Black Monkey..


Plaats reactie
Kevin vissers
Berichten: 128
Lid geworden op: 04-12-2010 11:16
Locatie: Boekel

26-01-2011 13:55

wie gelooft dit nou ?
ik ga er zeker geen halen.
want dan word het saai het is juist leuk en aanslaan enzo.
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen !
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

26-01-2011 17:10

vindt het een geweldige uitvinding moet ik zeggen,
al twijfel ik aan de effectiviteit ervan.

toplood is uitgesloten, slappe lijnen idemdito,
en een eventueel takje wat rechtop staat kan de boel ook al verpesten.

alle loodsystemen kunnen worden gebruikt staat er......
lijkt mij niet.

met vastlood vissen is het de bedoeling dat het lood prikt....
daarom gaat iedereen ook met steeds zwaarder lood vissen.
prikt het lood niet zal ook het aanslaan niet meer helpen.

het schuiflood is pas effectief wanneer de vis de boilie enkele cm /dm VRIJ kan meenemen.
hiervoor moet er wel of een heeeeel licht wakertje aan hangen...of een slappere lijn gevist worden.
mocht je dit systeem met een slappere lijn vissen en het punt wordt bereikt waarbij de aap geactiveerd wordt,
vrees ik dat de druk die je hiervoor nodig hebt , al genoeg is om een zwaar gestresseerde vis te doen spuwen....(uitzonderingen daargelaten).

mocht het systeem erg gevoelig zijn zal dit ook bij elke lijnzwemmer,
of minimale druk op de lijn(stroming,wind, golven...oid) het systeem activeren en het lood+aas van de plek doen trekken.
en dat lijkt mij het laatste wat je wilt op een dressuurwater.

ergo.....broodje eromheen
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

26-01-2011 20:25

Ik denk ook dat dit ding eerst de hanger een stuk omhoog trekt en daarna de baitrunner iets lijn laat geven, maw er komt niks over op redelijke afstand..

Gr.
©
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

26-01-2011 21:11

Ik ben de uitvinder van de black Monkey

Ik heb met de monkey talloze vissen gevangen ik vis de monkey vooral met slappe lijnen en een schuivend inline lood zonder een backstop freelinen of ik vis hem zonder een lood ik omkneed een boilie met deeg voor het werpgewicht en het deeg word een voerbedje waar de boilie op ligt de monkey reageert op een serieus rukje aan de lijn en is niet wind gevoelig

Kom de monkey even bekijken op de karperbeurs in Zwolle dan kan je hem bekijken en testen en een oordeel er over geven de monkey vervangt het lood op een gunstige manier

Het is een aanvulling op het karpervissen en je zet hem in waar je denkt er voordeel van te hebben

Tino de bruijn
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

27-01-2011 10:52

beste Tino,

jij zegt dat je talloze vissen hebt gevangen met de BM,
nu mijn vraag aan jou, zou je deze vissen niet gevangen hebben zonder?
jij vertelt mij hier dat hij niet wind gevoelig is.

van de site:
U zult er rekening mee moeten houden dat bij elke beweging van de lijn de Black Monkey "aan slaat" en dat niet iedere "aanslag" ook vis opleverd.

en

De Black Monkey kan niet gebruikt worden op wateren met stroming, of op wateren met een onderstroom waardoor uw lijn steeds strakker komt te staan.

niet windgevoelig maar als er genoeg wind staat om een bocht in de lijn te krijgen werkt het dus ook niet meer???

zonder lood en een balletje deeg....klinkt leuk maar wat als de vis naar je toe zwemt?

dan even over het s'nachts gebruiken ervan.
de monkey staat vanaf de molen gezien,... na de pieper .

stel dat je s'nachts een ''rukje'' op de lijn krijgt..
vleermuis,rat, lijn zwemmer, (ruk)wind..noem maar op.
de monkey slaat aan..maar er gebeurt verder niks, dan sta je de rest van de nacht toch wel een beetje voor aap lijkt me.
laat ik het anders zeggen...het systeem is uitgeschakeld,...en je onderlijn is verplaatst.

op de dag ermee vissen met een balletje deeg geloof ik wel maar dan zou je nog de gehele dag naar je lijn moeten kijken om terug zwemmers te kunnen constateren.
als je dit toch zit te doen ben je het beste af met de hengel in de hand....ofwel het karperfeederen waar Klaas het over had.
een beetje visser kan een aanbeet van een lijnzwemmer onderscheiden.
of een aap dat ook lukt.....lijkt mij niet

ik denk wel dat ik de BM kom bekijken op zwolle.
maar kan je nu al vertellen dat dit niks zal veranderen aan mijn mening erover.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Kevin vissers
Berichten: 128
Lid geworden op: 04-12-2010 11:16
Locatie: Boekel

27-01-2011 14:34

Niet onnodig quoten !


je hebt gelijk als je dat ding koopt heb je te veel geld en ze koste ook nog 40 euro per stuk.
beter koop je daar iets anders van.
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen !
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-01-2011 15:32

Duur is een ruim begrip.

Lijkt me overigens wel fair om een product éérst gezien te hebben of getest alvorens een waardeoordeel te vellen.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2011 16:08

Kevin, gaat ik verder niet in discussie of iets werkt of niet. Want ik heb het product ook niet in mijn handen gehad

Jaren '80
Ik kwam bij mijn hengelsport zaak.
Nieuw !!! keiharde balletjes met een vaag luchtje, verpakt per 6 in een doosje (of 10 geen idee meer)

FL 3,95

Ik : je bent gek als je dat koopt, veels te duur daar kon ik veel andere spullen voor kopen.
Ik was jong maar ook de oudere vissers (ervaren mannen) om mij heen vonden dat.
Je raad het al, de visser op de lozerlaan in Den Haag die wel dat dure doosje kocht, ving ineens elke karper voor je neus weg.
En eigenwijs als een hagenaar is....... gewoon niet mee gaan vissen :D

Moraal van het verhaal,
Wellicht vissen we er over 5 jaar allemaal mee
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-01-2011 16:19

Raymond dat lijkt me sterk.. Je hebt namelijk goede uitvindingen en sommige die wat minder zijn. Dit lijkt mij een wat mindere en zal binnen de kortste keren vergeten zijn is mijn mening. Mischien zit ik er wel naast.

Ik heb ooit ook zoiets dergelijks bedacht maar dan iets minder gecompliceerd, vandaar dat ik dit topic ook geopend heb en er in bepaalde mate geinteresseerd ben.


Gr.
©
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

27-01-2011 16:44

Beste mede karpervissers

Ik kan wel gaan verdedigen wat er zo goed aan is maar dat ben ik niet van plan

Ga kijken en testen op de beurs als het wat lijkt koop het en anders niet we leven in een vrij land maar ga nu aub even geen Negatief oordeel geven als je totaal niet weet hoe het werkt en wat het doet

Groeten tino
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2011 17:42

Lesley, in dit topic gaf ik al aan wat mijn bedenkingen zijn.
Die had ik die toen ook bij een boilie
nu de boilie een massa produkt is , is deze stukken goedkoper.
Tuurlijk staat het niet in dezelfde verhouding met de boilie, maar
als blijkt dat de monkey werkt, en een massaprodukt word, word deze veel goedkoper.
Ik refereerde aan Kevin dat 40 euro veels te duur is, terwijl die boilie ook meer vis opleverde.

Wij geven liever 800 euro uit aan bling bling en vissen met Crappy aas. :(
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-01-2011 21:05

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de boilie totaal geen bedenkingen had. Ik kan niet in andermans portemonnee kijken maar 40 euro is niet veel geld voor mij. Maar ik kan je vertellen dat ik het nog niet voor 5 euro zou kopen..

Gr.
©
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

28-01-2011 14:39

Als dit product mij 10 (moeilijk te vangen)vissen meer per jaar oplevert in specifieke gevallen, overdag, weinig wind, licht lood vind ik het 4 tientjes zeker waard..
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-01-2011 14:55

80 of 120 euro kan ook.. of vis je maar met één hengel :p

Flauw, weet ik..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-02-2011 19:49

heb net dat filmje bekeken en dat aanslaan wat dat apparaatje doet heb toch geen enkel effect op nylon.
nylon zit rek in.
denk dat het lood niet eens verplaatst.
gevlochten lijn zou het kunnen werken
Vis is vis
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-02-2011 23:42

ben scholten schreef:heb net dat filmje bekeken en dat aanslaan wat dat apparaatje doet heb toch geen enkel effect op nylon.
nylon zit rek in.
denk dat het lood niet eens verplaatst.
gevlochten lijn zou het kunnen werken


zo dacht ik er ook over ben.

het is tot max 70 a 80 meter te gebruiken altans dat het een werking heeft van 50 centimeter, waar ik ook erg mijn twijvels over heb.
Leuk voor het ideaale plaatje met gras ondergrond , maar waneer je op hard ondergrond vist is het niet bruikbaar.
Koop liever een paar goede bollen voor die 120 euro per 3.

MVG
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-02-2011 23:27

Onzin onzin onzin of niet het maakt mij niet uit en het had mijn aandacht zeker te pakken, nieuwste soort flavours en andere dingen zijn we ook niet te beroerd voor.
Toch was er ook enige twijfel daarom de keus om er eerst eentje aan te schaffen en het eerst maar eens proberen.
Het was tenslotte ook geen rib uit je lijf en door de gebruikershandleiding goed te hebben doorgelezen werd het ook iets duidelijker.

Deze week met deze black monkey gevist zonder voor gevoerd te hebben heb ik een aantal nachtjes gepakt.
Bij de waterkant aangekomen had ik gelukkig de handleiding uitgeprint voordat ik even niet meer wist hoe ik het precies moest plaatsen.
Gelukkig was dit snel voor elkaar en met ingooien en de lijn alles netjes strak en wel om de black monkey te hebben gelegd was het afwachten.
Helaas waaide het als een idioot en was ik zo dom geweest om alle wind in de lijn op te vangen.
Nadat de black monkey dus tot 3x toe naar beneden was geklapt zonder resultaat wat logisch was het even anders opgesteld.
Rotzooi binnen gedraaid alle opnieuw neerzetten en opnieuw ingooien en klaar leggen.
De wind was nu uit de lijn vandaan en van de golven had ik geen last.
Normaal gesproken op het water waar ik viste was het een bekend verhaal vele piepen geen vis.
Nu was dit ook het geval op de andere hengels constant wel wat piepen kort achter elkaar maar geen vis en de black monkey bleef stil erg stil.

Toch na 4,5 uur te hebben gelegen op de door mij gekozen spot kreeg ik 2x kort achter elkaar een paar piepen. Bij de 2de piepe klapte de black monkey als een gek naar beneden waar ik persoonlijk meer van schrok dan van de krijsende beetverklikker daarna. Ik mocht mijn eerste black monkey vis gaan afdrillen en fotograveren. Deze vis staat wel in de februari vangsten. Dat was de vis gevangen op de black monkey, inmiddels zijn er nog 4 andere vissen op het lijstje van de gevangen vissen voor de black monkey toegevoegd. Niet alle vissen zullen wel perse door de black monkey zijn gevangen en zouden zonder ook wel mogelijk gevangen zijn maar deze eerste vis op dit systeem was duidelijk alleen maar gevangen op dit systeem en anders had ik nooit een run gekregen.

Dus tot zover ben ik er positief over maar wil het zeker nog even verder uit testen en uitproberen. Als ik er echt helemaal 100% achter sta dan zal ik zeker nog een aantal black monkeys gaan aanschaffen. Dus tot zover een stukje verslag van mijn korte maar resulterende nachtjes.

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

07-02-2011 00:03

op de beurs gekocht jan?
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

07-02-2011 08:38

jan de jager schreef:niet naar de beurs toe geweest!!!

Wel 5 vissen mogen bijschrijven!!!

patsssss :D
Gr Ian.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-02-2011 11:06

Wel bijzetten dat je deze uit het pats topic hebt gekopieerd.

Nee Jeroen ik had deze al wat eerder besteld, Wanneer de eersten binnen waren ging er 1 mijn kant op.
Ben niet op de beurs geweest, ik ga meestal alleen naar de beurs als ik iets wil hebben of vragen heb en hier zelf met anderen niet uit kom of om gewoon kennis op te doen.
Wij zien het dan meer als een dagje uit maar goed er was bijna niemand die kon dit afgelopen weekend dus ben lekker wezen vissen.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-02-2011 14:24

Zijn er nog meer mensen met ervaring hier mee ben namelijk benieuwd en ook nieuwschierig hoe jullie dit hebben aangepakt.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-02-2011 22:30

Jeroen v Engelenburg schreef:beste Tino,

jij zegt dat je talloze vissen hebt gevangen met de BM,
nu mijn vraag aan jou, zou je deze vissen niet gevangen hebben zonder?
jij vertelt mij hier dat hij niet wind gevoelig is.

van de site:
U zult er rekening mee moeten houden dat bij elke beweging van de lijn de Black Monkey "aan slaat" en dat niet iedere "aanslag" ook vis opleverd.




Ik heb er mee gevist en toen stond er toch zeker een stevige wind en golven op het water, beide hadden geen invloed op de black monkey en is dan ook geen 1 keer naar beneden geklapt door middel van de wind of golven. Je kan de monkey ook een stukje verstellen zodat deze ook meer kan hebben voordat deze afgaat. Wanneer je hem op de ongevoeligste stand hebt zal je dit niet meer gebeuren in ieder geval bij mij niet het geval. Het systeem heeft voor mij nu zeker al aardig wat vertrouwen gewonnen en heb zeker ook al goede resultaten op dit systeem geboekt. Misschien zijn er nog wel meer mensen die al resultaten hierop hebben behaald en misschien er ook wel een stukje over willlen schrijven want ik ben persoonlijk ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-02-2011 22:38

Kom even terug op een stukje tekst eerder geplaatst zie bericht eerder van mij boven.
Ik had nog niet gelezen dat je de monkey ongevoeliger kon zetten,
Inmiddels alles wel erg goed doorgenomen en kan je hem gewoon ook met wind en golven inzetten zoals mijn bericht boven dit bericht geschreven.

Een verslag stukje hierover zal volgen.

mvg; jan
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

14-02-2011 20:30

Hoi Jan

Gefeliciteerd met je vissen op de black monkey

Mag ik weten hoe je gevist hebt met een freeline systeem of vastlood en of de vissen anders gehaakt waren als op je standaard systemen

En de afstand die je gevist hebt gevlochten lijn of nylon

Groeten tino
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

16-02-2011 10:15

Tino de bruijn schreef:Hoi Jan

Gefeliciteerd met je vissen op de black monkey

Mag ik weten hoe je gevist hebt met een freeline systeem of vastlood en of de vissen anders gehaakt waren als op je standaard systemen

En de afstand die je gevist hebt gevlochten lijn of nylon

Groeten tino


Natuurlijk mag je dat weten en anderen natuurlijk ook wel!!!

Ik heb met een vast lood systeem gevist en viste niet ver vanuit de kant.
Ik had mijn lijn en hengel recht naar de stek wijzend en gebruikte de nylon pb control lijn.
Ik had de monkey op zijn ongevoeligst staan omdat het de laatste tijd er een stevig windje staat.

Even over stukje haking gedeelte, ik had een aantal vissen die op dit systeem waren gevangen net als normaal in de onderlip gehaakt maar er zaten ook een 3 vissen tussen waarbij de haak niet in de onderlip maar al eerder vast gehaakt zat 1 in het midden van de onderlip wat ik ook nog nooit heb meegemaakt en 1 in de zijkant en dan net in de boven kant lip van karper. Dus denk dat de aantal die normaal gehaakt waren ik zonder ook wel had, de anderen waren vreemd gehaakt en waarschijnlijk ook gevangen door de black monkey. Momenteel mogen wij hier bij ons met 3 hengels vissen en heb nog maar een paar vissen gevangen op de stokken zonder black monkey. Het meeste resultaat komt toch vanaf de black monkey en staat dan ook al dik voor op de andere 2 stokken maar moge daar in maart snel verandering in komen.

Aankomend weekend wordt er weer gevist waarbij de monkey zeker weer meegaat.

mvg; jan