TXI of RX?


Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

29-12-2010 23:48

ik zoek nieuwe piepers..
TXi of RX

nu wil ik niet een delkim fox discussie opwekken..
maar gewoon wie kan me de voordelen tegen over elkaar vertellen..
kheb een poos met delkim gevist gewoon goed maar hoor ook veel goeds over de rx..

mischien handig om te weten..
meestal vis ik emt slappe lijnen dit jaar ook wat meer op de rivier gebruik dan meestal de fox illuminated verlichte swingers..

graag mensen die met beiden hebben gevist reageren..

alvast bedankt


mvg
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

01-01-2011 15:02

Wordt dan denk ik toch weer een persoonlijke kwestie.

ik heb van beide meerde sets gehad, vind ze allebei echt super beepers.
Het voordeel van de Fox is de terugzakker functie, dat is wel een voordeel.

Natuurlijk is het ook goed dat er niet een antenne op de fox zit die wel op de Delkim zit waardoor het wat "makelijker" is om het op de buzzerbar te zetten.

Maar nogmaals zijn beide erg goede beetmelders die zich al jarenlang hebben bewezen!!

Succes met je keuze.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-01-2011 15:58

Fox RX beetmelder;

Heeft net als de delkim gevoeligheid, tonen, volume, ledjes ( verschillende kleuren ) en een dropback sound die je zeker herkent en goed hoorbaar is wanneer je een run of dropback krijgt. Verder is het een goede beetmelder waterdicht kan tegen een stootje en heeft zich idd al meerdere jaren allang bewezen dat het een kwaliteits melder is. Aansluitingen voor fox swingers, hangers accesoires.

Delkim TXI plus;

Delkim txi plus heeft zeker weer een meerwaarde die mij aan het denken had gezet om toch voor deze delkims te gaan. Omdat ik op me 12de samen met een vismaat beroofd ben van mijn vismateriaal was deze melder een hele uitkomst. Delkim heeft net als de RX gevoeligheid, toon, volume. Daarnaast kan de txi plus op 2 standen extra gezet worden, gevoelig en ongevoelig wat je natuurlijk nog verder kan instellen met de knoppen. Meerdere functie,s voor nachtverlichting wat de RX weer niet heeft. daarnaast heeft de delkim txi plus ( als je de receiver ook hebt ) een inbraak beveiliging wat zeer handig in mijn ogen is. Momenteel is er zoveel materiaal al te verkrijgen voor de delkims om het zo geheel makkelijk te maken aan de waterkant, zoals de swingers duocarp, nightlite pro, safe D carbon snag ears, Quick and release system etc.

De prijs verschilt niet gekke veel van elkaar en als ik jou 1 zou moeten aanraden raad ik je delkim aan deze zijn gewoon net wat meer multi functioneler. Maar ja ook hierover zijn vaak meningen verdeeld en moet je altijd nog zelf een keuze maken.

Voor mij dus in ieder geval zeker weten DELKIM TXI PLUS gewoon een goede beetmelder waarop ik kan vertrouwen.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-01-2011 16:02

Ook zijn er van beide mooie set aanbiedingen die de moeite waard zijn;

mvg; jan
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

02-01-2011 10:08

Ik wil nog toevoegen dat de RX set van fox uit het gamma wordt genomen.
Op dit moment zijn ze de stock aan het dumpen en binnen 5 jaar zullen maar weinig RX nieuw te verkrijgen zijn.
Hier moet je wel rekening mee houden als je in de toekomst een extra melder wilt kopen (een 4e of als ter vervanging van een kapotte)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-01-2011 10:57

Denk nou niet echt dat een 3de of 4de melder extra kopen een probleem zal worden voor de fox rx.
Is wel met meer materiaal zo dat het uit de schappen wordt gegooid en dat mensen zeggen dat het hierna lastig zoeken wordt.
Maar ik denk persoonlijk dat dit straks echt niet zo,n probleem zal zijn. Daarnaast is de rx nog wel gewoon verkrijgbaar op de buitenlandse online sites en dus gewoon extra te bestellen.

mvg; jan
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

02-01-2011 11:18

Ze gaan uit het gamma, dus ze worden niet meer gemaakt en je moet het doen met de beetmelders die nu nog op de markt zijn. Ook internationale winkels zullen geen meer kunnen bestellen bij fox.
Een mooi voorbeeldje zijn de hengels van fox. Waar kan je nu nog een nieuwe rangemaster kopen?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-01-2011 11:30

Denk je dan dat Delkim niet met een nieuwe versie komt?
Als je wilt kun je er altijd nog een halen op MP.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-01-2011 11:34

Heb je een Bron Kenny?

Want ik heb gehoort dat ze gewoon leverbaar blijven,alleen hebben ze een tijdje een mindere productie gehad. Helemaal uit de Gamma zie ik niet gebeuren. Spulleke/onderdelen zullen voorlopig leverbaar blijven bij de RXen,zeker de eerst komende 5 tot 10 jaar nog. Aangezien RX nieuwe model ook nog niet zo oud is!

Niet iedereen kan een mongole prijs van 800/900 euro neerleggen voor de nieuwste versie.


Btw,ik geloof je dat voor de oude TXI'tjes ook nog steeds onderdelen kan regelen bij Delkim ?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

02-01-2011 11:46

Over onderdelen kan ik me niet uitspreken.

Maar als je kijkt naar de catalogus van fox voor 2011 zijn nog enkel de nieuwe versies opgenomen (N en M+ ofzo)
Deze moeten de microns van 2009 en vroeger gaan vervangen :lol:

En het is toch geen groot geheim dat fox regelmatig een reeks uit het gamma haalt om dan een nieuwe te introduceren.
Door de jaren heen zijn er al veel zaken uit het gamma verdwenen en vervangen door andere producten.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-01-2011 12:09

Fox prebeerd idd om de oude micron te vervangen, echter: de nieuwe serie wordt over het algemeen niet goed ontvangen, hetzelfde met die eos werd ook niet goed op gereageerd, was ook een drama m.i.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

02-01-2011 12:13

welke set raden jullie me dan aan..
neig nu ik dit leest tog weeer meer na delkim..
maar vind de rx ook mooi.

of kan iemand bevestigen dat rx voorlopig blijft bestaan?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-01-2011 12:23

Melvin,

Zoals ik al aangaf is dit iets persoonlijks denk ik, ik zou nu voor de RX gaan.
Als ze uit het assortiment gaan is dat toch niet zo erg? misschien komt Delkim ook wel met een nieuw model volgend jaar.


Gradus....
....................
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-01-2011 12:25

Oja,

Zag op MP vandaag een nieuwe set staan voor 300,- doe er je voordeel mee!!!!


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-01-2011 12:27

Melvin aan de berichten hier te lezen lijkt een conclusie trekken voor welke je beter kan gaan momenteel een snelle keus. Maar als jij iets mooier vind wat laat je dan, rx-en kopen en MP tweedehands online opties die dingen worden echt niet 1 2 3 uit de schappen gehaald, nu nog niet in ieder geval.

Delkim ja zal vast ooit wel weer wat nieuws uitkomen, beetje domme redenering vind je zelf niet. Dan kunnen we beter stoppen met vissen want er komt altijd wel wat nieuws. Ja maar als ik dat koop kan ik beter wachten want er komt vast volgend jaar wel weer wat nieuws ja idd, alles proberen ze te verbeteren.

succes met je keuze

mvg; jan
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-01-2011 12:41

Jan,

Vond je mijn opmerking dom? Ik zei namelijk hetzelfde als jou volgens mij, dan kun je idd nooi meer iets nieuws kopen omdat er altijd wel weer wat nieuws uitkomt.
Dan even nog het anti diefstal van Delkim, erg mooi dat het erop zit, echter praktisch schiet je er niet zoveel mee op.
Om de doodeenvoudige reden dat als dieven je willen bestelen het toch wel doen.
Antidiefstal of niet.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-01-2011 17:33

Het voorkomt het ongemerkt uitzetten van de tuter. Met hoogstens 1 piep kan ik een hengel van en delkim liften. Wordt meestal laconiek op gereageerd ;)

Uurtje later haal ik de tweede en mocht iemand me opmerken staat m'n mattie bij de tent en slaat ie een eind hout in de nek van de visser als hij toch naar buiten komt.

Wat Gradus al zegt, als ik je wil beroven helpt de anti-diefstal van een Delkim ook niet. Wedden?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-01-2011 18:09

Dat begrijpen wij zelf ook wel, maar dan nog zal het zeker wel afschrikken voor iemand die hier minder bekend mee is. En bedoel niet degenen die met blaffers en slaan hout rondlopen. lopen al genoeg idioten rond. Momenteel word het volgens mij in NL ook weer een compleet nieuwe rage, het stelen van andermans spullen.

mvg; jan

Ik vind de delkim zelf gewoon erg goed en vind ze persoonlijk ook mooier en beter dan de rx-en maar zoals ik al zei meningen verschillen.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-01-2011 18:12

gradus scholtens schreef:Jan,

Vond je mijn opmerking dom? Ik zei namelijk hetzelfde als jou volgens mij, dan kun je idd nooi meer iets nieuws kopen omdat er altijd wel weer wat nieuws uitkomt.




je hebt gelijk je zal het idd ook wel zo bedoeld hebben heb ik er per ongeluk over heen gelezen iam sorry,

mvg; jan
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

02-01-2011 19:36

jan heb je geen hinder van de antenne onder de pieper?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-01-2011 19:51

Ik gebruik zelf voor alle drie delkims van mij een quick en release systeem. Hier zit een stangetje voor op waar je de delkim duocarb swinger op kan klikken en hierin weer de delkim nightlite pro. Zelf heb ik geen hinder van de antenne. ook niet toen ik dit systeem nog niet had. Enigste wat wel lastig even was waren ander merk swingers hangers, maar die van fox volstaan ook prima.

mvg; jan

http://www.delkim.co.uk/index.php

daar staat alles verder wel netjes beschreven en specificaties voor als je nog meer vragen zou hebben.

natuurlijk kan je ze hier ook stellen!!!

mvg; jan
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

02-01-2011 20:04

heb beide setjes maar ben toch wat meer te spreken over fox rx die zijn wel zo betrouwbaar mijn buzzerbar met 3 rxen is eens in het watergevallen in het kanaal daar staat al gauw 2 meter water en voordat ik die eruit had met mijn schepnet waren er 5 minuten verstreken
ik haal ze uit me schepnet zet ze alle 3 zo weer aan dus wil je voor absolute kwaliteit kan ik je die aanraden

de delkims vind ik weer handiger met bootvissen die kun je zo ongevoelig afstellen dat je geen piepen hoort met deining van de golven maar je kunt ze ook zo supergevoelig zetten dat je er knettergek van word als er een regenbui overtrekt. wat ik wel goedkoop vind is dat delkim stickertje vaak los laat beetje goedkoop voor zon setje

grtz rich
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

02-01-2011 20:42

haha jullie maken me het wel moelijk :o

kom er niet uit wat ik wil..

wat puntne voor mij op een rij..

delkim voordeel: heb al ev,s gehad weet hoe delkim is.
nadeel: die antenne.
kan me illuminated swingers niet meer gebruiken
duuder als rx

voordeel RX: scheelt 250 euri met delkim.
dus als het met delkim niet veel scheelt.. lijkt me dit een logische keuzen??


pff moelijk moelijk
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-01-2011 21:15

die kan je wel gebruiken die swingers gewoon bij smart indicators even tussen stekkertjes kopen en je kan ze aansluiten op je delkim,

mvg; jan
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

02-01-2011 23:23

koop gewoon die rxen van fox kerel tenzij je aan bootvissen doet ben je je leven lang zoet mee abosluut geen miskoop en net wat je aangeeft ze zijn nu veel goedkoper dan dat ik ze aanschafte voor de volle pond

grtz rich