een piepen en had zon krachtige aanbeet sowieso het resultaat moeten zijn van een goede inhaking toch? Het systeem lijkt mij juist bedoeld voor de rukjes die niet doorkomen en niet zoveel kracht vragen.



BINGO


Betere uitleg is er niet
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jean-Paul Wix
Berichten: 184
Lid geworden op: 16-02-2010 12:37

26-04-2011 11:33

is overigens geen kritiek, gewoon een oprechte vraag.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-04-2011 11:34

Nee,maar kan het er aardig in vinden in die vraag en zie ik ook een antwoord alleen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-04-2011 11:54

Jan,

even een techisch vraagje, ik zie dat je zoveel kracht moet zetten om de monkey in actie te laten komen (zie hoe de steun van de monkey wordt omgebogen) om het mechanisme te activeren.
Ook beweegt je hanger, krijg je dus een piepen en had zon krachtige aanbeet sowieso het resultaat moeten zijn van een goede inhaking toch? Het systeem lijkt mij juist bedoeld voor de rukjes die niet doorkomen en niet zoveel kracht vragen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-04-2011 13:50

Leen en anderen daar is die idd helemaal voor bedoeld en hij werkt ook wel in lichtere stand.
Het is maar net hoe je de BM zelf afstelt.

Omdat er stroming en wind stond en ik met schuiflood zat te vissen heb ik hem wat minder afgesteld zodat de BM meer nodig zou hebben voor die pas aan slaat.
Als Jullie denken dat de BM niet scherper afgesteld kan worden of veel nodig heeft om aan te slaan dan zit je mis.
Er zal vast wel weer een beurs komen waar deze waarschijnlijk ook wel gedemonstreerd wordt.
Dan kunnen jullie het zelf zien en misschien uiteraard zelf proberen. Het is een kwestie van proberen uitzoeken doorvissen.
Neem anders zoals tino zij 1 op proef en je zult het zelf merken en zien.

mvg; jan
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

26-04-2011 14:41

Ik heb Tino er ééntje gevraagd, hoewel ik gewoon sceptisch blijf, zeker na het zien van het filmpje.

Inderdaad de kracht die nodig is om die BM te activeren is veel te veel, dan hangt ie idd allang en zorgt de klapdan eerder voor iets nadeligs...... :roll:

Dit lijkt me niet datgene waarvoor ie ontworpen/bedacht is, want dat soort beten hebben geen BM nodig....

Maar zonder getest te hebben kan/wil ik er geen nadelig woord over spreken zoals velen hier doen.

Al met al gaat er wel (weer) een stukje charme vanaf en weer een artikel erbij waar je lijn door/achter/in/tussen loopt (lijnrol molen, lijnclip op de hengel, swinger, pieper, BM, toplood,.....pfffff)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-04-2011 14:51

Je zult zien dat je hem geheel naar eigen wens kan afstellen je kan hem zelfs zo gevoelig afstellen dat echt maar een klein rukje hem al activeerd maar goed ik wil straks ook wel jou kant van jou verhaal horen.

Succes met testen en proberen.........

mvg; jan
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-04-2011 17:12

Marco Mensing schreef:Lijkt me overigens wel fair om een product éérst gezien te hebben of getest alvorens een waardeoordeel te vellen.


Ben benieuwd wie er van de "tegenstanders" nu ook daadwerkelijk één gaat testen nu die kans gegeven word !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-04-2011 18:18

Ja mannen, komop, deze kans kun je niet laten lopen. Ik vis niet in wateren waar het z'n meerwaarde heeft of het zelfs uberhaupt goed mogelijk is om hem te gebruiken, maar wie durft??? :)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

26-04-2011 18:47

Beste forum leden

Ik heb al wat aanmeldingen voor een test black monkey.

Mensen die naar frankrijk gaan probeer het eens.
ik stuur de monkey op betaal de verzendkosten ook nog eens of ik kom hem even langs brengen of kom hem ophalen.
Ik woon in zwijndrecht in de buurt van Dordrecht en Rotterdam.
Ik kom regelmatig in belgie om te vissen er valt altijd wel wat af te spreken.
Terug sturen komt voor de rekening van de tester

Mischien de fanatieke tegenstanders lesley van dinter robert smith etc etc

Geef het een eerlijke kans je hebt niets te verliezen


Ik hoor het van jullie

Met vriendelijke groet tino
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-04-2011 19:03

Nou word je ineens gedoopt tot tegenstander van de BM, mijn voorkeur gaat uit naar andere wakers! Dit is ook ook oprecht geantwoord, @ Tino, heb op de beurs ook bij je stand gestaan, raakte toen niet overtuigt, ben het na het zien van het laatste filmpje nog steeds niet! Hoop dat je er veel van verkoopt! Noem eigenwijs of noem vastgeroest! Herhaal, mijn voorkeur gaat uit naar een andere waker.

CHECK...

Nog een resultaat van de micro swinger!

Mvg.
Laatst gewijzigd door robert smith op 13-05-2011 03:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-04-2011 19:46

Robert,

De Black Monkey is geen waker maar een aanslagapparaat die je naast je microswinger gebruikt ;) Dacht dat je dat wel wist eigenlijk..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-04-2011 20:06

Bedankt Sven, voor het uitleggen, ga toch die stow bobbins kopen! :D

mvg.
Plaats reactie