scen bait boat van quartel


davy valentijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-09-2010 21:45

28-11-2010 20:12

ik heb 2 maanden geleden een voerboot gekocht met diepten meter
ik heb er alleen maar problemen mee gehad en hij is nu voor de 4e keer terug naar pijnaker het probleem dat ik heb met diepte meter is hij meet geen ondiepe stukken van 1 meter ,kom ik een mede visser tege die zijn diepte meter bij fishfun in heeft laten bouwen die meet alle dieptes zelfde merk diepte meter,ik zag ook dat zijn eitje ander,s gemonteerd was dan de mijne,die van hem steek er uit die van mijn niet die is vlak ,dus ik vragen bij quartel hoe dat kon da die nie t deed meten zeiden ze dat die geen stukken meet van 1 meter,waar voor heb je dan een dieptemeter gekocht? tegel die andere boot met zelfde diepte meter alles meet zelfs 40 cm ,mijn vraag is wat is jullie ervaring met quatel en het probleem met de dieptemeter rf15 en of jullie wel goed ondiepe kunnen meten,ik begin onhand me geduldt te verliezen bij deze firma alleen maar problemen die niet opgelost worden,ze blijven maar prullen,de boot is wel goed,werden jullie problemen wel goed opgelost?



laat maar horen gr
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-11-2010 21:51

4 keer terug ? Zonder dollen zijn er mensen al 40 keer terug geweest met die pokke- Quartel dingen ! Zelf hadden mijn maat en ik er 2, en altijd maar hopen dat minimaal eentje het een hele sessie vol hield. Prijs/kwaliteit in acht genomen is er GEEN slechtere keuze dan een Quartel boot. Echt altijjjjjjjjd ellende met die klotedingen uit Pijnacker !!!!
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
davy valentijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-09-2010 21:45

29-11-2010 16:32

ooh daar ben ik blij mee dan ,ik heb wel gehoord dat meer mensen dat hebben ,zalk is contact op nemen met quartel ,
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-11-2010 16:48

Mijne werkt perfect !
Heb één keer lekkage gehad, waarschijnlijk iets met de mal ofzo.
Teruggebracht en netjes nieuwe onderkant erop gezet.
Daarna weer prima.

Ook FF op laten zetten, waren in het begin (lang geleden dus :lol: ) wel wat problemen met ontvangen van het signaal.
Later bleek de oplossing te zijn om een plaatje onder de accu te plaatsen.
Daarna weer prima.

Zou eigenlijk niet eens weten of hij de diepte onder de meter niet aangeeft ?, denk het eigenlijk van wel...
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-11-2010 16:50

12x mee terug geweest! Alleen maar gezeik met electronica en het geluid bleef maar te hard van de motortjes. Quartel? Yeah my Ass

Pokke dingen! Nooit meer.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-11-2010 16:52

Hmmm,
mss ga ik gewoon wat zuiniger met m'n spullen om :D
CarpeR Diem
davy valentijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-09-2010 21:45

29-11-2010 17:19

marco weetje wat het probleem is ,mijn diepte meter meet niet onder 1 meter,dieper wel, dan meet die 5 meter als ik vaar en dan stop die dan geef die weer onzinege metingen aan 32 meter bevoorbeeld en dan zie je ook geen lijn meer van de bodem,toen zei die jonge die ze monteer hij meet niet onder de 90 cm toen zei ik wat heb je dan aan een diepte meter?toen zei hij ok vooruit dan ,maar afgelope weekend was ik aan water was een gast met zelfde diepte meter,en die meet zelfs 40 cm ,alleen zijn eitje stak er onder uit en bij die van mijn is die gelijk aan de onderkant van boot bij jullie ook ?mijn lijk dat de oorzaak te zijn?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-11-2010 17:23

Marco Mensing schreef:Hmmm,
mss ga ik gewoon wat zuiniger met m'n spullen om :D


Wie weet

Of Quartel had geen zin

Als ik bij 6 terugstuur beurten 3 weken moet wachten eer ik hem weer eens terug heb. En dan heb je hem terug en vliegt gewoon weer in storing.

Ik ga top om met me spullen,maar dit sloeg alles :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
davy valentijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-09-2010 21:45

29-11-2010 17:33

:lol:
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

29-11-2010 18:51

Nou gaat er niet om hoe je met je spullen om gaat ,maar kan met enige zekerheid zeggen dat de Fishfinder van Fishfun de beste zijn als het om de RF15 gaat.
Zelfs het verhuur bedrijf heeft ze er nu in zitten,en om het te verbergen halen ze logo van de antenne af dat zegt genoeg.
Maar moet er wel bij zeggen dat als er een karper aast zal hij echt direct weg gaan als je met je boot er overheen gaat en hij zit onder die ene meter.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-11-2010 20:33

Was ook geintje :wink:

Maar ook een reden van vreemde dieptes KAN zijn dat het antennetje op je ontvanger een breukje heeft.
Is een zwak punt van de ontvanger. Heb de mijne al twee keer laten maken.
Dit jaar daarom op voorhand al het standaard antennetje laten vervangen door zo'n nieuw type met bajonet sluiting.
Dat blijft de antenne er tijdens vervoer NIET meer op, en kan dus ook niet meer breken.

Eitje zal wel ergens in de boot zitten, ik zie hem iig niet :D
CarpeR Diem
davy valentijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-09-2010 21:45

30-11-2010 16:27

henk plasman schreef:Nou gaat er niet om hoe je met je spullen om gaat ,maar kan met enige zekerheid zeggen dat de Fishfinder van Fishfun de beste zijn als het om de RF15 gaat.
Zelfs het verhuur bedrijf heeft ze er nu in zitten,en om het te verbergen halen ze logo van de antenne af dat zegt genoeg.
Maar moet er wel bij zeggen dat als er een karper aast zal hij echt direct weg gaan als je met je boot er overheen gaat en hij zit onder die ene meter.



het gaat me nie dat de karper dan schrik ,maar om de feit dat die da niet meet ,kvin wel belangrijk als je iets koop en dat alles goed werkt ,
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

30-11-2010 17:40

Kan je met zekerheid zeggen dat als hij het nu niet meet dat hij het dan ook niet zal doen,ze zullen er dan echt een nieuwe in moeten bouwen.
RF15 is niet het sterkste punt van Quartel.
davy valentijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-09-2010 21:45

30-11-2010 17:45

ze hadden er andere in gezet,maar wat ik 6niet begrijp is dat hun ze raar in bouwen tegen over andere voerboten bij anderen steek een half eitje onder hun boot en bij mijn niet .nu is die terug en hij zal het maken zei nog ff w8 ,
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-11-2010 19:35

Nou Marco,

Jij hoeft nooooit meer aan wat voor loterij of wat dan ook mee te doen.
Alle mazzel van de wereld heb jij namelijk al gehad.. :lol: 8) :wink:

Gr,
Dennis

Marco Mensing schreef:Mijne werkt perfect !
Heb één keer lekkage gehad, waarschijnlijk iets met de mal ofzo.
Teruggebracht en netjes nieuwe onderkant erop gezet.
Daarna weer prima.

Ook FF op laten zetten, waren in het begin (lang geleden dus :lol: ) wel wat problemen met ontvangen van het signaal.
Later bleek de oplossing te zijn om een plaatje onder de accu te plaatsen.
Daarna weer prima.

Zou eigenlijk niet eens weten of hij de diepte onder de meter niet aangeeft ?, denk het eigenlijk van wel...
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

30-11-2010 20:59

:lol:

*zegt direct staatsloterij en postcodeloterij op*

Maar dit is al m'n derde boot van Quartel, heb het eerste type gehad, de baitsweeper en nu de baitboat.
Niet omdat die andere stuk waren, maarja, gewoon weer eens wat anders en nieuwers.
Weet wel dat veel van de baitsweepers in het verleden last van de electronica kregen, vochtprobleem.
Tegenwoordig is de electronica geseald toch ?

Daarnaast, wie doet altijd braaf het dopje erop tijdens het varen, en laat daarna de boot op z'n kop uitlekken en zorgen dat de condens eruit kan ?!
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

30-11-2010 22:22

Een maat van mij had dat eerste model van Quartel, niks dan narigheid, keer op keer terug met dat ding. Bakjes die spontaan kantelden, boot die ineens niet meer reageert en dat soort grappen.

Een andere maat van me had zo'n gele baitsweeper, precies hetzelfde verhaal!

Ik denk dat ik stilletjes pas.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-12-2010 13:22

Beste Marco,

Ook ik was op de hoogte van de noodzaak mbt het witte dopje in de boot :wink:

Eus,

"Ik denk dat ik stilletjes pas."
Lijkt me heel verstandig !

2 stuks meenemen, en dan maar hopen dat ze het de hele dag blijven doen......
Afbeelding


Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
davy valentijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-09-2010 21:45

01-12-2010 16:22

als je er 2 meeneem heb je ook veel vertrouwen ,terug met die dingen,mijne gaat voor 4 keer terug mocht er nog iets zijn dan geve ze me geld maar terug
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-12-2010 18:53

davy valentijn schreef:mocht er nog iets zijn dan geve ze me geld maar terug


Veel sterkte gewenst.... :roll: :lol: :D :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

01-12-2010 19:07

Vraag of je die doorzichtige bij de ingang mee mag nemen, kun je tenminste meteen zien wat er kapot is. :D
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
mario lagerwerf
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2002 02:00
Locatie: de lier z-h

25-12-2010 14:26

Ik snap het niet!

Mijn baitsweepr2 is nu 8 jaar oud.
Alleen af en toe een nieuwe accu.
En elk jaar een service beurt.
Nog nooit problemen in welke weersomstandigheden dan ook.
Voor mij is het geen baitboot maar een superboot.
Nu nog steeds en ook dit jaar vertrouw ik er weer op dat de boot uitstekend werk levert.
Hij ziet er nog steeds goed verzorgd uit maar dit is ook een kwestie van bijhouden.
Dit is mij mening van deze superboot.
Dennis de vries
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-07-2006 16:32

03-06-2011 14:33

Even up dit topic want ik zie dat de laatste post alweer een tijd geleden is,zoals ik gelezen heb zullen de meeste deze boot wel verkocht dan wel bij het oud vuil hebben gezet :lol: ,wat een slechte ervaringen hebben de meeste. :(
Eigenlijk net als ik dus,maar dat even terzijde.

Het volgende probleem doet zich voor:Ik ging de boot een maand geleden weer eens een keer gebruiken na een jaar.Na de accu`s/batterijen op te hebben geladen zette ik de boot in het water,de accu indicator lichte op naar 99,dat was dus ok,maar na enkele seconden,sprong die uit en knipperden alleen de 2 achterlichten nog.Ik heb thuis een email gestuurd naar quartel of dit hun bekend voor kwam en volgens hun lag het aan de batterij,wat goed mogelijk was want die heb ik niet goed onderhouden.Dus ik een batterij/accu besteld,niet bij quartel,scheelde me 2 tientjes.Maar met de nieuwe batterij heb ik hetzelfde probleem.Misschien dat iemand dit bekend voorkomt?(vast wel :lol: )en een oplossing heeft van dit probleem.moet nog wel even vermelden dat accu`s bij het doormeten gewoon goed waren.

Bvd alvast.
Danny Kok
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-09-2011 15:26

27-09-2011 15:39

Ik heb hetzelfde euvel, wel knipperende lampjes maar geen reactie. Wat wel kan helpen is het chipje achter op de zender er ff uithalen en opnieuw instoppen. Dan deed hij het op de kant steeds wel maar eenmaal in het water weer geen reactie. Ik durfde het niet aan om ver het water op te gaan. Ik wil de boot gebruiken voor het Snoeken maar minder als die zo onbetrouwbaar is. Daarentegen heb ik toch ook hele goede berichten gehoord over deze boot. Ik denk dat ik maar ff langs Quartel rij, weet het anders ook niet. Meer ervaringen zijn welkom.
Dennis de vries
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-07-2006 16:32

27-09-2011 22:19

Danny,

Ik heb er verder niks meer mee gedaan,de boot staat nu in de kast,zonder dat ik hem gebruikt heb deze zomer.
Zou je misschien kunnen laten weten wat ze bij quartel gezegd hebben?Ben wel nieuwsgierig.

bedankt alvast!