Voerboot Baiter


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

03-12-2010 13:13





Ik heb zelf een voerboot Baiter en ben er zelf erg over te spreken, ook al is de boot groot en voor velen onhandig past dit bootje precies in mijn plaatje. Wanneer ik hem wil gebruiken kan ik hem gebruiken de bereik etc is gewoon goed tot fantastisch en heb het bootje nu denk ik al iets langer dan een jaar en heb nog geen enkele problemen ondervonden.

Nu heeft de Baiter ook een aantal nieuwere versies, afgwerkte gladde bakjes, grotere bakken etc. maar ook laatst op de beurs stond een Baiter met power aandrijving wat natuurlijk de vaarsnelheid enorm vergroot. Toch was ik niet echt onder de indruk van dit hele gebeuren en had zelf eerder het idee dat zo snel een lijn uitvaren en naar een stek toe gaan nooit goed kan zijn.

Normaal gesproken proberen we onze voerstek zo voorzichtig en onopvallend te benaderen om vis te spotten en of rigje te droppen, daar komt dan in eens een bijna 1 meter lange voerboot aan met veel herrie en TURBO, weg vissen, kan me voorstellen dat wanneer er op grote afstanden gevist word of snel stromend water zo iets natuurlijk wel eens handig kan zijn.
ik vraag me af wat jullie als karpervissers hier voor mening over hebben en dit hoeft niet perse een baiter gebruiker of een voerboot gebruiker te zijn.

Wel of niet power op je voerboot, leg uit waarom wel en waarom niet ben benieuwd.
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

04-12-2010 01:17

Ikzelf heb ook een baiter en moet zeggen topbootje nooit problemen mee gehad vaarsnelheid was al helemaal top.
Na enige tijd heb ik hem weggedaan omdat ik 2 minpuntjes aan de boot had 1.de schroef is niet beschermd en 2 de grote.Op snelstromend water heb ik hem nooit gebruikt wat als je tog ineens panne krijgt met de boot en stroomt heel hard dag boot dag centjes.Ikzelf ben van mening dat met een turbo ook de stek verstoord word als je gaat voeren.Dus voor mij voldoet de gewone versie perfect.
Laatst gewijzigd door shiffrin lugten op 29-12-2010 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

04-12-2010 05:31

een snelle boot is makkelijk kijk je hoef niet de laatste twintig met hard te varen dan kun je dat ook rustig doen. Ik zie er wel voordelen in ik zelf heb een schrijver waar ik ook zeer tevreden over ben. Alleen als ik deze gebruik op een stek een 200 meter uit de kant mag hij van mij wel sneller wezen. Kijk Baiter bied dit aan je hoef het natuurlijk niet te nemen het is een optie
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

04-12-2010 09:23

De baiter is er ook wel met wierfilter hoor shiffrin, die kun je als optie bij bestellen. De Baiter is uit zichzelf een snelle boot, Sander heeft hem gewoon nog iets sneller gemaakt voor mensen die dat evt. willen. De boot is uit zichzelf heel erg stil en de snelle versie is eveneens heel erg stil. Ik noem geen merken maar er zijn bootjes die wel drie keer meer lawaai maken.
Net zoals Remon zegt, de laatste meters kun je toch rustiger varen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Sam Bos

04-12-2010 16:33

Soms moet je even mee gaan met de markt dus de boot in het filmpje en op de beurs was een boot met het Nieuwe BRUSHLESS systeem. Is een test maar werkt perfect!
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

04-12-2010 16:51

Als ze hem met beschermde schroef hebben zal ik hem zkrs gaan aanschaffen want zonder die optie is het op mijn wateren in de zomer niet te doen.Elke x erachteraan met roeiboot omdat de schroef onder het wier zat.Maar goed ik ga januari of februarie maar weer eens kijken.En misschien wel met diie turbo.Maar hoe vaart ie met de turbo als die vol met voer zit ?
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

04-12-2010 17:07

shiffrin lugten schreef:Elke x erachteraan met roeiboot omdat de schroef onder het wier zat



Hier kun je ook wier roosters voor krijgen dan heb je daar niet zo veel last meer van. Ik vind het persoonlijk een bootje die veel power bied. Maar ben ook van mening ook al hoe stil die is dat hij zeker weten meer signalen door de golven en de turbo doorgeeft naar onderen en hierdoor wel eerder de vis zal verjagen. Voor mij voldoet de oudere versie meer dan prima.

Op de beurs was het bootje idd op zich nog redelijk stil vergeleken wat cor zegt met andere type power voerboten. Dat dan weer wel. Maar was en ben gewoon nieuwsgierig wat andere mensen hiervan vinden en waarom. Misschien dat me dat nog eens aan het denken gaat zetten waarom turbo of waarom niet maar tot nu toe nog niet van gedachte veranderd.

Mvg; jan
Plaats reactie