Harde bodem maken


Plaats reactie
Barry Franssen
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-02-2004 13:57
Locatie: Maastricht
Contacteer:

01-12-2010 15:23

Hallo,

Ik heb een boot met een opblaasbare bodem. Nu vroeg ik me ff ivm erin staan en de accu enz is het niet mogelijk om zelf een harde bodem ervoor te maken van hout(ivm het afwerken kan net wat fijner en ronder).

Heeft iemand er ervaring mee hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Mal maken van karton en dan zagen?

Mvg barry
ren visje ren met een haak in de lip ga je vol door de slip
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-12-2010 15:48

Voor de accu voldoet het een plaatje trespa oid over de volle breedte van je boot en een 30cm lang te maken. Beschermt je bodem net even wat meer omdat je het gewicht aardig verdeelt. Het staan in een boot heb ik nooit begrepen. Zowel met drillen, uitvaren danwel transport heb ik er nooit ook maar een tel aan gedacht om te gaan staan. MAar goed, daar gaat het niet over

Het zal ongetwijfeld een beste klus zijn een bodem geheel hard te maken. Of het ook echt een aanzienlijke meerwaarde heeft weet ik niet. Je hebt een aantal platen, verbindingselementen en twee langsliggers nodig die de rehcte platen tot één geheel maken

Kijk eens bij een boot met een harde bodem en doe daar inspiratie van op. Moeilijk zal het niet zijn, wel om het goed passend te krijgen zodat er niet op bepaalde punten teveel druk te krijgen aan de hechtingen van bodem en tubes. Je wilt natuurlijk niet dat het zooitje gaat scheuren.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-12-2010 15:54

Het heeft zeker wel meerwaarde

Vooral stabieler binnen in de boot door een strakke harde bodem. Heb altijd al een harde bodem gehad in me boot. Keertje zonder gedaan maar vond het niks,zeker bij hogere golven is de boot instabiel binnenin.


Maare


Bescherm randen. Dat is het belangrijkste......Meet eerst alles op bij een halve opgeblazen boot en dan ook nog opmeten als hij opgeblazen is. En trouwens ook bij een niet opgeblazen boot. tussen deze 3 punten zit heel wat verschil. En dan moet je ook nog gaan opmeten inclusief geplaatste beschermranden.

Hoop dat je het voor elkaar krijgt.

Bij een boot inclusief harde bodem is het soms al een karwei om alles goed en strak te plaatsen. je moet blijven spelen met de luchtinhoud van de boot. Bij te veel opgeblazen gaat het er niet in. En maak je kans dat je meer sloopt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Barry Franssen
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-02-2004 13:57
Locatie: Maastricht
Contacteer:

01-12-2010 16:37

bedankt voor de tips.

Het gaat mij idd meer om de verdeling van de accu en zodat ik een plank heb om de dieptemeter optezetten en mijn voeten. bedankt voor de tips nogmaals ik ga eens wat passen en meten.

mvg barry
ren visje ren met een haak in de lip ga je vol door de slip
Plaats reactie