Nieuwste Proline commando 160XS


Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-12-2010 00:36

Aan de hand van het stukje geschreven artikel over dit product vraag ik me af wat jullie als karper vissers hier nou van vinden.
Het lijkt mij dus wel een handig bootje voor als je toch een bootje mee wil slepen bijvoorbeeld met de fietskar, kan het bootje opgeblazen en al zo boven op liggen niks geen gedoe en voor die dertien kilo vind ik dat niet zwaar zijn nash materiaal bij wat er zwaarder is. Toch is hij idd ook makkelijk om op plaatsen te komen voor het peilen voeren etc, al hoewel ik met een werp pijp of een katapult, voer lepel ook aardig uit de voeten kom.

Prijs tegen de 500 euro aan, Is wel prijzig aangezien je voor dat geld ook een grote rubberboot al kan aanschaffen, zullen vast wel aanbiedingen nog volgen wanneer deze in de uitverkoop gaat. Ik ga er in ieder geval voor in 2011 eens even op naar zoek en wat speur werk doen om er ook 1 aan te kunnen schaffen,

Wat zijn jullie meningen hierover?

mvg; jan
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

02-12-2010 07:22

Hoi Jan,

Dit bootje lijkt me ideaal voor mijn visserij, aangezien ik met de viskar ga.
Hier past die beter op dan een 2.40 en hij is maar 13kg.
Alleen de prijs staat me een beetje tegen, maar ik denk dat je er wel een mooi product voor terugkrijgt.

Groeten,

Taco
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-12-2010 07:48

Ik denk persoonlijk echt dat ze hiermee de spijker op zijn kop slaan. Het is ideaal om even voor te voeren, scheelt en een hoop moeite en de prijs? Ik denk dat het best meevalt. Voor 500 euro koop je niet een dergelijke degelijke boot in groter formaat nieuw. Die Commando-boten van PL zijn behoorlijk te noemen namelijk.

Vergeet niet dat de hoofdmoot niet het materiaal is maar het werk is ook niet mis om zo'n boot te maken. 495 euro is een hele schappelijke prijs, en je kunt er nog meer mee dan met een voerboot (vissen losmaken vanachter taluds enzo, voersporen maken met niet al te veel moeite. Beetje peilen met een Prodding Stick oid. Geen batterijen die leegraken tijdens het peilen.;

Er zijn maar weinig producten waarvan ik zo snel van het nut overtuigd ben als vanwatdeze. Je pakt hem uit de auto of van je kar, pleurt hem in het water en gaat even snel voeren. 12-13kg is niets, dat weegt een ouderwetse bedchair ook.

Denk dat de drempel voor een rubberbootje weer een stuk kleiner is geworden.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

02-12-2010 09:24

Ik heb het bootje nog niet gezien maar mijn maatje heeft de 2.30 en die is prima. Kijk anders ook eens naar een plastimo 1.80 Deze lijkt precies op de vortex 1.80 en is ook reuze handig. Ik heb zelf de plastimo en deze kost iets van 400 en weegt 18kg. Wil je wat goedkoper en toch wat kwaliteit maar niet perse groen dan kun je ook voor de dinghy gaan, deze kost 229,-

Gr.

Afbeelding
PlastimoP180

Afbeelding
Vortex180

Afbeelding
Dinghy
©
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

02-12-2010 15:22

@ Sven, als ik er zo over nadenk kan ik je eigenlijk alleen maar gelijk geven.

@Lesley, Zo'n P180 kan idd ook maar op de een of andere manier spreekt deze me meer aan omdat je ook eenvoudig een dieptemeter erop kan aan sluiten.

Groeten,

Taco
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

02-12-2010 15:40

Ik heb de transducer van mijn dieptemeter aan de onderkant van de boot bevestigd, super simpel snel en demontabel. Als het beter weer was had ik even een foto gemaakt. Er bestaan ook zuignappen om de transducer aan de boot te "plakken", ik heb hier echter geen ervaring mee.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-12-2010 16:02

Hoi Lesley e.a.,

De bootjes van Plastimo en Vortex zijn al enkele jaren verkrijgbaar en ook lekker compact. Het verschil is wel dat deze bootjes geen spiegel hebben. Hierdoor kunnen ze niet met een kleine electromotor gebruikt worden. Uit ervaring kan ik zeggen dat die electromotor wel heel gemakkelijk bij het drillen van een vis met wat tegenwind. Door de spiegel heb je tevens meer binnenruimte, waardoor de buitenmaat van de boot teruggebracht kan worden naar 160cm en hij opgeblazen in een bus, bestel of stationwagen te vervoeren is (of op de fietskar :wink: ). Voor welk model je ook kiest, ik denk zeker dat veel karpervissers het voordeel van zo'n klein bootje inzien!

Hij zal volgende week zaterdag voor het eerst te bezichtigen zijn op de VBK meeting, dus voor wie interesse heeft, kom maar eens kijken en oordeel zelf. Ik heb er tijdens mijn visserij dit jaar iig al veel plezier van gehad!
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

02-12-2010 16:13

Hoi Bart,

Kan je er ook nog redelijk in roeien?
Lijkt me niet echt prettig dat je met je knieën in je nek zit.

Groeten

Taco
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

02-12-2010 16:47

Niet iedereen is 2 meter Taco :P
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

02-12-2010 18:01

Bart ik zie het voordeel van de spiegel wel, roeien en drillen tegelijk is inderdaad waardeloos met een beetje tegenwind. Het was enkel een voorbeeld van een goedkoper maar toch kwalitatief sterk alternatief. Mocht ik geld over hebben dan bestelde ik mij direct zo'n proline.

Gr.
©
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-12-2010 19:02

Ik ben anders over de 2 meter en het spreekt mij zeker aan, de prijs op zich tsjah wat sven zegt, 1000 of meer uitgeven aan een voerboot waar je niet eens in zitten kan of 500 euro uitgeven voor een kwaliteits bootje waar PL om bekend staat.

Denk dat ik zeker weten even een kijkje ga nemen voor dit bootje,

mvg; jan
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

02-12-2010 19:39

Het is en blijft natuurlijk afhankelijk van wat je met het bootje wilt doen. Ik zou persoonlijk nooit gaan voor een boot korter dan 240 en met spiegel. maar ik wil hem ook in frankrijk kunnen gebruiken om met al m'n zooi op de stek te kunnen komen en dan is 240 echt het minimale. Ik wil geen twee of drie verschillende bootjes maar een die zo multifunctioneel is als mogelijk.
Laatst gewijzigd door Hardy Schuilenburg op 03-12-2010 06:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-12-2010 21:48

Ik heb ook een 290 voor transport en fatsoenlijk drillen enzo..

Maar als ik nog eens een bak geld over heb dan koop ik zeker zo'n uk..

Al is het alleen maar om met gemak eens een emmertje particles te voeren zonder me lens te moeten spodden of zwemmen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-12-2010 22:44

Zo,

het is dat ik net een 270 vortex aangeschafd heb, maar een dergelijk bootje heeft al jaren mijn voorkeur. Deze met vaste spiegel was mij niet eerder opgevallen... staat dus op het lijstje om aan te schaffen volgend jaar!



gr. Frank
Laatst gewijzigd door Frank van Amerongen op 02-12-2010 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-12-2010 23:02

Ik heb nog een 15 PKtje staan hang ik die er wel achter. :lol:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-12-2010 23:06

Om eerlijk te wezen, heb ik ook al een 2,90 rubberboot maar deze is altijd mee wanneer we naar nieuwe wateren toe gaan mee in de auto en gaan en deze boot is altijd nog erg handig geweest. Kan alleen in deze boot al mijn eigen spullen in 1 keer vervoeren en kan dan nog fatsoenlijk zitten ook.

Ik wil of heb interesse in deze ukkie omdat ik ook vaak ga vissen op thuis watertjes, dit doe ik dan meestal mooi gezond met de fiets en laat de bak van de auto dan staan. viskar erachter koppelen vol laden en gaan en dan is zo,n 2,90 rubberboot toch echt wat aan de grote en zware kant om mee te slepen alleen het geheel op zich is al heavy genoeg. Daarom is een klein pakket rubberbootje van amper 13 kilo dan een hele uitkomst zou het bootje zelfs opgeblazen en al boven op de viskar kunnen plaatsen met wat binders vast zetten en anders in de bak en pompie mee en op de stek bij aankomst omhoog gooien.

Ook kan er nu weer op kanalen, boomtakken, moeilijk bereikbare plaatsen worden gevoerd, omdat het bootje maar 13 kilo weegt, makkelijk genoeg om dan even te zeggen emmer boilies mee, bootje mee, even peddelen compact voeren voor aantal dagen ook markers plaatsen is dan erg makkelijk wat niet lukt met de voerboot, weer terug naar de kant hop bootje weer achterop en weer naar huis. Welke luxe wil je nog meer.

Nee het lijkt mij en voor mij een ideale manier en oplossing om nog beter en compacter en dichter op de vis te kunnen komen en ook wat bart en sven aangeven is peilen nu makkelijker geworden omdat het bootje sneller klaar is, lichter is en met beetje knap weer kijker mee vooral in april mei met de wier shit weer om wat interessante plekken te vinden.

Denk dat ik het bootje zelfs even mee neem om te vlokvissen op de grasbakken aankomend seizoen, omdat hier grote wierbedden liggen over het gehele water heen en de vissen ver in het midden vaak allemaal liggen te vreten en te zonnen omdat ze weten dat ze daarom weinig tot nooit lastig gevallen worden omdat je daar never nooit niet werpend met brood kunt komen, ook daarom zal het bootje mij zeker goed uitkomen.

Ben momenteel bezig met mijn andere rubberboot om er een speciaal tentje op te plaatsen en heb een spiegel rodpod houder aangeschaft waarbij ik nu ook volgend jaar op plaatsen kan komen waar nooit iemand komt omdat op de stukken land verboden terrein is maar het water mag je gewoon komen maar niemand neemt daar de moeite om daar helemaal heen te peddelen en motoren zijn ook verboden, ik wil er dus wel heen maar dan voor langer dan een dagje en weet zeker dat het daar knallen wordt.

maar jah plannen voor volgend jaar 2011 altijd handig.

Eerst nog even plan 2 fishfinder eitje even houdertje maken of iets op vinden zodat deze ook werkt op de rubberboot,
( Zit ingebouwd in de voerboot maar wil hem ook gebruiken op de rubberboot )

Mvg; Jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-12-2010 23:07

Dennis Slagboom schreef:Ik heb nog een 15 PKtje staan hang ik die er wel achter. :lol:


Ik heb nog wel een titanic anker voor je met halve meter ketting zal je ook wel nodig hebben!!!!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-12-2010 23:12

Bedankt Jan,trouwens lekker hé die plannetjes voor het nieuwe seizoen maken.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-12-2010 23:19

Ja die plannetjes maken waren er al heel lang, maar het doen is een tweede, maar dat tweede doen we dus in 2011 dan ook.
2011 wordt voor mij een serieus jaar net als 2010 maar dan nog intensiever en gerichter op karper.
Ook omdat Frankrijk voor 3 keer in de planning staan moet dat helemaal goed komen.

Vaak als ik zit te vissen zit ik ook al te denken aan waar ik volgende week ga vissen en zitten, dus plannen blijf ik houden.
Heb in ieder geval niks te klagen.

Mvg; jan

ps: Graag gedaan dennis
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-12-2010 23:28

Ik heb trouwens ook z'n soort bootje een keer bij BFP gekocht één of ander oekraiens merk geloof ik type windy (en dat klopt). Deze heeft geen eigen spiegel maar wel een klein spiegeltje wat je er op kan zetten. Je kan in dit soort bootjes het beste in kleermakerszit gaan zitten als je gaat roeien.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-12-2010 23:33

Of er gewoon weg geen zit bankje in doen en eruit laten :lol: :lol: :lol:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-12-2010 23:35

Ja dat zoiezo,zwaartepunt laag houden.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

03-12-2010 02:44

Voor het uitvaren van lijnen en voeren lijkt het me ideaal maar.....
Zo nu en dan is het ook handig om je spullen ermee te kunnen vervoeren...daar is deze boot in mijn optiek te klein voor.
Zelf ben ik in het bezit van een Vortex 240 roll-up, hier kan je al je spullen voor meerdere nachten in en jezelf. Zo nu en dan toch ideaal.
Heb wel eens gemeten hoe lang ik bezig ben met het opblazen van de boot, bij deze is dat 5 min. en opruimen gaat nog sneller...denk een minuut of 3. Dus ook voor het voeren ideaal.
Enig nadeel is dan wel het gewicht 26kg...het dubbele van deze dus.
Al met al denk ik dat het voor veel mensen toch een handige boot kan zijn. Mocht ik nu een boot uitzoeken, dan zou ik waarschijnlijk toch voor de Vortex 240 roll-up gaan.
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

03-12-2010 07:31

Precies hetzelfde model bootje van een ander merk is hier in de buurt te koop. Ik heb meerdere malen ermee gevaren, maar vergeet het partikel emmertjes meenemen want daar is weinig ruimte voor. Vooral als je langer bent dan 1,80m. Mijn ervaring is dat de peddels vaak tegen je benen aankomen, en een beetje tegenwind op een open plas maakt een uitvaar ritje al snel een halfuur met peddels. Accu meenemen + motor......tsjah, het zal vast gaan maar meer moet je echt niet meenemen.

Ben je klein, staat er weinig wind en hoef je hem niet te gebruiken om spullen mee te vervoeren dan is het een geschikt bootje. Want die commando boten schijnen zowat onverwoestbaar te zijn.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

03-12-2010 07:33

@Niek, idd als je ook spullen moet vervoeren is een 240 beter. Alleen als je hem gebruikt voor peilen,voeren,uitvaren,drillen dan lijkt mij dit de ideale uitkomst.

Groeten,

Taco