Nash Titan, of Nash double top extreme 1


Plaats reactie
jan boekschoten
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-09-2009 18:03

11-12-2010 13:50

Hallo, zijn er onder jullie mensen die ook hun tent keuze hebben beperkt tussen deze 2? kwaliteit zitten bij beide wel goed, maar zijn er misschien mensen met info over gemak qua opzetten en andere gebruikers info? zit te dubben tussen deze 2. De Double top heeft een kleine voorkeur, maar de Titan heeft zich ook inmiddels wel aardig bewezen dacht ik! Help!
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

11-12-2010 14:05

Het zijn wel 2 totaal verschillende bivvy's. De titan staan iets vlotter op meen ik.
De double top extreme is stukken groter, meer hoogte en echt voldoende plek. Ze noemen het een 1.5man, maar denk zelfs dat er nog wel 2 bedchairs in zouden passen met wat moeite. En de double top heeft ook een mesh ding aan de achterkant voor doorluchten.De titan is vrij laag en hier kun je een stretcher in plaatsen met aan de achterkant ruimte en voor de stretch ruimte voor wat tassen en spullen. De titan heeft een los grondzeil, terwijl deze bij de double top er vast in zit. De double top heeft weer een 'dubbele laag', binnenkant van een mesh die er ook uit te halen is. De titan heeft een enkel doek, welke wel weer heel dik is.

http://www.youtube.com/watch?v=R2hRoxy9smE
http://www.youtube.com/watch?v=HIQYUc8RU_w
jan boekschoten
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-09-2009 18:03

11-12-2010 14:23

Top tnhx voor de filmpjes< zie nu idd hoe groot die double top is! maar wel lekker hoog!
Gebruikersavatar
cor crooymans
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2010 06:23
Locatie: Breda

05-01-2011 08:05

Ik heb afgelopen week de titan terug gebracht ivm klein scheurtje in het doek. (door een losse haring in de tas waarschijnlijk gekomen).
ik ben nu in het bezit van de double top extreem 2 man mk2 omdat de titan niet meer op voorraad was.

Nadelen: titan,
-De ruimte van de titan viel mij erg tegen (zeker als je een stretcher van 1m breed erin moet zetten).
-Een erg groot nadeel van de titan vond ik de hoogte van de tent en zeker de in/uitgang (ong 1.30m hoog).
Voordelen:titan,
-Het doek van de titan is zeker veel steviger (dikker) als die van de double top.
-Als je een beetje handig ben geworden met het opzetten dan ben je met de titan in 2-3 minuten klaar.
- Dik grondzeil word er standaard bijgeleverd.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

05-01-2011 08:55

Titan is meer voor de Engelse markt.
Engelsman zit graag compact, terwijl wij het liever wat royaal hebben.
Zelf heb ik de Nash double top 2 man met de third skin voor de langere sessie's,
een een Nash Brolly Dome met wrap voor de korte sessie's.
Ik zou kiezen voor de Double top 1 man, deze tenten zijn ook zeer snel opgezet hoor.

Grts Gino
Greets Gino
Plaats reactie