Aqua m3 vs. trakker Armo


Plaats reactie
benjamin scheltema
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-10-2009 14:49
Locatie: Brabant!

27-11-2010 23:10

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een aqua of trakker bivvy
Nu heb ik gehoord dat het nieuwe aqua model af en toe last heeft van "lekken"langs het nieuwe toegevoegd mozzy panel aan de achterkant van de tent.
Op MP staan een aantal m3 versies te koop, dit zijn zowat allemaal vorige versies.
Prijs technisch gezien is een goede 2de hands tent interessant dus vandaar mijn vraag.. welke tent zouden jullie kopen??
graag wat gebruikers ervaringen....

Met vriendelijke groet,
Benjamin
De vrouw vroeg me, en wat gevangen? ik zeg tuurlijk niet..
Ik vis voor de lol.. en rust.. ik haal geen voldoening uit aantallen of gewichten..
Verlies nooit je eigen reden om te gaan vissen door je blind te staren op de biggen in de boekjes.. GENIET!
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

28-11-2010 10:32

Vis nu met de nieuwe m3 , gekocht toen die uit kwam, leterlijk in alle weersomstandigheden gevist , ook met de storm een paar weken terug , het regende toen de hele nacht pijpestelen, was eerlijk gezegd bang dat de tent aan flarde gescheurd zou worden, maar de tent heeft het overleefd en ook absoluut niet gelekt.

Vriend van me zat naast me met de oudere m3 ook geen problemen mee gehad.

En met het lekken aan de achterkant, ik heb er geen last van , ik denk dat het eerder komt dta de flap niet goed gezeten heeft.

Al met al is de m3 een zeer goede tent om te kopen, of het nu de oude of de nieuwe versie is.
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

28-11-2010 12:04

ondanks alle verhalen over de veranderde kwaliteit van aqua kun je stellen dat hun tenten nog steeds high end zijn oftewel top of the range. heb ook gehoord mochten er al een x problemen zijn met een aqua dat de service erg goed is
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

28-11-2010 13:09

Wat aqua was is niet meer en zal het ook nooit meer worden.
Heb er zelf 4 tenten van gehad tot volle tevredenheid maar hoor steeds meer klachten rond het merk.
Kijk eens naar ws typhoon bivvy heb ik ook gehaald, echt een supertent voor een goede prijs 620,00 met overwrap.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

28-11-2010 13:44

Hetzelfde geldt voor het Aqua Brolly/drupSystem, lekken op de naad aan de voorkant, zonde van zo'n merk. Terwijl de oude Aqua Brolly's top zijn!
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

24-12-2010 18:40

Zullen die problemen dan niet door Aqua opgelost en verbeterd worden?? (het is toch een nieuw model waar eventueel een kinderziekte in kan zitten), Als ik het merk Aqua zo eens beoordeel dan zijn ze altijd de voorloper geweest in ontwikkeling op dit soort tent...niet waar?? dus misschien mogelijk nu een fabrieks/produktie probleem. Laten we Aqua niet gelijk in een slecht daglicht zetten als er in de ontwikkeling iets mis is gegaan.....imiteren is inderdaad een stuk makkelijker zoals velen doen tegenwoordig.
Andy Liu
Berichten: 87
Lid geworden op: 20-12-2010 19:52

24-12-2010 20:57

kans is groot dat alle tenten uit de zelfde fabrieken komen.. en gezien het economisch klimaat in de wereld kijkt iedereen nu naar de centen...zo denk ik ook de importeurs/van de private label / merk in dit geval Aqua.

Dus de kwaliteit.. zou wel eens achteruit kunnen gaan, fabrieken schieten als paddestoelen de grond uit in opkomende wereldmachten.. (patent bestaat niet china.. euro's of dollars spreken boekdelen)

prijzen staan onder druk... dus kwaliteit /levensduur gaan achteruit...is een logisch gevolg.. (geld niet altijd maar vaak wel)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-12-2010 22:06

Jan-Willem Boer schreef:Zullen die problemen dan niet door Aqua opgelost en verbeterd worden?? (het is toch een nieuw model waar eventueel een kinderziekte in kan zitten), Als ik het merk Aqua zo eens beoordeel dan zijn ze altijd de voorloper geweest in ontwikkeling op dit soort tent...niet waar?? dus misschien mogelijk nu een fabrieks/produktie probleem. Laten we Aqua niet gelijk in een slecht daglicht zetten als er in de ontwikkeling iets mis is gegaan.....imiteren is inderdaad een stuk makkelijker zoals velen doen tegenwoordig.



Een merk als Aqua had vroeger nooit kinderziektes, ze gingen net zo lang door tot de tent goed was.
Nu nemen ze de tijd er niet meer voor, en dan krijg je dit.....
Ik heb veel Aqua,s gehad maar de laatste dit voorjaar vekocht voor dat geld haal ik drie andere tenten waar ik langer mee doe dan een Aqua.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

25-12-2010 00:03

Als eerste wil ik zeggen dat ik zelf geen Aqua tent heb, maar wel heel veel goeds erover gehoord en gelezen heb.
Ik ben opzoek naar z`n type tent zoals de M3 of trakker MK2, deze tent wil ik zowel gaan gebruiken voor de 1 nachts sessies als ook voor de langere sessies. Kortom hij moet zeker allround zijn in gebruik, transport (gewicht), en snelheid qua opzetten en afbreken.
Uiteraard ook duurzaam, daarna is prijs voor mij pas van belang.
En inderdaad zijn er zat andere goede tenten voor minder geld te koop tegenwoordig, maar het lijkt mij toch echt niet zo dat Aqua nu in eens een slechte tent heeft, dit gaat mij toch echt even iets te ver.
Ook over de nieuwe M3 worden er tal van zeer positieve berichten geplaatst.
Zoals ik al melde, mocht Aqua in de nieuwe ontwikkeling/produktie een probleempje hebben, dan zal Aqua dit zeer zeker oplossen als ik de staat van service reputatie mag geloven...waarschijnlijk is de oplossing er al.
Ik zelf en mijn mede visvrienden hebben al meerdere bekende merk tenten/bivvys en shelters gehad in de vele jaren dat we vissen, ik wil daarbij melden dat iedere tent wel z`n min en plus punten heeft zowel in gebruik en zwaktes in kwaliteit. Perfect is niet te koop.
En als een merk (zoals Aqua) vaak voorop loopt met z`n ontwikkelingen, dan is de kans groter op een probleempje dan een merk dat imiteert.
Laten we Aqua na vele jaren van zeer goede produkten en service en ontwikkeling geleverd te hebben niet bij de eerste de beste fout al af schrijven.
Ik ben overigens wel benieuwd wie nog meer informatie en ervaringen heeft met de nieuwe tenten van Aqua?? Zowel de nieuwe M3 en Carbon Compact?? en eventueel de trakker MK2.
Gebruikersavatar
willem korf
Berichten: 32
Lid geworden op: 09-11-2005 19:31
Locatie: Tollebeek (Flevoland)
Contacteer:

19-02-2011 00:13

Ik heb eind 2009 een Aqua m3 gekocht (dus model zonder achterraam) en zo'n 15 nachten mee gevist, ben er tot nu toe erg tevreden mee.
Hij staat als een huis en is heel veelzijdig, doe wel iets langer over het opzetten tov. mijn vorige tent (Fox euro easy dome 2002).

Ik vind hem ruim genoeg en zou er zo een week mee in France kunnen zitten, andere vissers hebben misschien liever een grotere tent, maar ik hou daar niet zo van.
Ik heb geen last van lekkages oid., wel las ik op internet dat de serie van mijn tent zo ongeveer de laatste is die in de UK geproduceerd zijn, Aqua zou nu ook hun producten in China laten maken................
Is meestal geen goede zaak, maar dit is mijn eerste ervaring met Aqua en die is top.

Inmiddels is Wout van Leeuwen uit Vlaardingen ook dealer van Aqua die hebben een goede en eerlijke service, hebben veel op voorraad (ook klein spul) en anders bestellen ze het voor je (zonder je aan het lijntje te houden).

Gr.

Willem
--------ij(n)sselganger---------- http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

19-02-2011 02:29

Ik heb ook een 'oude' M3, echt een super tent. Overal inzetbaar en groot genoeg voor een week. Opzetten is een fluitje van een cent. De transportlengte schat ik op 130cm. Ik vis m meestal zonder grondzijl en dan issie licht te noemen. (met grondzijl nog heel goed te doen hoor)
Over de kwaliteit hoeven we het niet te hebben lijkt me. Gewoon top.
Mocht je nog specifieke vragen hebben pb maar ff.
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

19-02-2011 07:00

:o Weinig over Trakker, ben daar eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar???????

mvg. :D
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-02-2011 01:10

Trakker en Aqua 1 pot nat,komt uit de zelfde fabriek.


gr

viktor
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

20-02-2011 10:24

Worden ze ook op de zelfde manier gemaakt dan en is de kwaliteit hetzelfde?
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-02-2011 11:52

Niek,

ja hoor kwaliteit is exact hetzelfe,zelfde materiaal etc.
vroegahh kwamen de tenten van aqua allemaal handgemaakt uit engeland,toen was de kwalitieit op en top,nu zijn de tenten ook goed maar zit wel degelijk een verschil in met vroeger.
Je kon toen beter een aqua dan een trakker aanschaffen want trakker is altijd al uit het verre oosten gekomen.
Toen waren de tenten van aqua nog iets aparts met aquatex,nu zijn er tig merken die een soortgelijk doek hebben.

Aqua heeft trouwens een reeks tenten verkocht met een dunner doek,dit doek condenseerd als de nete en het doek scheurt heel snel.
Als men een tweedehands aqua aanschaft moeten ze letten op het logo,zwart logo met tekst aqua made in engeland en de latere logo aqua met uk vlag zijn de beste en hand gemaakt.

Gr

viktor
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

20-02-2011 11:57

Ok weer wat geleerd. Ben blij dat ik de goede heb. :lol:

Voor Benjamin is het dan misschien ook wel aan te raden zo'n handgemaakte versie 2e hands te kopen....?
Catch them if you can...
Thiemen den Hollander
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00

20-02-2011 13:04

Benjamin,

Ik verkoop een aantal van mijn Aqua tenten, mocht je nog opzoek zijn...
Zie: http://link.marktplaats.nl/424376566
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

20-02-2011 13:10

Beste Viktor, duidelijk, ik heb een Armo MKII (model 2009), overgenomen vandaar mijn vraag! Was benieuwd, of ik een goede koop had gedaan, aangezien ik hem nog niet gebruikt heb. Dat word pas eind maart!

mvg. Robert.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

20-02-2011 15:13

Thiemen mooie foto hoor, en mooi uitzicht,

p.s. weet iemand het verschil tussen de jrc contact 1 man, en jrc sti defender 1 man? ik zit te denken aan de contact, maar ik weet het nog zonet niet, en aqua is wat te duur, dus miss iemand een idee?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

20-02-2011 16:30

neem je toch een trakker ik heb de grootste ervan de kijk hier op een link van me hyves zie je hem op de filmpjes bij panneciere is echt een goeie tent nergens problemen mee


http://erwin-snaaijer.hyves.nl/?ref=sr
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

20-02-2011 16:36

Je woont wel leuk Erwin :D
Mooi koivijver, wel apart een blauw zeil ipv donkere kleuren.

Gr.

Taco ;)
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-02-2011 18:03

erwin,

dat is toch die mega grote trakker waar je wel 3 stretchers in kwijt kan,de collosos of zo iets

gr
viktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-02-2011 18:17

Wel grappig hoor,zat net op de site van trakker te kijken,hebben ze een filmpje opstaan van trakker HQ van de vernieuwde trakker pioneer genaamd de tempest.
Verderop in het filmpje zie dus ook dat er aqua staat uitgestald.

zie hier http://www.trakkerproducts.co.uk/produc ... id=9&sid=2

gr

viktor
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

20-02-2011 22:55

ja viktor klopt

bedankt taco ja als ik ooit zou weggaan en de nieuwe bewoners willen geen koivijver maken ze er een zwembad van haha
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

20-02-2011 23:04

Zijn ze ook gelijk verzekerd van een schoon zwembad met die gigantische filter installatie ;)

Gr.

Taco 8)
Plaats reactie