FOX RX jullie mening.....


maikel van de belt
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-04-2010 19:58

19-12-2010 18:43

hallo,

ik ben op zoek naar nieuwe ''piepers'' zover als ik nu gekeken heb kom ik op 2 soorten uit,
en dat is delkim natuurlijk,
maar iedereen vist met delkim en ik wou toch wel iets anders,
vandaar dat ik dacht aan de RX van FOX.

hebben jullie ze zelf???
of kennen jullie vissers de ze hebben?

ik sta op het punt ze te gaan kopen maar ben toch wel benieuwd naar andere verhalen over de rx,

of raden jullie mij een ander setje aan?? (graag met draadloos sounderbox)

groeten maikel van de belt
Karpervissen = leven
leven zonder karper vissen??

dat is geen leven!!!
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

19-12-2010 19:52

Hoi Maikel,

Ik zal de discussie delkim of fox maar niet gaan ophalen, maar voor mij is de rx een zeer complete en in alle omstandigheden betrouwbare pieper. Alleen de receiver is wel gek op een batterij. Zelf gebruik ik deze echter toch zelden. Delkims heb ik 2 seizoenen gehad maar echt niet mijn ding.

Succes met je keuze, als je voor de RX gaat zul je geen spijt krijgen. Staan altijd wel wat op mp en ook nieuw is het tegenwoordig goed te doen.

Hoor ook goede geluiden over carpsounders en gardner. En ook nash heeft een nieuwe pieper op de markt gebracht. Misschien ook een idee om deze drie een goed te bekijken.

Maar nogmaals de RX is een prima apparaat!
Tight lines!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-12-2010 20:11

Fox is kut

Delkim joh
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-12-2010 20:41

Ja iedereen vis vist met of Delkim zoals je zegt, maar de andere helft met de RX van Fox :lol:
Dat is niet voor niks, heb ze beide gehad en kan erg kort zijn over beide, echt super!!!!


Gradus....
....................
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

19-12-2010 21:13

Ooit mijn foxen geruild tegen Delkims zelfde seizoen weer verkocht om weer Fox te halen.
Mijn mening: "In een logische buzzer zit een wieltje".
Gewoon een beproeft concept met een magneet en een read switch, dus geen laser en poespas.
Degelijk en hufterproef!

En zeker niet zo'n tril mitrailleur. Hoewel je met de RX kan kiezen geloof ik.
Stoot je tegen je buzzerbar aan gaan ze allemaal af :o
Sterker nog door ze op een bepaalde gevoeligheid en toon te zetten, laten ze elkaar afgaan :roll:

Dus voor mij Fox RX'en voor alle situaties!
En Neville's voor de minder extreme situaties, aan dat geluid kan niemand tippen!

Technisch gezien heeft Nash dat nog wat mooier gemaakt.
Maar goed dat is de eerste versie dus zou ik al niet kopen denk ik.
Is nog een vraagteken bij de verstelbaarheid en of dat alleen via de afstandsbediening kan?!
(Morgen ff vragen in de winkel)
Had ze van de week in mijn handen en verder ziet het er allemaal goed uit hoor!

Dit is een eindeloze discussie de berust op de manier waarop je vist, ervaringen en persoonlijke voorkeur.
Een hoop variabelen dus...
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-12-2010 21:25

Stoot je tegen je buzzerbar aan gaan ze allemaal af
Sterker nog door ze op een bepaalde gevoeligheid en toon te zetten, laten ze elkaar afgaan

Dan moet je ze minder gevoelig afstellen heb je er geen problemen mee.


Gradus....
....................
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-12-2010 23:09

Ook ik ben een gelukkige bezitter van een rx riciever set.
Zijn goed en blijven goed bij normaal gebruik.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

20-12-2010 07:13

Hier nog een zeer tevereden RX gebruiker.
Heb ze al jaren en nog nooit problemen mee gehad.
Hiervoor delkims gehad (oude type) ook deze waren perfect.
Blijft toch een persoonlijke keuze.
Gr.
Edward
maikel van de belt
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-04-2010 19:58

20-12-2010 13:36

hee jongens,

tot zo ver al bedankt voor jullie mening!
ik wil wel weten wat ik koop dus vandaar dat ik jullie hulp vraag,

wel heb ik me laten vertellen dat er een nieuwe type en oude type is....

en dat de nieuwe type veel beter was dan het oude type,

(de oude type kun je niet meer nieuw kopen denk ik maar goed)

binnen kort ga ik de rx maar bestellen dacht ik zooo

thanks luitjes

*ook al depresief??? KUT IJS* wil vissen maar nergens kan het hier nog!
Karpervissen = leven
leven zonder karper vissen??

dat is geen leven!!!
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

20-12-2010 15:30

Fox is kut man, zeker Delkim nemen....
Tight Lines !
Marc Waber
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-06-2007 19:58
Locatie: limburg

20-12-2010 20:43

en wel met een fox avatar op je profiel :lol: :lol:

heb hier ook de RXen. Geen moment spijt van gehad (Y)
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-12-2010 21:05

Dion van der Does schreef:Fox is kut man, zeker Delkim nemen....


Nou Dion, onderbouw je uitlating is. Heel de wereld is tevreden over de RX-en maar jij weet blijkbaar waarom deze piepers niet deugen. Mijn RX-en doen het bij weer en wind, in lange regenbuien, bij extreme kou. Alles inclusief gevoeligheid goed te regelen en nooit problemen met bereik of andere receiverproblemen.......Ik ben zeer benieuwd... :roll:

Misschien dat jij een keer een Fox RX mispeer hebt gekocht maar ik ken er zat die dat met Delkims ook hebben gehad, en misschien zelfs wel meer.
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

20-12-2010 21:40

Maikel,

Over de RX van Fox en de Delkim TXI's zijn al vele topics aan vooraf gegaan en vele discussies over gevoerd.
Uiteindelijk komt het erop neer dat het beide gewoon goede optonics zijn, en vaker het gevoel bij het bepaald merk of de tevredenheid gewoon de doorslag geeft.
Zelf heb ik toen ik 15 werd met Fox Mx'en van toen inmiddels al 6jaar oud gevist en heb deze dit jaar pas verkocht voor Delkim Ev's. Toch zou ik zo weer Fox kopen, maar ben ook heel blij met mijn Delkims..
Zou zeggen neem gewoon de optonics waar je op het moment een beter gevoel bij hebt, RX is gewoon ook prima!

Succes
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-12-2010 07:18

"Oude Digital"
Afbeelding

"Nieuwe Digital"
Afbeelding

Die nieuwe kan met waterdichtheid wel eens wat te tobben hebben, heb zelf die bovenste en die hebben al eens onder water gelegen. Met sneeuw tot volle tevredenheid gebruikt, batterijgebruik reciever valt wel mee en vind ik niet het belangrijkste. Bereik van maximaal 350 meter over water gehad.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

21-12-2010 12:52

Nou Dion, onderbouw je uitlating is. Heel de wereld is tevreden over de RX-en maar jij weet blijkbaar waarom deze piepers niet deugen. Mijn RX-en doen het bij weer en wind, in lange regenbuien, bij extreme kou. Alles inclusief gevoeligheid goed te regelen en nooit problemen met bereik of andere receiverproblemen.......Ik ben zeer benieuwd... :roll:

Misschien dat jij een keer een Fox RX mispeer hebt gekocht maar ik ken er zat die dat met Delkims ook hebben gehad, en misschien zelfs wel meer.


Niet zo happen!!
Tight Lines !
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

23-12-2010 20:12

ik heb ook zitten twijfelen tussen fox en delkim.
vond de rx set mooi, maar delkims ook.

uiteindelijk heeft delkim voor mij de doorslag gegeven, en als reden het geluid. als je een delkim goed afstelt, kan je precies horen hoe snel de vis er vandoor gaat. delkims hebben 3 piep 'standen'. enkele piepen, snellere 'ritmische' piepen, en daarna knalt ie hem door met een andere toon erbij. vooral dat laatste vind ik erg gaaf.
met delkims heb je ook een aantal typen: de oude, en nieuwe.
oude: STD en de TXI (STD met draadloze functie).
nieuwe: EV, PLUS en TXI PLUS. de PLUS is de nieuwere STD met wat nieuwe dingetjes, en de TXI PLUS is de nieuwere TXI. de EV is een de Delkim PLUS maar dan wat meer standaard en betaalbaarder.

ik heb voor de STD gekozen, dit omdat ik gewoon simpelweg geen reciever nodig heb. heb er nog nooit een gebruikt, of ook maar het gevoel gehad er een nodig te hebben. ik zit namelijk altijd zo dicht mogelijk op mn hengels, en word ook van het minste of geringste wakker (zelfs snachts van die vogels met dat hoge piep geluid :P)
De STD heeft toon, volume en gevoeligheid, en voor de rest het bekende delkim geluid, de kwaliteit en de betrouwbaarheid. plus is vis net anderhalf jaar op karper en ben nog steeds bezig mijn set uit te breiden, dus voorlopig kan ik hiermee weer een paar jaar vooruit.
Ik heb er 2 via marktplaats gekocht, 40 euro per stuk. Koopje voor zulke goede piepers

aldus, een tevreden delkim-gebruiker :P

voor de rest zijn rx'en (en ook andere van fox ) en delkims beide hele goede piepers waar je geen spijt van krijgt, ze doen het altijd.

MVG
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
Gebruikersavatar
Reamon van Setten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01-08-2010 22:22

24-12-2010 18:59

he maikel,

ik zou de foxjes doen maar jij moet er een goed gevoel bij hebben ..
Laatst gewijzigd door Reamon van Setten op 22-01-2011 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
www.hetkarpertje.nl
Andy Liu
Berichten: 87
Lid geworden op: 20-12-2010 19:52

24-12-2010 20:31

RX is de laatste mooie 9volt FOX beetmelder ...imo.

NU te koop voor 399 euro.. 3+1 zeker een mooie prijsje..3/4 jaar terug nog 699/799

Geen ervaring met de werking en betrouwbaarheid. Iedereen gaat anders met zijn spullen om... dus valt geen lijn te trekken.

En ligt er maar net aan wat je verwachtingen zijn...vis je draadloos ...lig je 2 m van je piepers.. ja zal je altijd wel goed bereik hebben... gevoeligheid... zal ook wel goed zijn... betrouwbaarheid ook wel.(vroeger was alles beter/ simpelere dus minder gevoeliger)

zelf ben ik antifox... te veel modellen, teveel marketing, te commercieel.. te weinig 9volt en kleine microns. Bleg ! en in begin van levenscyclus zijn ze te DUUR !!

Nieuwe fox range vind ik LELIJK !!(hoor van dealers dat NTX series 1 op 4 terug komt op dit moment)
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

24-12-2010 23:43

ik kon/kan ook aan 2 delkim ev piepers komen voor 90 of 100 euro, maar heb ik niet gedaan, had de fox eos x gekozen.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

25-12-2010 00:44

Sven van Anrooy schreef:"Oude Digital"
Afbeelding

"Nieuwe Digital"
Afbeelding

Die nieuwe kan met waterdichtheid wel eens wat te tobben hebben, heb zelf die bovenste en die hebben al eens onder water gelegen. Met sneeuw tot volle tevredenheid gebruikt, batterijgebruik reciever valt wel mee en vind ik niet het belangrijkste. Bereik van maximaal 350 meter over water gehad.


Hoop geld voor neer gesmeten destijds maar ik heb de oude nooit problemen mee!
Maat van me heeft de nieuwe en heeft er al 1 gesloopt mono lijn was er dwars doorheen gegaan...
Over het bereik... ligt nogal aan waar je zit. Maar goed echt ver ben ik meestal niet.

Stond wel een keer eten te betalen bij de chinees toen ie af ging... Dat was wel even paniek.
Had gebeld en toen even over gevaren om het op te halen (best erg eigenlijk)
Maar daar heb je dan een vismaat voor...
Ronnie groenensteijn
Berichten: 134
Lid geworden op: 26-09-2009 09:07

25-12-2010 10:45

Heb de txi plus gehad van delkim elke keer gezeik met de ontvangst terug sturen en nog niet goed opgelost,en van het geluid werd ik dood zenuwachtig net zo'n kalkoen met een hoge stem :D

Heb nu me tweede setje Fox RX (had eerst blauwe nu 3 verschillende kleuren) ben er zeer tevreden over en het bereik is ook top !!! voor mij never nooit meer Delkims :evil:
Thuis vang je niks !
Gebruikersavatar
Reamon van Setten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01-08-2010 22:22

25-12-2010 15:34

blij dat ik van de fox hengels af ben, was toch niet echt wat ik wou. nu met kurk. goede feestdagen sven.. groetjes
Laatst gewijzigd door Reamon van Setten op 22-01-2011 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
www.hetkarpertje.nl
maikel van de belt
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-04-2010 19:58

29-12-2010 18:21

@ reamon:)

ik had al veel eerder een reactie van jou verwacht haha:P

ik heb de rx en al besteld. en gewoon bij rick hoor;)
waar had ik ze volgend s jou moeten halen dan??

waren het dan betere optonics geweest:P

fijne jaarwisseling allemaal!!
Karpervissen = leven
leven zonder karper vissen??

dat is geen leven!!!
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

29-12-2010 19:03

wil evne eits aanvullen zit ook te twijfelen tussen de rx en delkim..
wat zijn de pluspunten van fox tegenover de delkim..
heeft iemand geargumenteerde antwoorden?
Andy Liu
Berichten: 87
Lid geworden op: 20-12-2010 19:52

29-12-2010 19:11

melvin verhoeven schreef:wil evne eits aanvullen zit ook te twijfelen tussen de rx en delkim..
wat zijn de pluspunten van fox tegenover de delkim..
heeft iemand geargumenteerde antwoorden?




Ik neem aan dat je de Delkim Txi-Plus bedoel?
Kan 1 voordeel ontdekken wat betrekking heeft op het vissen. Terugloop/val indicatie wat de meeste foxxen hebben.

En geheel antenneloos optonic, dus makkelijker op buzzerbars te draaien.
En 2e hands op mp goedkoper en compleet aanbod.