JRC Roamer 42"


Plaats reactie
bob brouwers
Berichten: 47
Lid geworden op: 03-04-2010 20:10

15-11-2010 17:23

iemand ervaring met dit schepnet?
http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... ts/1153586

ik had een ander schepnet nash h gun maar ene keer brak het sprijt blok eraf en nu is die carbone staaf die in het net zit kapot en vind het nu wel zat.
dus heeft iemand ervaring met het JRC schepnet?
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

15-11-2010 17:34

Bob,

Zelf dit net maar dan in de 50'' inch maat.
Heb ook de 42'' inch gehad, helaas door een marter vernield.
Waarom ik nu een 50'' inch heb heeft ook zijn reden, ik vond de 42'' inch wat aan de kleine kant.
Het is zo bij dit schepnet dat de spreiding van de armen net een 3 hoek is, en dus niet zo als de meeste netten hebben tegenwoordig, wat meer gebogen en naar buiten toe lopende armen. Dit hinderde mij bij het scheppen van (kleine) vis nogal en ben daarom gelijk toen voor een 50'' inch Roamer gegaan van JRC. Deze is niet overdreven groot, ik schep bijna al mijn vissen zelf, maar heeft wel fijn die buiging wat meer in de armen van het net.
Verder vind ik het spreidingsblok uitstekend werken en ook de verwijderbare steel (1.80) bij de kop wat gewoon insteek is overigens echt ideaal als je alleen moet handelen! Zo kun je de steel snel weg leggen en je schepnet inklappen en dan even oprollen om de vis uit het water te nemen.
Hopelijk heb je hier wat aan, succes met de keuze!
Kijk net even verder dan je neus lang is!
bob brouwers
Berichten: 47
Lid geworden op: 03-04-2010 20:10

15-11-2010 17:41

ik denk wel dat ik voor dat schepnet ga, het leek mij wel fijn zo'n klik systeem.
en bedankt voor de info chris :D
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2010 18:50

Het systeem werkt goud, je hebt echter een probleem als die oversteeksluiting speling gaat vertonen door slijtage. Je schroeft die kop niet zo één twee drie op een andere steel. Bij mij zat er op den duur zoveel speling op dat ze gewoon uit elkaar gleden.
Opdikken was de oplossing

Verder heb ik ook voor de 50" gekozen, en de X-lite versie (voor zover er andere versies bestaan eigenlijk. Zou hem meteen weer kopen als er iets echt kapot mocht gaan, maar dat gaat het niet ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie