Materiaalvervoer karretjes


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

15-02-2002 19:10

Wat voor karretjes gebruiken jullie zoal voor het vervoer van julli materiaal als je ver moet sjouwen?

Ik zelf heb zo'n 1 met 2 wieltjes voor & van die kruiwagenhandvaten.

Een karretje met 1 wiel stuurt beter kwam ik later achter, een maat van mij gebruikt gewoon zijn kruiwagen.

Mijn fietskar heb ik jammer genoeg al verkocht, anders gebruikte ik die wel.

Ik zit er aan te denken mijn karretje om te bouwen.

Wat is jullie ervaring met dit soort karretjes?
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

15-02-2002 19:21

ik heb nog een fietskar voor je staan in het pakhuis... henry.

kom je hem halen in de Briel :smile:

"vroeger" toen ik nog jong was, en met de viskar veel fietste toen had ik de mooiste en stilste plekjes waar niemand kwam, nu ik al een paar jaar een auto heb, zoek ik eigenlijk de makkelijste plekjes op, het liefst pal naar me auto, lekker makkelijk lekker warm enz enz. Dat heet toch een luie karpervisser?

groetjen chris
Tom Sterkens
Berichten: 62
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

15-02-2002 20:32

Ik maak ook gebruik van de een fietskar, heb jammergenoeg nog geen rijbewijs ( nog 2 jaartjes )

Mvg Tom
Tightlines ><> ><> ><>
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

15-02-2002 21:51

Het grootste deel van mijn spullen gaat in een rugzak met frame. Hengels, schepnet en rodpot zitten in een foudraal wat ik in de hand houd. Als ik over rotsen moet klimmen of een moeilijk begaanbaar moeras moet door kruisen hang ik het om mijn nek om bij eventueel wegzakken of uitschuiven beide handen vrij te hebben.
Karretjes en kruiwagens zijn voor mij absolute ondingen, zou ze dan ook niet eens voor niks willen hebben.

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

16-02-2002 01:14

Op sommige wateren gebruik ik mijn Zodiac & dan is zo'n karretje een uitkomst. Als ik dan toch een karretje nodig heb omdat ik anders 2 keer moet lopen(ik vis veel alleen, spul staat dan onbeheerd als ik 2 keer moet lopen), gooi ik gewoon alles erop.

Soms vaar ik ook wel vanaf mijn auto met de Zodiac nar "mijn" stek, gaat soms makkelijker dan lopend.

Ik naar Brielle komen voor een fietskar? Dach ut nie? Maar toch bedankt!
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

16-02-2002 08:07

Toen mijn uitrusting steeds meer uit de hand ging lopen moest er eens een wagentje komen. Als je niet zo veel geld hebt probeer je het zo voordelig mogelijk te doen en ik kwam bij de Gamma uit en heb daar een steekwagentje gekocht. Het was wel een handig dingetje want je kon hem ook ombouwen tot handkar. Alleen de kwaliteit was niet om over naar huis te schrijven en al gauw gingen er soms wat wielletjes hun eigen weg en rolden vrolijk de struiken in. Dat is mateloos irritant als je nog een paar honderd meter te gaan hebt en dan met 1 wiel verder moet dus dat was niet wat. Op het werk lag later zo'n grote steekwagen in de container. Je weet wel, zo'n stalen met die rubberwielen. Wat bleek nou, 1 wiel was er vanaf. Ik mocht hem wel mee hebben en heb een wiel op gehaalt en er op gezet en klaar was mijn steekwagen.Eènzelfde heb ik ook in de vrachtwagen staan en kan er gerust een paar honderd kilo aan dozen en zakken op vervoeren. Op mijn eigen heb er zelfs al eens een medevisser op vervoert die door de knie was gegaan. De man woog toch al snel 100 kilo. Hij was komen te vallen en kon niet meer op eigen krachten bij de auto komen.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

20-02-2002 19:21

Ik krijg m'n materiaal nu al met moeite in de auto (heb een coupé sportmodel, vandaar), dus zo'n karretje zit er voor mij niet in. Het kan wel verdomd handig zijn, maar ik denk niet dat ik het ooit zal kopen.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

20-02-2002 20:55

Mensen,
Ik lees hier wel weer dat de meeste vissers hun hele huisraad mee naar de waterkant willen nemen. Ik ben door mijn leeftijd nog niet in het bezit van een auto en ben dus aangewezen op wat ik in mijn fietskar kan doen. Of nog beter wat ik op de brommer mee kan nemen. En het mooie is, hoe meer je gaat hoe minder spullen je mee neemt. Eerst nam ik ook altijd alles driedubbel mee. Van hengel tot boilie naald 'voor het geval dat'zij ik altijd maar. Maar dit is nerges voor nodig. Dus gaat alleen maar het hoog nodige mee naar de waterkant. Scheelt je ook trouwens last van je rug van het sjouwen.
Maar om ff niet te veel van het onderwerp af te wijken, ik maak gebruik van een fietskar met uitneembare bak. Die ook nog eens waterdicht is. Ideaal is dit omdat je hier water in kunt doen om je weegzak onthaakmat en eventueel bewaarzak mee nat kunt houden. Of je kunt er tijdens regen weer spullen onderleggen zodat ze niet nat worden. Ik vind zelf een fietskar ideaal omdat je zo bij de mooiste stekken kunt komen waar je anders niet heen zou gaan. En je houd ook nog eens je conditie op peil van het eind fietsen met volle bepakking.
jan van kranenburg

11-07-2003 13:26

Vraag over een soort inklapbaar karretje.
Voor vervoer van: tas - foudraal met inhoud-stoel - mat - klein spul.
Tillen en naar stek vervoeren lukt me niet.
Dacht aan een soort buggy; beetje omgebouwd.
Heb niet al ter grote auto.
Heeft iemand bruikbare tip?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

11-07-2003 15:51

Op 2002-03-26 10:26, schreef stephan baars:
IK BEN IN HET BEZIT VAN EEN MINI BUSJE EEN SUBARU E10 EN DIE PAST TUSSEN FIETSPAALTJES DOOR HIHIHI.DUS ALS HET MAAR EVEN KAN RIJ IK SNEL MET MIJN RIJDENDE BIVI NAAR DE WATERKANT EN ALS IK DAAR MET MIJN BUSJE MAG STAAN HEB IK GELIJK EEN TENT OOK HIHI.
ej verdomme dat klinkt lang niet verkeerd.

Ik heb een opel astra gsi, een beetje audio erin :grin: dus achterin de bak past ook niet veel meer bij 1 tas en wat aas dan houdt het op, dan de fouderaal door de auto knoeien, nog een tas eventueel en stretcher.
Ik moet ook toegeven dat je als je een auto hebt idd de te makkelijke stekken pakt. Aant het twente kanaal heb je hele stukken waar je niet met de auto kan of mag (mag: als je gaat vissen en je zit er dus met auto doen ze niet moeilijk mit verharde/zand weg) komen.

Ik heb er al eens aan zitten denken om te kijken naar een auto/busje/camperTJE iets wat in ieder geval nie al te groot is en ouder dan 25 jaar zou helemaal mooi wezen voor d'r bij.
Gebruikersavatar
Sigo roza
Berichten: 109
Lid geworden op: 01-04-2003 02:00
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

14-07-2003 22:55

Ik ga dit weekend voor een week naar belgie. Maar nu heb ik niet zo karretje. Wat kan ik nog meer gebruiken om mijn spullen te voeren zonder dat ik alles moet sjouwen.

MVG Sigo
graag normale reactie's
Say hello to my friend !!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-07-2003 23:28

Sigo, geen punt. Ik heb er wel een bij me. Dus dat komt wel goed!
Gebruikersavatar
Sigo roza
Berichten: 109
Lid geworden op: 01-04-2003 02:00
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

14-07-2003 23:30

Ok aart alvast bedankt
Say hello to my friend !!!!
jan van kranenburg

14-07-2003 23:47

Aart,
"ik heb er wel een bij me", zeg je.
Doel je op een soort karretje waarnaar ik vraag?
Zo ja, heb je een antwoord voor mij?.

Luc de Baets al verstuurd?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-07-2003 23:52

het zal niet veel meer van toegevoegde waarde hebben, maar ik heb een VW polo. Banken plat en je hebt echt een superlaadruimte, voor echt al mijn spullen. Boot strechter tassen foedraal onthaakmat kookgerij en koelbox...no problemo

Maar gekgenoeg past het zooite voor het overgrote deel ook in mijn fietskar, die ik niet veel meer gebruik overigens nu de auto favoriet is bij mij. Beter als 50 minuten met alles erop en eraan fietsen naar de stek.

Verder gebruik ik een carp trolley van sundridge om mijn spullen van de auto in een maal naar de stek te vervoeren, en die past weer op de bijrijders stoel.

vis echter altijd alleen, dus vandaar de ruimte
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

15-07-2003 00:21

me neefje heb een kar voor achter ze fiets gehad van een vriend van me neef en is er zeer gelukkig mee deze zomer gaan we hem opnieuw opbouwen en we kunnen er weer een tijdje tegen aan gaan 2 complete uitrustigen op voor een dag dus rop-pod 2 hengels en andere zooi en dit alles 2 keer
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

15-07-2003 06:51

Ben zelf in het bezit van peugeot Partner. Standaard staat er achterin een bolderkar........ Ideaal. Als je goed stapelt past er voor twee man alles in en op! Deze bolderkar gewoon bij de bouwmarkt gehaalt en is demontabel zodat ie ook in een niet-bestelauto past.......

Heb een tijdje op een plas gevist waar iedereen een bolderkar had. Toch wel een gek gezicht om 20 volwassen mannen te zien lopen met zo'n bolderkar.....:grin:
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

15-07-2003 08:50

kheb zelf ook zo'n inklap trolly geval ding gekocht tijdje terug het ding is van nashie en is helemaal dubbel te vouwen en past zeer eenvoudig te vervoeren in je auto hup zooi er op en wandelen maar ideaal....Geen zere schouders rug of wat dan ook fluitend op je stek aankomen ....zitten op plekken waar geen enkele idioot met al zijn zooi heen loopt ik wil nix anders meer!

grtz
hans
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

15-07-2003 09:51

Ik heb laatst ook zo'n 300 meter moeten lopen naar mijn stekkie. Maar gelukkig past er een specie-kruiwagentje achter in de Kadett station!! Ideaal. En als het echt te gek gaat qua afstand tussen auto en stek (zoals afgelopen zondag) dan ga ik gewoon op de fiets, met ultra-light bepakking, = ook gemakkelijk!

Met logistieke groet;
Wouter S.
Clen Somai
Berichten: 44
Lid geworden op: 15-05-2003 02:00
Locatie: Flevopolder

15-07-2003 13:13

Beste Medevissers,

Weet een iemand van jullie wat de prijzen ca. zijn van zo'n transportkar? Ik zoek een model a la Nash of Fox...doch geen origineel aangezien ze te prijzig zijn. Bij Raven heb ik een gezien voor EUR 50....was een een-wieler. iemand andere suggesties?

Ben dus van het afgelopen weekend door m'n rug gegaan....en da kwam echt nie door een lekkere beurt hoor!! Teveel spullen en tever mee door struikgewas lopen zeulen....

Alvast bedankt!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-07-2003 22:27

Jan, gewoon zelf even gaan kijken bij een goed gesorteerde hengelsportzaak is m.i. het beste daar er meerdere soorten te koop zijn en je het beste ter plekke kunt zien welke het meest geschikt is voor jou en goed in je auto past.

Boekje 200 karpertips: ik heb geen mail van jou ontvangen, weet jouw adres dus niet (geen PB sturen,inmiddels al weer 62 PB's, die ik onmogelijk kan beantwoorden).
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-07-2003 22:29

Sigo, je mag daar trouwens met de auto de visspullen naar de stek brengen!
jan van kranenburg

15-07-2003 22:54

Aart, tip karretje begrepen; was ikzelf ook al achtergekomen. Zonder succes, overigens.
200 tips - heb je 3 pb's gestuurd in de afgelopen weken; incl. mijn adres.
Maar je schijnt nogal populair te zijn met je 62 ongelezen pb's. Laat maar, probeer wel bij CHI.

mvg

Jan

mvg
Plaats reactie