x-ray hengels


frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

28-11-2010 12:01

na een aantal jaren is het weer eens tijd voor een nieuwe hengels. ik neig naar x-ray hengels van strategy heb ze in de hand gehad in drempt. zijn er mensen die ook ervaring hebben met die hengels? ze kosten daar trouwens 650 euri de 3 is dat een goede prijs?
Gebruikersavatar
Edwin Godschalk
Berichten: 95
Lid geworden op: 19-09-2009 18:21

28-11-2010 12:21

Zekers mooie hengels, maar teveel geld voor een B merk, ik zou lekker ff door sparen, en voor de free spirit gaan, betere blank is er niet.

Kost wel iets meer en lange levertijd, maar dan heb je er ook wel wat voor, en 100% hand gebouwd, de s en hi-s serie

carpcompany.nl heeft geloof ik de Sjes nu, persoonlijk zou ik de hi-s pakken, is net even een iets strakkere blank..

Gr Edwin

ps Century.... is misschien ook wel het proberen waard.
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

28-11-2010 14:44

die hi-s heb ik ook in de handen gehad maar eerlijk gezegd vond ik de blank van de x-ray zeker zo mooi. zou alleen graag weten hoe ze bevallen bij mensen die ze al hebben
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

28-11-2010 15:47

Het zijn inderdaad mooie stokken en sober afgebouwd. Ik heb ze zelf ook in de handen gehad en ze hebben een mooie parabolische actie, met genoeg ruggegraat.

Ik vind niet dat je deze hengels moet bestempelen als B-merk. Denk dat die goed kan concurreren met de duurdere hengels. Zitten dure ogen op en de blank is op 40t geperst. Dat is zelfs nog meer als bij Century volgens mij.

en 650 voor drie hengels vind ik niet duur..

Er staat alleen geen century op bv.....
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Edwin Godschalk
Berichten: 95
Lid geworden op: 19-09-2009 18:21

28-11-2010 18:20

Hallo

Zou toch even verder kijken als de x-ray van spro, is niet voor niks dat ze per stok 140 euro goedkoper zijn geworden???

Is alleen mijn mening.

gr
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

28-11-2010 20:02

http://www.sanders-webwinkel.nl/karperh ... 5694!!!!NL

Voor 100 euro meer en je hebt 3 centurys, keuze snel gemaakt lijkt me.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Edwin Godschalk
Berichten: 95
Lid geworden op: 19-09-2009 18:21

28-11-2010 20:10

Hans,

Helemaal mee eens, hebben zich al meer dan bewezen de century stokken.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

28-11-2010 20:32

Zelfs dan nog koop ik liever 2de hands centurys of sportex of harrison dan een spro of ultimate hengel.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

28-11-2010 21:17

lijkt me wel een beetje kortzichtig om alleen vanwege een naamplaatje een hengel te veroordelen wil graag reacties van mensen die met de stokken vissen of gevist hebben
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

28-11-2010 21:51

Is niet kortzichtig maar deze merken hebben zich al jaren lang bewezen.
Hetzelfde probeerde solar een aantal jaar geleden door met beetverklikkers op de markt te komen, is ook helemaal niks geworden.
Vorig jaar kon je ze bij een winkelier met korting van 75% kopen en nog raakte die ze aan de straatstenen niet kwijt.
Maar ja goed als jij voor het geld van een mercedes een ford wil rijden is dat je eigen keus, die hengels zullen best goed zijn. Alleen de genoemde merken zijn gewoon beter.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Edwin Godschalk
Berichten: 95
Lid geworden op: 19-09-2009 18:21

28-11-2010 22:02

Frederik waar heb jij dan de free spirit in handen gehad, ben zeer benieuwd waar dat was.

Hoor graag van je

greetz
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

28-11-2010 22:11

DE Hengelsportreus in Drempt,denk ik.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-11-2010 23:03

Dus als we het merk Spro nu eens vervangen door Century zullen jullie deze dan wel kopen?
Beetje vreemd een merk aftekraken waar van jullie waarschijnlijk geen enkele ervaring met hengels mee hebben.

Hans toch vreemd dat Solar super verkocht en dat ik ze eigenlijk nooit op marktplaats tegen kom???
Owjah was het niet zo dat die fabriek failliet ging waar Solar ze liet maken?
Daardoor de garantie bepaling niet kon na komen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

28-11-2010 23:25

Ik denk dat de Strategy één van de betere fabrieksstokken zijn die er op dit moment is. Ze hebben geprobeerd om met de beste producten 1 hengel te fabriceren. Ze hebben iig een mooie actie en de prijs is natuurlijk ook niet verkeerd!

Hans,

Ik weet wel zeker dat de Solar beetverklikkers geen flop waren. Zie je ze uberhaupt nog wel eens op Marktplaats bijvoorbeeld?! Zeer weinig toch.. Het was toen een gevalletje dat de fabriek failliet was waar ze mee samenwerkte, vandaar de stop.

Het goedkoper worden van de X-ray heeft in mijn ogen te maken met het imagoprobleem.
~~Dreams can be true.~~
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

29-11-2010 01:00

Kenny en tino hebben jullie solar piepers welleens aan het water gezien.

Ik niet, ik zeg niet dat een verkeerde hengel is alleen dat ik voor 650,00 per 3 wel iets anders zou kopen.
Tino als ze niet verkeerd zijn waarom koop jij ze dan niet, jij was toch op zoek?
Kenny, ik denk niet dat jij met spro stokken vist of wel.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

29-11-2010 01:17

Hans wij hebben Solar beide aan de waterkant gezien en ik was er van overtuigt dat deze de toekomst waren.

En ja Hans ik heb jaren met spro gevist en geloof me ik was er zeer tevreden over.
heb nu een jaar Daiwa hengels maar deze kunnen er echt niet aan tippen met wat ik had.
Dus ben zeer zeker aan het denken deze spro's weer te kopen.

Tino en ik zijn zelfs aan het overwegen om spro hengels te kopen.
Dit merk heeft mij in ziens nooit iets slechts kwa hengels op de markt gezet.

Het is gewoon zo een merk betaal je voor maar is deze even goed als een B merk (volgens jullie woorden)?
De toekomst zal het uitwijzen.

Ik ben er van overtuigt dat mensen die jaren met A merk hengels vissen eens met een up-to-date B merk moeten gaan vissen en dan het verschil op papier moeten moeten zetten.
Je zal zien dat er iets anders is dan een A merk.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

29-11-2010 10:42

Ik denk dat deze hengel oog niet onder de noemer B merk moet worden geplaatst. Denk dat je dan moet uitgaan van bepaalde producten.

Hans,
Ik heb de solars wel eens aan de waterkant gezien, maar ik moet eerlijk bekennen dat je ze niet enorm veel ziet. Dit is mede doordat fox en delkim al veel langer op de markt aanwezig zijn.

Een klein nadeel van de xray vindt ik dat die ook is gebouwd om redelijke afstanden mee te kunnen gooien. Dit betekent dat die maar zes ogen heeft. Daarnaast begint de testcurve pas van 2,75. Waarom geen idee?! Ik zou hem graag in de 2,25 of 2,5 versie zien.

Nadeel van de fabriekshengels is ook als er eentje kapot gaat, je moeilijk aan een nieuwe kan komen over een paar jaar bijvoorbeeld.
~~Dreams can be true.~~
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

29-11-2010 13:49

Edwin Godschalk schreef:Frederik waar heb jij dan de free spirit in handen gehad, ben zeer benieuwd waar dat was.

Hoor graag van je

greetz

edwin
een kennis van me heeft die free spirits in de 3lbs uitvoering een bere sterke hengel die qua looks echt mooi is maar de aktie kan me niet overtuigen het is een gooi hengel vind ik die wel erg hard is. vind het jammer dat er geen mensen zijn die ze hebben zodat ik praktijk ervaringen kan lezen
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

29-11-2010 16:31

tino beunk schreef:Ik denk dat deze hengel oog niet onder de noemer B merk moet worden geplaatst. Denk dat je dan moet uitgaan van bepaalde producten.

Hans,
Ik heb de solars wel eens aan de waterkant gezien, maar ik moet eerlijk bekennen dat je ze niet enorm veel ziet. Dit is mede doordat fox en delkim al veel langer op de markt aanwezig zijn.

Een klein nadeel van de xray vindt ik dat die ook is gebouwd om redelijke afstanden mee te kunnen gooien. Dit betekent dat die maar zes ogen heeft. Daarnaast begint de testcurve pas van 2,75. Waarom geen idee?! Ik zou hem graag in de 2,25 of 2,5 versie zien.

Nadeel van de fabriekshengels is ook als er eentje kapot gaat, je moeilijk aan een nieuwe kan komen over een paar jaar bijvoorbeeld.


Welke fabriekshengel heeft de dag van vandaag nog meer dan 10 ogen?
Het is een zonde dat er niet meer hengels een groot aantal (10-tal) ogen hebben
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

29-11-2010 17:51

Mee eens Kenny.. Alles tegenwoordig op de Engelse schop...
~~Dreams can be true.~~
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

29-11-2010 19:22

iedereen is geïndoctrineerd door jongens al frank warwick en de korda boys allemaal 140mtr plus gooien hoeveel mensen zouden het daadwerkelijk doen. maar die ogen tot daaraan toe maar dan in ieder geval een blank en naar mijn bescheiden mening is de x-ray de perfecte combinatie van kracht voor je pva en souplesse voor het drillen. als ik zie met wat voor componenten die hengel is afgebouwt dan kan dat niet slecht zijn
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

30-11-2010 17:28

Mee eens! Een goede en degelijke fabriekshengel voor een mooie prijs wat beide werelden combineert!
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Edwin Godschalk
Berichten: 95
Lid geworden op: 19-09-2009 18:21

01-12-2010 17:05

Nou heb maar eens de x-ray bekeken, kan een beetje piet lutterig over komen, maar het
sleufje waar een beta light in kan, op de railhouder ! hebben ze al niet echt strak gemaakt.

Vind de afwerking van de ogen ook te wensen overlaten, heb er even een molen onder gehangen, en
had het gevoel of er in de railhouder ( tussen de hengel en railhouder ) ruimte zit, bij 2 stuks hetzelfde.

Verder vind ik wel dat de actie mooi is en parabolisch, de blank is niet mijn smaak, maar smaken verschillen.

Maar ik blijf erbij dat ze niet kunnen tippen aan century, free spirit, etc en dat heeft echt niet met de naam te maken,
maar wel met de kleine dingen betreffende de afwerking.

Dan kun je het verschil dan toch wel zien tussen een handgebouwde hengel of een fabrieks hengels, aan handgebouwde word net even
iets meer aandacht aan besteed.

Denk ook dat de mensen wie de x-ray geweldig vinden geen ervaring hebben met century of free spirit etc.

mvg

Edwin
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

02-12-2010 14:42

Edwin,
Ik heb voor dat zelfde bedrag +/- dan andere fabrieks hengels bekeken.
Waar onder Shimano, Fox en zelfs een Century (Deze was duurder).
Ik was eigenlijk niet onder de indruk van al deze genoemde merken kwa buiging en demping.

Qua afbouw bij de X-ray tja het had soms iets beter gekund merkte wat scherpe randjes op bij de reelhouder (was volgens mij de beta light houder) en aansluiting van aluminium afsluitkapje op de reel houder stond iets open (niet goed gelakt).

Zoveel mogelijk de 2,5 of 2,3/4 getest het viel mij op dat de X-ray bij 2.3/4 beter boog dan een 2.5 lb van shimano ook had deze meer demping.

Toch als ik kijk naar de dikte (buiten wand) valt het op dat de X-ray dunner is dan menig andere hengel en dan deze actie hebben is in mijn ogen haast ongelooflijk.

Vergeet niet dan Century en Free spirit een andere prijs klasse hebben en ik blijf overtuigt als er Century of Free spirit erop gestaan had.
Was iedereen erover te spreken geweest.
Op hier en daar de afwerking na dan maar dat was denk ik door 2 boven genoemde merken wel verbeterd.

Waarschijnlijk had nooit iemand gedacht dat het een Spro is als het er niet opgestaan had.

Ik ben dus hard aan het twijfelen over deze hengel, is jammer dat deze maar 6 ogen heeft en vanaf 2.3/4 te leveren is.
Dat is eigen alles wat mij weerhoud.

Denk niet dat Spro er ook ooit een 2.5 erbij gaat produceren met 7 of zelfs 8 ogen.
Gaat ook weer ontwikkelings geld kosten natuurlijk en word het weer duurder.
Zowel dan is het denk ik één van de betere lichte hengels voor dat bedrag.

Is jammer dat je nooit in de praktijk een hengel kunt proberen je moet het altijd van kopen en maar hopen dat het de goede is hebben.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
roy pluim
Berichten: 186
Lid geworden op: 19-11-2006 22:03
Locatie: zwolle
Contacteer:

02-12-2010 22:16

De X rays zijn egt uniek kwa actie Normaal gesproken hengels die ik ken met top actie zijn super stug alleen de top buigt wat, de xrays hebben een hele zachte top en een redelijke body maar wel met wat meer druk helemaal parabolisch