voerboot trend


Erik v Wessel
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-02-2010 17:42

24-11-2010 21:30

Ik was in utrecht op de beurs en zag de micro voerboot van trend, is er iemand wie mij hier iets meer over kan zeggen, lijkt
mij wel een geschikt bootje, moet rond de 300 a 350 euro gaan kosten had ik gehoord. http://www.trend-fishing.com staat die op de site, en weet iemand of die boot toevallig ook in assen is op een stand.

ik hoor graag meer hierover,

gr erik
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

24-11-2010 21:38

Volgens mij is trend de goedkopere opvolger van ultimate en als je een beetje zoekt op dit board weet je genoeg. Persoonlijk zou ik doorsparen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

24-11-2010 22:41

ken je die boerentegeltjes?

Zijn al Eeuwenoud, bv deze:


Afbeelding
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-11-2010 22:52

De oorspronkelijk tekst uit 1832 was "Als je slim bent, koop je er twee van trend.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-11-2010 23:07

Tegeltjes wiesheid..

"Als de hond naar varken ruikt, heeft hij vast de zeug misbruikt".
Groet'n Henk..

still growing Old.
joey kouwenhoven
Berichten: 136
Lid geworden op: 21-06-2004 00:01
Locatie: Delft

20-12-2010 14:31

Ik ben ook benieuwd naar deze boot.
Graag wil ik weten of deze boot een langwerpige laadbak heeft en niet een vierkante zoals de Ultimate Baitcruiser mini! Mn rig moet echt gestrekt het water ingaan!!

Dus als iemand deze boot al heeft hoor ik het graag de foto's die er nu van zijn, zijn te onduidelijk...

Ook alle mankementen of positieve eigenschappen wil ik ook graag weten!
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

20-12-2010 18:07

Als ik jou was zou ik doorsparen voor een betere handgebouwde voerboot zit alleen maar kwaliteit spul in en goede garantie.Geen (scen)kopen.Mijn ervaring.Baitcruiser mini is ook goed en je rig dropt egt wel recht naar beneden maar ben zelf van mening dat ie niet helemaal uitgestrekt hoeft te liggen omdat die naar mijn mening geen weerstand heeft met het naar binnen slurpen van mijn overheerlijke shiffrin boilie.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-12-2010 20:33

Troep Rommel Ergenis Narigheid Defect
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

24-02-2011 15:21

Jullie schieten die voerboot weeral af voor je gebruikerservaringen ermee hebt. Ik had een bigdropper maar vond deze te lomp en te groot in transport, heb deze dus verkocht. Nu zoek ik een compacte, kleine voerboot om mijn rig uit te varen... De trend springt in het oog qua prijs en grootte.

Zijn er mensen die deze boot al hebben ??
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

24-02-2011 16:52

Ik heb de boot !

Het is een lang werpig bakje !

Tot nu toe istie nog niet stuk gegaan.

En al zou die kapot gaan dan zit er altijd nog garantie op !

Hij doet het zelfde als een ander :)
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

24-02-2011 17:30

Ik krijg wel eens de indruk dat iedereen denkt als ie de onderlijn languit in zijn voerboot legt dat het dan ook zo op de bodem terecht komt.
Onzin natuurlijk.

Het lood is veel zwaarder dan het aas en zal dus sneller zinken dan de onderlijn met haak en aas.
deze zal hij achter zich aan naar beneden trekken (recht naar beneden)

Dan kun je nog zo'n lang bakje hebben op je voerboot maar zo gaat het elke keer ook met van die speciale rigdrop dingen die aan sommige boten zitten.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
joey kouwenhoven
Berichten: 136
Lid geworden op: 21-06-2004 00:01
Locatie: Delft

24-02-2011 18:40

Ik heb de boot inmiddels ook met extra korting kunnen regelen en ben er tevereden over. Modern bootje met alles erop en eraan, ook mogelijkheid tot fishfinder. Lekker klein en kan je zo op je rug meenemen.

Ik vind die smalle voerbak wel beter, dan dat je aas zogezeged op je lood ligt. Je onderlijn en lood raakt soms op de vreemdste manieren in de klit. Tevens een reden dat ik een voerboot heb gekocht is om dit uit te sluiten.

De boot vaart niet hard maar ik vind dit zelf geen probleem. Wel zat ik nog een beetje te klooien met het trimmen. Weet niet of het door de wind enz kwam maar er zitten meerdere trimregelaars op dus dit moet wel goed komen.
Andy Liu
Berichten: 87
Lid geworden op: 20-12-2010 19:52

24-02-2011 20:35

de boot doet vast wat die moet doen. je moet het zo zien.. een kia sorento rijd ook en een q7 van audi ook..

De vraag is ... welke doet het beter en langer.. en dan de vraag... wat heb je nodig ... wat past bij jouw budget en stijl van vissen...


Voor mensen waarbij het budget wat lager ligt is dit bootje denk ik een goede keus. Net als de baitliner...etc

met budget bedoel ik dan te zeggen mensen die geen duizende euro uitwillen geven.

vis je op klein water tot 50-100 meter dan voldoet deboot vast wel. omdat er cheapass motoren en lagers en assen in zitten, vaart zo een boot natuurlijk minder.soepel snel wendbaar etc .. en gaat minder lang mee... alles wordt warmer.. slijt sneller accu heeft het zwaarder etc...

A-merk is gewoon vaak beter graupner futaba.. etc..maar daar betaal je dus vaak 50-150% meer voor...

Ik zelf houd niet van risico's en heb dan ook alle fabrieksboten afgezworen..ik wil er niet eens aan beginnen..DUS ik ben dan ook bereid om MEER te betalen. En ga er dan ook stiekem van uit dat ik wel een veel betere boot heb dan wanneer ik een chinafabrieks boot koop....

al met al zullen zij beiden je aas wel naar je stek kunnen brengen.. alleen de manier waarop het gaat is anders. word het kia stijl... of juist...q7 stijl...

Een Kia met zelfde opties minder comfortabel.. Q7 te duur maar super deluxe... en ws rijd die met de zelfde motor inhoud maar 10% sneller en wellicht zuiniger maar wel dik duurder...
mocht je met een boot problemenen hebben kan je naar de bouwer of zelf alles maken... alles is gewoon te bestellen dat heb je dan weer niet met een china boot...moet je ws lang wachten... dus kan je niet vissen of je koop met het geld dat je bespaard gewoon alvast een nieuwe trend
joey kouwenhoven
Berichten: 136
Lid geworden op: 21-06-2004 00:01
Locatie: Delft

25-02-2011 00:40

Leuk verhaal.

Maar als je nog steeds denkt dat graupner in Duitsland ontwikkeld word, loop je nog al achter. ALLES komt uit die cheapass china fabrieken! Waar denk je dat philips vandaan komt? Nog steeds uit Nederland?

Tuurlijk zal er een verschil zijn in kwaliteit, maar ik denk dat deze lang niet te vergelijken tussen een q7 en een kia. We praten hier over electronica en een beetje kunststof. Mocht China hier nou net het verste mee zijn.

Als je het gaat hebben over auto's zal het meeste van de electronica uit china komen en de dingen waar ze minder goed in zijn, qua grondstoffen uit Duitsland.

Ik ben zelf ook benieuwd hoelang de boot het goed blijft doen. Maar ik geloof niet dat de kwaliteit van de electronica zo belabberd is. Het word gewoon steeds goedkoper. Kijk naar televisie schermen, vroeger koste ze een vermogen, tegenwoordig koste ze geen drol meer. Waarom blijven die boten dan nog wel zo duur? Omdat ze met de hand gemaakt zijn qua electronica is er niet zo veel beter aan.

Succes met ieder zijn keuze
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

25-02-2011 08:30

joey kouwenhoven schreef:Ik ben ook benieuwd naar deze boot.
Graag wil ik weten of deze boot een langwerpige laadbak heeft en niet een vierkante zoals de Ultimate Baitcruiser mini! Mn rig moet echt gestrekt het water ingaan!!

Dus als iemand deze boot al heeft hoor ik het graag de foto's die er nu van zijn, zijn te onduidelijk...

Ook alle mankementen of positieve eigenschappen wil ik ook graag weten!


Al is je bak rond, driehoeking of vierkant, zodra je lost zinkt je lood het eerst en de rig komt er recht achteraan. Of te wel, je rig gaat altijd gestrekt het water in of komt tenminste gestrekt op de bodem aan. Je lood zinkt nu eenmaal het hardst, de rest komt er gewoon achteraan.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

27-02-2011 13:15

Mijn broertje heeft m ook.
Hij is snel,wendbaar en degelijk.Verlichting is goed,voerbak lost goed,haakrelease systeem werkt goed.
Moet alleen wel wachten tot je een klik hoort anders neem je m mee terug(net als ik gister dus haha)
Wat betreft het gezeur over de motortjes,ik zit zelf in deze tak en kan je vertellen dat het tegenwoordig
weinig uitmaakt hoor.Je betaald tegenwoordig naar het merk ipv het product.
Alles komt uit China,maar voor de grote merken,betaal je gewoon meer omdat die meer personeel,groter pand enz enz heeft.
Op groot water met veel beweging,golven ed is deze boot niet geschikt.denk dat hij opkiepert haha.
maar voor het gewone gemiddelde putje is de boot perfect.
En wat betreft de presentatie,ik gebruik altijd een haakschuimpje,raakt het zeker niet in de klit.
groeten nico
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

28-02-2011 17:17

nico offerman schreef:haakrelease systeem werkt goed.
Moet alleen wel wachten tot je een klik hoort anders neem je m mee terug(net als ik gister dus haha)


wat bedoel je met "tot je een klik hoort"
wat maakt die klik dan?
Als de boot dat doet vind ik het knap dat jij dat kan horen op 100 meter :-?
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

28-02-2011 18:03

wat bedoel je met "tot je een klik hoort"
wat maakt die klik dan?
Als de boot dat doet vind ik het knap dat jij dat kan horen op 100 meter :-?[/quote]

Bij het los laten van de haak van de hook release hoor je een klik,en op afstand gaat er een lampje branden wat weer aan geeft dat hij los klikt.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

28-02-2011 18:05

Ach so. :wink:
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

01-03-2011 11:16

Bedankt voor deze informatie alvast mannen ! :)
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

04-04-2011 19:01

nog mensen info?

Hier een filmpje van de boot:

http://www.youtube.com/watch?v=uk6FAVUJ3Zs
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-04-2011 17:05

Ben van plan ook deze boot aan te schaffen, maar heb toch nog me twijfels... niet omdat hij van trend is, maar omdat ik me afvraag omdat hij zo klein is je hem nog wel ziet na 150 meter en dat hij niet omvalt als er een beetje een wind staat en er wat golven komen, want heb geen zin om er dan achteraan te zwemmen ;) en daarbij zie ik dat hij 8 kilo weegt wat ik best veel vind.. is dat ook echt zo of is dat een drukfout??

is er niet iemand die deze boot heeft en een uitgebreide test wil doen en schrijven??

en aan mensen die gelijk zeggen van hij is van trend, dus dat is niks.....daar heb ik niks aan..
want dat zijn meestal de mensen die mooie spullen willen vissen maar niks vangen ;) het gaat mij erom dat hij doet waar hij voor bedoeld is!!

alvast bedankt voor de gene die hem gaat/wil testen en wat informatie door wil geven..
Oja joh!!!
rick Jogems
Berichten: 83
Lid geworden op: 21-01-2010 17:12
Locatie: weerselo (twente)

24-04-2011 15:10

ik heb hem ook gekocht en een beetje stroming of wind is geen probleem je moet hem alleen iets meer bijsturen maarjah verder prima alleen wat je zegt de lange afstand weet je niet of die achteruit of vooruit gaat knipper een keer met het licht en je ziet het al en als je berijk wegvalt of je doet de afstandsbediening uit gaat die zelf zoeken gaat die steeds grotere rondjes varen totdat die weer berijk heeft:P
Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

27-05-2011 12:00

Ik heb sinds gisteren deze voerboot.
Nu staat er dat je hem 8 uur moet opladen voor 1e gebruik.

De kleine lader gaat in de afstandbediening en geeft een rode led aan op de lader (groen als vol).
De grote lader gaat in de boot, maar op de lader gaat niets branden. Kortom, geen rood of groen dus heb geen idee of ie wel aan het opladen is.

Doe ik iets niet goed?

Mvg
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

27-05-2011 12:17

Heb je de boot al eens aangezet om te kijken of ie uberhaupt stroom heeft? Kan zijn dat 1 van de contact punten op de accu's niet vast gesoldeerd zit. Weet toevallig dat het kan gebeuren bij deze accu's

Gr
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...