Nieuwste Proline commando 160XS


Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

03-12-2010 10:32

Hoi James e.a.,

Roeien in zo'n klein bootje kan een probleem zijn, dit was ook in het eerste sample zo,

Daarom hebben we speciaal de peddels wat korter laten maken en iets meer richting de spiegel geplaatst, zodat ze niet tegen de knieen komen. Ikzelf ben 1.89cm en weeg een slordige 5 zakken voer. Als je je benen in de kleermakerszit krijgt dan is het roeien in dit bootje geen probleem. Door het lichte gewicht gaat hij ook lekker rap vooruit. Dit bootje hebben we speciaal laten fabriceren zoals hij is, dus als het goed is zijn er nog geen bootjes te koop zoals deze.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

03-12-2010 12:26

Inderdaad Bart. Dat zijn echt de aanpassingen die dat formaat bootje nodig heeft, anders is gewoon roeien zwaar irritant op den duur. Dat formaat bootje bij botenwinkeliers etc. ligt vaak ook rond de 4 a 500 euro maar met die aanpassingen die er nu op zijn gedaan zou de keuze toch makkelijker moeten zijn.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

03-12-2010 12:34

Ik heb zeker interesse en ga op de volgende beurs waar deze zal worden promoot zeker even een kijkje nemen, ben er in ieder geval van overtuigd dat het een zeer makkelijk bootje moet zijn en al helemaal omdat hij maar 13 kilo weegt.

Daarnaast zie ik het probleem zo snel nog niet met roeien, ben zelf 201 cm en je kan voor alles een oplossing vinden. Gelukkig beschik ik ook over 2 elektro motoren, dus als roeien niet lukt dan maar de elektro erachter.

Mvg; jan
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

03-12-2010 12:38

Het ziet er zeer mooi uit dat bootje, je kan veel beter zo'n bootje kopen dan zo'n speelgoed ding. Zelf ga ik toch sparen voor een grotere versie aangezien ik ook al mijn spullen mee zal moeten nemen om op bepaalde stekken te komen. Maar als dat niet het geval was geweest, dan had ik er zeker een gekocht.

Gegroet

Daan Biemans
Gewoon genieten
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

03-12-2010 13:02

Het mooiste is ook nog dat ik de kleinere versie achter mijn grote kan hangen en er materiaal in kwijt kan zodat ik ook nog eens meer ruimte ga besparen in de grote en er dus lekker nog iemand mee kan whahahahhaa.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-12-2010 14:25

jan de jager schreef:Het mooiste is ook nog dat ik de kleinere versie achter mijn grote kan hangen en er materiaal in kwijt kan zodat ik ook nog eens meer ruimte ga besparen in de grote en er dus lekker nog iemand mee kan whahahahhaa.

mvg; jan


Zo dacht ik in eerste instantie ook..

jan de jager schreef:Denk dat ik het bootje zelfs even mee neem om te vlokvissen


In plaats van een bellyboat die toch ook weer zijn beperkingen heeft..

Voor het voorvoeren zou ik hem op mijn trolley gooien in opgeblazen toestand en dan bij de stek pas te water laten. Even snel de plas op, voeren en weer terug. Vooral het in je auto kunnen leggen zonder leeg te moeten opompen staat mij wel aan. DAar heb ik toch zo'n kolerehekel aan..

Als ik mijn JRC 290 uit de grond moet stampen ben ik echt wel eventjes buiten adem. Maar dat is omdat ik ook doorga als de ziekte. Kan me niet snel genoeg het water op..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

03-12-2010 22:48

jan de jager schreef:Het mooiste is ook nog dat ik de kleinere versie achter mijn grote kan hangen en er materiaal in kwijt kan zodat ik ook nog eens meer ruimte ga besparen in de grote en er dus lekker nog iemand mee kan whahahahhaa.

mvg; jan


Ik doe het net altijd andersom !! De kleine als trekker gebruiken en de grote volladen. Vind da persoonlijk toch net iets makkelijker
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

03-12-2010 23:04

jan de jager schreef:
Het mooiste is ook nog dat ik de kleinere versie achter mijn grote kan hangen en er materiaal in kwijt kan zodat ik ook nog eens meer ruimte ga besparen in de grote en er dus lekker nog iemand mee kan whahahahhaa.

mvg; jan


Ik doe het net altijd andersom !! De kleine als trekker gebruiken en de grote volladen. Vind da persoonlijk toch net iets makkelijker


Lol :lol:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-12-2010 10:19

ronny geens schreef:
Ik doe het net altijd andersom !! De kleine als trekker gebruiken en de grote volladen. Vind da persoonlijk toch net iets makkelijker


Weet je wat nog beter werkt?

De kleine erachter koppelen als een duwverband ;) Het zwalkt niet, en scheelt je met een elektromotor heel veel snelheid in positieve zin als je het zo doet in plaats van slepen. Een roll-up 240 voor een GT 350. 3 man spullen voor een week ;). Echt alles ligt erop. Zowel links als rechts de achterste boot met een spanband koppelen en je hebt een rigide vaartuig. Je zal je verbazen over de wendbaarheid.

Afbeelding

Dit zijn mijn ex-boten. De grote is letterlijk uit elkaar gevallen in de zon, de kleine heb ik weggegeven na mijn nieuwe aanschaf. Beiden waren oud en niet meer blijvend hard. Alleen hierom zou ik die 160XS er nog wel bij willen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

05-12-2010 10:02

Toen ik de eerste foto ervan zag, keek ik eerst eens op de kalender om te kijken of het alweer 1 april was, haha, wat een klein ding.
Ik kan me er inderdaad de handigheid van voorstellen, hoewel ik me erin verre van behaaglijk zou voelen boven 7 meter water van een graad of 8.
Heb zelf een Plastimo 180 rollup, en deze heeft rondom volledig luchtband, en daarom toch fiks wat draagvermogen, wat ik me bij deze werkelijk betwijfel.
Maar voor alles geldt natuurlijk, eerst zien, voordat je een oordeel kunt vellen.
En poeheej, 500 euro :o ...............

Afbeelding
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

05-12-2010 10:42

Hey Guido,

Die 500 lijkt veel en is het ook.
Als je het vergelijkt met een Plastimo 1.80 (Nieuwprijs €400).
Dan is het verschil €100. En terecht ook, want deze heeft een spiegel en een airdeck.
Dus nog lichter, en je kan je transducerstang/elektromotor gewoon lekker eenvoudig monteren.
Als ik komende jaar het geld bij elkaar gespaart/gewerkt heb dan koop ik hem zeker.

Mvg,

Taco
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

05-12-2010 15:17

Ik gebruik al een paar jaar zo;n 2 mtr rubberbootje maar wel met een met houten achterspiegel voor event een electr bbmtje of/en zender van een dieptemeter, uitermatig handig je rolt hem uit, pompt hem op en is meteen gebruiks klaar voor effe snel peilen of voeren, en als je gaat verkassen je plurt hem opgepompt en wel zo je bus in past precies.
En net wat Sven aangeeft als je een vistrip maakt en veel spullen mee heb, prop je alles in de grote boot en sleep of duw je met de kleine.
Kortom gewoon een handig dinske.
CN
Unicorn Carp Fisching