delkim problemen bij regen


Plaats reactie
berx gilbert
Berichten: 116
Lid geworden op: 17-11-2006 17:35
Locatie: genk

14-11-2010 19:15

hoi;
wie heeft nog al problemen gehad met de nieuwste delkims bij regen?
bij mij begint het probleem met een biep om de 2sec. en versnellend naar constante toon.de delkim afgezet en het begint opnieuw, nieuwe batterij helpt niet .
andere frequentie ook niet . ik vis al 15 jaar met delkim en nog nooit iets aan de hand gehad. wie kan mij helpen met tips.
grt
als karpers en vrouwen niet op de stek (?) zijn kun je ze niet vangen
zeg da ik et gezeet em
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

14-11-2010 23:24

Ik heb precies hetzelfde probleem bij 1 van mijn Delkims!
Ben benieuwd of er een oplossing voor is.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

14-11-2010 23:55

Hmm heb zo 2 delkim std's kapot gekregen. Allebei na een hevige nacht van regen. Die ene deed het aan de waterkant al niet meer en een andere 2 weken terug nog nadat ik heb te drogen heb gelegd op de verwarming..mischien kunnen ze daar ook niet tegen..? Nou ja, 2 down 4 to go.

Gr.
©
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

15-11-2010 20:35

Ik heb ook bij 1 van mijn STD's dat bij/na regen het ledje knippert bij een piep en niet bijv 20 sec blijft branden maar in die tijd de hele tijd knippert, achja ze blijven het trouw doen :)
berx gilbert
Berichten: 116
Lid geworden op: 17-11-2006 17:35
Locatie: genk

17-11-2010 19:44

me dunkt dat de nieuwe delkims niet meer zo waterdicht zijn dan die van eerdere types
productiekostverlagend ? die eerste die ik had (waar je vanonder een zenderblokje kon insteken ) kon ik geheel onder water steken zonder problemen.

grt gilbert
als karpers en vrouwen niet op de stek (?) zijn kun je ze niet vangen
zeg da ik et gezeet em
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

19-11-2010 20:10

lekker spul he :D ik heb na een maandje of vier problemen met de nite light , stekkertje wat in de delkim moet pakt niet goed meer dus geeft niet altijd licht, erg hard duwen dan wil tie het wel doen :roll: en de winkelier maar zeggen , delkim behoort tot de top vd beetmelders :roll: ja hoor.....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-11-2010 20:12

Inderdaad goed/lekker spul!

Weer en wind met de TXI plus


Geen gezeik
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-11-2010 20:24

Ook tegen gezeik kunnen ze wel ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

20-11-2010 02:24

Ik ben net in bad geweest met me txi,doen t nog steeds en ruiken ook nog lekka :lol: :lol:
M,F,G DER FRISHER RONNIE.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-11-2010 09:27

Mennekes,

Pakt eens een stukje toilet papier, draai daar een heel lang dun puntje van, droogt den aansluiting van den nitelight in de Delkim (indien voorradig) moet jij eens kijken of dit helpt.

Wat ik ook wel eens heb gehad is dat er precies druppels uit bomen op mijn sensor vielen, staat deze dan te gevoelig dan wil hij wel eens een vals piepje geven.
Vis jij toevallig met gevlochten draad? Kijk dan goed of er niet ergens een grasprietje tegen je lijn aanstaat te schuren met de gevoeligheid weer op hoog ....

Het is en blijft een tril sensor mannen ....

Te water geraakt? Dan is het zaak om de batterij er zo snel mogelijk uit te halen en de aansluitingen van zowel de batterij zelf als die van de Delkim echt goed te drogen, daar gaat het het meeste fout. Die van mijn vismaat hebben hetzelfde euvel gehad totdat ik de dingen minitieus schoon en droog heb gemaakt ...... toen waren ze opeens weer helemaal oke.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-11-2010 11:47

Zeg ik


Meeste is eigen schuld en er verkeerd mee omgaan. Maarjah HEY het ligt nooit aan hun zelf
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-11-2010 11:58

Ik heb nog steeds mijn oude Delkim's, dus weet niet of het voor de nieuwere versies ook opgaat. Maar Delkim stelde duidelijk in de gebruiksaanwijzing die erbij kwam dat zij de beetmelder niet compleet geseald hebben, maar juist een open systeem nastreven waar vocht weer uit kan dampen. Nadeel van een geseald systeem is dat temperatuurschommelingen voor condensatie zorgen, die vervolgens niet kan verdampen en de contacten corrodeert. Advies is de Delkim's na gebruik niet in een gesloten foudraal, of zo, op te bergen. Na gebruik berg ik mijn Delkim's altijd open op een droge plek waar vocht uit kan dampen op. Zo gaan ze al vele jaren zonder problemen mee. In een hoosregen wil de sterkte van het signaal nog wel eens minder worden. Maar dat is niet iets wat zich na drogen niet weer hersteld. Als je nooit droogt, dan gaat het met de tijd van kwaad tot erger.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-11-2010 15:56

Kees,

O so true!

Nog steeds hebben ze adviezen op hun website staan en in de gebuykers Handleitung, maar goed die lezen we niet meer tegenwoordig. Ik heb de handleiding echt van voor tot achter doorgespit (het is echt geen boekwerk) omdat ik 4 nieuwe TXi plus, Duocarb's + nitelights zo'n investering vond dat ik er erg zuinig op ben. Dus hier ook na het vissen de bende meteen uit de beschermers, batt eruit en alles los van elkaar op de werkbank in de schuur om te drogen. Ook mijn steunen etc. haal ik telkens helemaal uit elkaar om ze goed te laten drogen (is niet nodig maar he, iets met oudere stempel). Tent / Paraplu? same old same old ....... doe je er jaaaaaaaren mee.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

21-11-2010 21:02

Menneke, aansluiting is gort droog, ben ook ontzettend zuinig op mn spullen, wat slecht gemaakt is blijft slecht, hoe zuinig je er ook op bent :wink: :roll:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-11-2010 21:17

R.

Dan heb jij een maandagochtend ding, aangezien de rest redelijk tot erg tevreden is. Misschien ff terug naar Delkim met het app?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

22-11-2010 06:34

Ja waarschijnlijk, met mn andere is niks aan de hand, was al terug geweest naar winkelier met als antwoord even goed "hard" doordrukken dan doet tie het wel, ja klopt op zich wel , kijk als je m zo in je hand hebt kun je goed kracht zetten maar als tie op mn steunen staat en je moet van onder naar boven flink drukken is niet zo handig vind ik en volgens mij in normale omstandigheden ook niet nodig omdat mn andere delkim dat probleem ook niet heeft, naja ik wacht nog even en mocht het me nog meer gaan irriteren ga ik wel weer terug naar de winkelier. groet
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-11-2010 08:20

R. Vos schreef:Ja waarschijnlijk, met mn andere is niks aan de hand, was al terug geweest naar winkelier met als antwoord even goed "hard" doordrukken dan doet tie het wel, ja klopt op zich wel , kijk als je m zo in je hand hebt kun je goed kracht zetten maar als tie op mn steunen staat en je moet van onder naar boven flink drukken is niet zo handig vind ik en volgens mij in normale omstandigheden ook niet nodig omdat mn andere delkim dat probleem ook niet heeft, naja ik wacht nog even en mocht het me nog meer gaan irriteren ga ik wel weer terug naar de winkelier. groet


Geachte heer Vos,

Ik zou indien de tijd het toelaat er meteen mee naar de winkelier gaan, een ergernisje wordt vanzelf een grote ergernis en eindigt meestal in spijt (zoals mijn vader altijd placht te zeggen). Scenario ..... Jij hebt het stekkertje er niet helemaal in en door een briesje valt hij er uit, jij krijgt een aanbeet slaat aan en ...... ziet zo jou mooie dure hanger de plomp in gaan. Ervaring van mijn kant leert dat ze zinken :-), dus niet alleen zwemmen om hem te halen maar als de eerste de beste zeehond proberen dat ding op te duiken. In mijn geval was het hartje zomer en dus een verademing maar vis jij wel eens bij deze temperaturen?

Overigens ging mijn antwoord van begin af aan meer over niet reageren op piepen of te vaak een valse piep geven van de Delkim.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

22-11-2010 19:45

Ja ik vis weleens met deze temperaturen ja, stekkertje zit er wel goed in en kan er echt niet uit vallen, alleen op de 1 of andere manier pakt tie niet altijd de stroom zeg maar, waardoor die ook licht gaat geven.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-11-2010 20:12

Zelfde hanger op een andere Delkim?
Zelfde Delkim met een andere hanger?

Same shit? m.a.w. is het precies een Delkim OF misschien toch een hanger?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

22-11-2010 20:40

Het is 1 delkim, bij de andere delkim doen allebei de hangers het als je ze op een normale manier erin doet, en als je bij die andere delkim ze erin doet pakt tie hem soms gelijk goed en dan weer niet dan moet je hem nog wat harder aan drukken en dan doet tie het wel, is gewoon beetje vervelend en ben bang dat t in de toekomst alleen maar erger wordt...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-11-2010 21:29

klinkt als los contactje ....... toch maar ff mee terug, harder duwen volgens winkelier is natuurlijk bs, hij maakt wel / niet contact
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie