Fox Horizon Pod


Plaats reactie
joey derks
Berichten: 82
Lid geworden op: 03-12-2010 13:33
Locatie: Op de onthaakmat

15-12-2010 20:23

ik krijg hem waarschijnlijk voor de kerst wat is jullie goede ervaringen hiermee?? alvast bedankt voor je reactie.. bye j.d
[/b][iDe aanhouder wint ![/i]
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

15-12-2010 21:56

Ik heb hem ook en ik vind het persoonlijk een goede allrounder.
He 1igst vervelende volgens veel mensen is dat de kleine tandjes van de schroefdoppen om de poten te verbreden of versmallen vaak snel verslijten en kapot gaan.
Als je hem gewoon met beleid rustig losschroefd en hem op de stand zet zoals jij hem wilt en dan weer rustig vastzet ( en dan ff goed kijken of de puntjes in de kuiltjes vallen) is er niks aan de hand.
Veel mensen draaien hem klap boem los , trekken die poten uit elkaar en draaien hem vervolgens zo vast dat je een waterpomptang nodig hebt om hem los te krijgen.
Ik heb hem nou al 2 jaar denk ik en hij werkt nog perfect , en mijn poten staan die 2 jaar altijd al in 1 stand dus hoef je het eigenlijk allemaal niet te verstellen .
En je kunt de poten van de rodpod ook op je buzzerbars schroeven zodat je dus alleen met 2 buzzerbars kunt vissen zonder de body ertussen.

Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

15-12-2010 22:41

Ik heb toch nog een heel groot min punt voor de Horizon....Hoe ga je een zakker registreren als je met drie hengels vist en op de middelste hengel een zakker krijgt??
Je swinger of hanger komt op de draagbalk in het midden....Naar mijn idee zit die veel te hoog...of zijn de 'pootjes' van de voorste buzzerbar te laag. Daarbij komt dat je geen tas krijg bij de Horizon en nog eens ik dacht 30 tot 40 euro extra moet betalen...Zo kom je totaal op een bedrag van € 160 - € 170 euro dan zit je al in een hele andere prijs klasse....
Als ik dan zo snel even over het web surf zou ik dan kiezen voor een Daiwa Infinity RVS Stability Rod Pod of iets dergelijks. (als daar wel een tas bij zit tenminste :wink: ) voor € 179,95

Afbeelding


Succes met je keuze
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

15-12-2010 22:43

hier boven mij staat alles wel zo,n beetje beschreven.

Mijn mening is inderdaad een goede allrounder en gemakkelijk, neem de pod straks gewoon mee naar frankrijk en tenslotte kun je de hoogte van de poten verstellen door losse poten aan te schaffen wat in sommige situaties zeker de moeite waard zijn en er als het ware een skypod van kunt maken. Verder geen klachten over deze pod en dus geen miskoop gedaan. het is tenslotte ook een pod waar er echt velen van verkocht zijn.


ps: op het laatste geplaatste bericht over terug zakkers, wat dacht je van de pootjes voor de buzzerbars die erbij zitten zitten langere en kortere bij beetje creatief zijn en ze wat hoger zetten pfffff was niet zo moeilijk toch om dit probleem op te lossen.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

15-12-2010 22:45

tas hoef ik niet perse heb en vervoer hem gewoon in mijn foedraal mee samen met losse sticks etc.
je wil niet weten wat er allemaal in een foedraal mee vervoerd kan worden en hoeveel tassen kliek dit bespaart, was het nou een pod van over de 200 dan idd zou ik zeggen pleur er een tas om heen, maar jah ook wil wel weer eens wat nieuws haha.

mvg; jan
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

15-12-2010 22:54

over die zakkers is wel jammer inderdaad maar net zoals jan zegt een beetje piele met die extra buizen die je er bij krijgt en hij kan gewoon en zakker registeren
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

15-12-2010 22:55

tas hoef ik niet perse heb en vervoer hem gewoon in mijn foedraal mee samen met losse sticks etc.
je wil niet weten wat er allemaal in een foedraal mee vervoerd kan worden en hoeveel tassen kliek dit bespaart, was het nou een pod van over de 200 dan idd zou ik zeggen pleur er een tas om heen,


Persoonlijk vind ik het wel lekker om mn rodpod compleet in een tas te hebben. Voorkomt spullen kwijt raken enz in mijn geval dan :wink:

ps: op het laatste geplaatste bericht over terug zakkers, wat dacht je van de pootjes voor de buzzerbars die erbij zitten zitten langere en kortere bij beetje creatief zijn en ze wat hoger zetten pfffff was niet zo moeilijk toch om dit probleem op te lossen.


Dan vis je toch altijd met je toppen omhoog? Of bedoel je een extra set banksticks kopen om de kleinste te vervangen door grotere dan de grootste die er bij geleverd worden? In dat geval wordt hij mij te onstabiel....
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

15-12-2010 23:05

er zitten nog wat extra verleng stukjes bij, ik gebruik in het geval vissen met drie hengels dan dus de langsten voor en de kortere achter daarnaast zijn er verlengstukken net als de poten los te verkrijgen.

kan me voorstellen dat het voor sommige mensen idd ideaal is overal tassen voor te hebben, maar als ik zie hoe vaak ik zelf eerlijk gezegd weg ben ( echt heel vaak ) en vaak naar waters in de buurt ga en dus niet constant veel gesleep wil hebben en alles zo compact en makkelijk mogelijk mee wil slepen is zoveel mogelijk in me foedraal mee nemen een hele uitkomst.

maar ik heb echter geen problemen met terug zakkers en gebruik zelf de duocarp met nightlite pro,s onder me delkim en heb zoals nog maals gezegd er echt geen problemen mee. krijg gewoon duidelijke melding binnen.

mvg; jan
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

16-12-2010 12:56

ik heb er een anderhalf jaar mee gevist en was niet tevreden erover. Naast idd dat lamlendige schroefje om de poten mee vast te draaien, vond ik de speling op de buzzbars heel vervelend. dit imbusjes gaan namelijk na verloop van tijd los. natuurlijk kan je ze weer vastzetten maar dat vind je (te zachte) aluminium buzzbar minder fijn. verder is bij veelvuldig gebruik de lak er snel af, wordt er geen tas bijgelevert en dan idd nog het verhaal van die gecentreerde moederbalk die te dik is.

zijn er dan voordelen? jah! lekker licht en makkelijk te verstellen (op de stelschroef van de poten na) maargoed, dan ben ik er ook wel.

voor mij geen Horizon meer iig!
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

16-12-2010 13:41

zo zie je maar dat meningen verschillen, maar om eerlijk te zijn zijn er niet zo veel rodpods die geen klachten zullen krijgen.
De enigste die ik kwalitatief goed vind is die van carpo en de world wide pod van solar

Maar zoals ik al aangaf heb ik echter geen klachten over de horizon en die tas boeit me niet.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

16-12-2010 19:07

Ik vind het een prima pod, compact en erg stabiel voor een redelijke prijs. Het verhaal van de middelste hanger is wel een beetje waar als je met strakke lijnen vist en de hengels horizontaal is het geen punt, heb je ruimte genoeg voor een terugloper. Als je met de hengels schuin naar beneden vist of met slappe lijnen heb je zeker een punt. ik vis alleen maar met hangers die kunnen er wel langs vallen.
levin luijcks
Berichten: 17
Lid geworden op: 08-02-2011 21:03
Locatie: landgraaf limburg

01-03-2011 20:03

IK BEN ZELF IN HET BEZIT VAN EEN HORIZON POD EN IK BEN TOT NU TOE ZEER TEVREDEN!!! VIS ER NU EEN HALF JAAR MEE! BEN WEL ZUINIG OP MIJN VISTUIG EN DENK DAT DAT VAAK OOK DE VERSCHILLEN VAN MENINGEN GEEFT HIER. MVG LEVIN
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

01-03-2011 20:52

JE CAPSLOCK STAAT NOG AAN!
Catch them if you can...
Plaats reactie