mag een slotje op!


Plaats reactie
benjamin scheltema
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-10-2009 14:49
Locatie: Brabant!

20-10-2010 22:38

Beste mede biggenjagers,

Graag wat feedback over verschillende soorten lieslaarzen. Wie heeft er ervaring met lieslaarzen, en welke laars is lekker soepel en heeft een degelijke broek(riem) bevestiging?? Wat soepel betreft bedoel ik dat wanneer je knielend met je vangst op de foto mag, dat de laars niet als een latexpakje om je benen gekneld zit..

Met vriendelijke groet,

Benjamin
Laatst gewijzigd door benjamin scheltema op 06-07-2011 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
De vrouw vroeg me, en wat gevangen? ik zeg tuurlijk niet..
Ik vis voor de lol.. en rust.. ik haal geen voldoening uit aantallen of gewichten..
Verlies nooit je eigen reden om te gaan vissen door je blind te staren op de biggen in de boekjes.. GENIET!
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

20-10-2010 23:53

Ik heb de duurste versie van aigle(140 € in den tijd bij jansens sport) en ben er nog altijd zeer tevreden mee. Is soepel kan je aan je broek of een riem vastgespen. En nog een groot voordeel er zitten flappen binnen in zodat je ze makkelijk en snel kan aantrekken snachts maar ook als je ze heel de dag moet aandoen kan je ze als botten dragen en vasthangen aan de flappen . Krijg je beet trek je ze gewoon omhoog.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

21-10-2010 01:14

le chameau is denk ik wel de soepelste (lies)laars die er is...erg prettig om te dragen maar een seizoen ijsberen en je zit er doorheen.

aigle lieslaarzen ook zeer prettig om te dragen alleen in het begin vrij stug.
rubber is een stuk dikker.
blijven ook zonder riempjes goed zitten.
heb nu al 10 jaar het zelfde paar en zijn nog steeds goed...
zou wel een fijn zooltje erinleggen voor extra comfort.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
paul bakker
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-03-2007 12:00
Locatie: Poortugaal

21-10-2010 09:48

kijk eens verder dan lieslaarzen...bijv waadbroeken van simms
zit comfortabel, gewoon schoenen aan en het water in lopen
sven van quaquebeke
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-02-2010 16:11

21-10-2010 12:01

gewoon de lieslaarzen van Aigle nemen, zijn de beste die ik tot nu toe gehad heb :wink:

had eerst zo van die goedkope oprolbare lieslaarsjes. handige dingetjes als je niet veel geld kwijt wilt zijn en ze rustig kan aandoen bij een aanbeet. Ze scheuren wel vrij snel en het zijn geen handige dingen om aan te trekken. Spro heeft deze in zijn assortiment,maar waarschijnlijk nog veel andere merken ook (die van Ron Thompson kosten iets van 50euro en deze zijn de betere lieslaarzen in die categorie)

Na deze laarzen heb ik er van Eiger gekocht. De eerste maanden was ik er zeer tevreden van en deze bleven, in tegenstelling tot die oprollaarzen) ook rechtstaan. Het enige nadeel dat ik had was dat deze lek waren na een half jaar. Laten herstellen en niet veel later kreeg ik scheuren in de voetzool (kan ook best zijn omdat ik vaak op een ruige ondergrond rondloop, maar dan nog zouden ze er tegen moeten kunnen). Service bij Eiger was ook niet super, kan zelfs eerder zeggen rampzalig.

Een dik jaar geleden heb ik dan maar Aigles gekocht, ook hierin heb je verschillende klasses. De goedkoopste zijn de lichtgroene (ik betaalde toen iets van 90 euro). Daarna volgen de iets duurdere donkergroene (prijs ligt tussen de 100 en 125euro) en dan zou er nog een iets duurdere versie zijn. Mij adviseerden ze de lichtgroene versie omdat het rubber iets soepeler is dan de donkergroene. Ik heb de test gedaan en de lichtgroene kon ik gemakkelijker aantrekken bij bv een run.

Het enigste nadeel bij deze laarzen: als er water in komt, drogen ze zeer slecht. en als je ze nat opbergt, beginnen ze te stinken. niet echt aangenaam, daar zoek ik nog steeds een oplossing voor want febreze helpt niet echt. Heb wel al gehoord dat je de laarzen vol met water moet laten lopen met een zeepsopje, maar heb dit nog niet geprobeerd.

Hopelijk ben je hier wat mee :wink:

Grtz
Gebruikersavatar
wilbert nies
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-03-2006 21:57
Locatie: nederweert
Contacteer:

21-10-2010 16:41

hallo,ik heb aigle lieslaarzen,lekker soepel,zitten comfortabel,broekriembevestiging zit erop maar is niet nodig,blijven zo ook prima zitten.
MAARRR,als je ze s'nachts bij 'n aanbeet snel wil aandoen heb je een probleem,dan zijn die dunne soepele van spro veel makkelijker aan te krijgen(volgens 'n collega visser).
Tis maar net wat je verwacht van zo'n laars,kwaliteit van die aigles zit wel goe,heb de mijne al ruim 14 jaar!!!
sven van quaquebeke
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-02-2010 16:11

21-10-2010 16:54

ik vind dat de Aigles juist gemakkelijker aan te doen zijn bij een aanbeet. die spro-lieslaarzen hebben de neiging van flink te gaan draaien als je ze gehaast aandoet. Bij de Aigles stap je er gewoon in en weg ben je :wink:

hangt natuurlijk af van hoe je ze omplooit. ik zie vaak mensen ze maar eenmaal plooien, zodanig dat er een hoge laars ontstaat. dan is het moeilijker om ze aan te doen dan als je ze 2 maal omplooit, hierdoor worden de laarzen veel kleiner ==> stabieler om uw voet in te steken.

Grtz
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-10-2010 18:14

Na een aantal lieslaarzen versleten te hebben, draag ik nu al zeker 6 jaar lieslaarzen die ik bij de welkoop heb gekocht voor slechts 60 euro. Nog steeds in goede staat en ook soepel genoeg!
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

21-10-2010 20:05

Kijk eens naar de Eiger lieslaarzen. Natuurrubber, neopreen van binnen, soepel, lopen lekker.... en dat voor iets van 6 tientjes!

Ik heb ze gehaald bij BHC in Breda.

Afbeelding
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

22-10-2010 12:07

Bij mij slijten ze redelijk hard, 1 paar per jaar.
Heb simpele van Ron Thompson voor 3 tientjes.
waterdicht zijn ze.....en dat is t belangrijkste! :wink:
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

22-10-2010 13:25

Koen zijn dat die met PVC-laars en nylon bovenstuk?

Heb ik hiervoor ook gehad maar vond het niks. Tijdens het vissen heb ik die bovenstukken naar beneden gevouwen. Als ik dan een run krijg trek ik ze omhoog en loop het water in. Die nylon bovenstukken zijn dan net niet 'stijf' genoeg om uit zichzelf goed omhoog te blijven staan. Met als gevlg dat ik al meerdere keren had dat ze wat afzakten en alsnog de laars helemaal vol liep met water. Die rubberen blijven veel beter zitten.

Voor die 6 tientjes die ze bij BHC kosten zou ik ze zeker eens proberen. Voor jou ook maar een stukkie rijden toch? :wink:
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

24-10-2010 13:52

Peter,

Je hebt de goede voor je. Ik stroop ze ook op zodat het een "normale" laars is, probleem met naar beneden zakken is idd lastig. Ik klik ze dan ook vast en stel ze zo af dat ze op mn bovenbenen blijven hangen. Ik heb die laarzen voor 3 of 4 tientjes gehaald bij BHC. BHC is voor mij 10 km rijden..... :)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-10-2010 14:30

Neem een oud waadpak.

Knip de benen af,vouw de bovenkant van de benen een paar keer om,vervolgens naai/niet en lijm je die vast. En je waadpak heeft een 2e leven gekregen als lieslaarzen.

Om het echt af te maken,koop een paar stevige bretels kort die in,monteer die ook aan de bovenkant van je benen en je kan de bovenkant bevestigen aan je broekriem of gewoon aan de rand van je broek!

Mij zitten ze best.

Mvg,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-10-2010 15:58

Als je een oud waadpak hebt, heb je ook een nieuwe. Als je een waadpak hebt, hoef je toch geen lieslaarzen? Of ben ik nou gek? Een waadpak heb je toch net zo snel, ware het niet sneller aan dan lieslaarzen? En je kan nog eens een golfje tegen je kruis krijgen zonder dat het lijkt of je in je broek hebt gezeken..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-10-2010 16:37

Achjah

Als je een lek pak hebt,waarom niet he :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-10-2010 17:08

Moet je natuurlijk wel het goede deel aantrekken :P

:lol:
Bijlagen
Omgekeerde Lieslaarzen.jpg
(187.66 KiB) 496 keer gedownload
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-10-2010 17:17

:lol: Prachtig
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

26-10-2010 21:00

Slim idee Leen! 8)

Mooi plaatje Sven! :lol:
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

23-11-2010 21:51

als je een paar goede lieslaarzen wilt hebben kan ik je van ganzer harte le chameau met neopreen voering aanraden ze zijn niet goedkoop maar heb de mijne al 8jaar dus ze zijn de euri's wel waard geweest.
benjamin scheltema
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-10-2009 14:49
Locatie: Brabant!

23-11-2010 23:32

Beste mensen, hartelijk bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ben er een stuk wijzer van geworden..
Ik heb idd de goedkope BHC laarsjes aangehad.. Dit was wel wat maar dan geef ik toch liever iets meer uit.
Ook voor mij is BHC maar een kwartiertje rijden.. m`n maatje werkt er ook!
Ik schat dat ik toch voor de Aigles ga.. goed merk, veel keus en tsjah.. goedkoop is topch vaak duurkoop toch?
Iedereen hartelijk bedankt!
einde discussie... ofwa? hahaha

De vrouw vroeg me, en wat gevangen? ik zeg tuurlijk niet..
Ik vis voor de lol.. en rust.. ik haal geen voldoening uit aantallen of gewichten..
Als we tijdens het vissen altijd wat zouden vangen dan had vissen geen vissen geheten maar vangen.. zeej tie
Verlies nooit je eigen reden om te gaan vissen door je blind te staren op de biggen in de boekjes.. GENIET!
De vrouw vroeg me, en wat gevangen? ik zeg tuurlijk niet..
Ik vis voor de lol.. en rust.. ik haal geen voldoening uit aantallen of gewichten..
Verlies nooit je eigen reden om te gaan vissen door je blind te staren op de biggen in de boekjes.. GENIET!
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

24-11-2010 14:14

slimme keuze en een heerlijke mentaliteit
Plaats reactie