freedom leadclip (piet vogel)


Plaats reactie
jur spijkers
Berichten: 123
Lid geworden op: 11-07-2010 23:23
Locatie: tilburg en JRC sti brolly

04-12-2010 14:07

hoi
ik had op carpfeeling een nieuw soort loodclip gezien de freedom leadclip die je zelf kon maken.
nou heb ik hem thuis zitten testen en ik d8 dat het loodarmpje zo breken maar dat was niet zo ik trok de ring swivel zo door de loodclip heen en brak de loodclip :-? . Wat zijn jullie bevindingen hiermee
http://carpfeeling.com/content.aspx?nam ... entID=1369
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

04-12-2010 15:29

Leuk dat ze het idee proberen uit te leggen, alleen zit het gat volgens mij aan de verkeerde kant, en met een dikke nylon leader waardoor je lood niet meer op een goede manier bevestig kan worden zodat het ook normaal beweegt.

GR Remko
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

05-12-2010 13:34

ik zal er even op reageren aangezien het mijn stukje is,

er zijn in principe twee manieren. de eerste zoals ik hem uitlegd, de tweede is als de het gat aan de andere kant boort en deze laat vallen over de gehele loodclip. beide methoden werken prima! de keuze voor een leader in dit geval is aangezien leader gesmolten lussen hebben. zo kunnen ze makkelijk door het tailrubber glijden bij lijnbreuk. voorslagen en dus knopen wordt lastiger en is dus minder verantwoord. enkel een dikke hoofdlijn is natuurlijk de ideale situatie daar die als beste glijdt door het tailrubber.

dat de leader vastzit op het loodarmpje is sterk genoeg! gebruik je dan ook nog eens loodclips met met armpjes met voldoende ruimte om zowel je leader als lood erop te klikken, dan zit je helemaal goed!

Piet heeft overigens deze loodclips in het assortiment zitten, met juist, het gaatje aan de kant zoals ik al beschreven had.

Mvg Tim,
Carpfishing, a way of life!
jur spijkers
Berichten: 123
Lid geworden op: 11-07-2010 23:23
Locatie: tilburg en JRC sti brolly

05-12-2010 15:42

ja ik heb gemerkt dat het armpje sterk genoeg is maar als ik er hard aan ga trekken trek ik de ringed swivel met de grote ring door de loodclip heen dus waar normaal de wartel inzit hoe kan dat?
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

05-12-2010 16:14

goede vraag! je bedoeld neem ik aan als je aan de leader trekt van bovenaf?

dit heeft te maken met de loodclips die je gebruikt. je kan namelijk zowel loodclips kopen die in 1 geheel zijn gegoten als waarbij twee helften samen zijn versmolten. vooral die laatste worden zwakker als je precies op de naad een gaatje gaat boren. je creert dus een zwakke plek dan. neem bijvoorbeeld die van Fox, die zijn wat dunner en wat zachter dan bijvoorbeeld die hele goedkope van X2. daarom zijn juist deze ook geschikter. ik gebruik dan ook graag die dikke van X2 hiervoor.
Carpfishing, a way of life!
Michael Lawson
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-09-2010 07:24

05-12-2010 21:10

Ik heb ze gemaakt met Leadcore,het werkt echt perfect. ( in de garage)
Ga ze nog in het veld (water) testen.
Moet wel zeggen dat ik dit seizoen pas 2 keer lijnbreuk heb gehad,dus voor dat ik weet dat ze echt werken ??
Plaats reactie