vertraging delkim??


Plaats reactie
franske peels
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-05-2008 16:51
Locatie: eindhoven

19-10-2010 18:19

Hallo.
Ik ben in het bezit van een setje delkim txi plus en een reciever,en nu zat ik afgelopen weekend te vissen met een maat van me en zat bij hem in zen tent filmpje te kijken totdat ik naar buiten keek en tot me verbazing me delkim feller zag branden(pieper geluid stond zacht) maar nix hoorde piepen totdat ik naar buiten liep toen begon me reciever pas te piepen.
Iemand een idee hoe dat komt of waar dat aan zou kunnen liggen?

mvg.franske
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

19-10-2010 19:02

dat is inderdaad wel vreemd, mag je eigenlijk niet verwachten van de nieuwste delkims.

het enige wat ik kan bedenken is:

- slechte weersomstandigheden (regen en/of wind)
- bijna lege batterij (??)
- grote afstand

ben verder niet heel bekend met delkim, sorry :P

mvg
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-10-2010 20:16

Ik denk dat de baterij bijna leeg is, ik zelf heb hier nooit last van, geen enkele vorm van vertraging op mijn Delkims.


Gradus....
....................
Toon Teniers
Berichten: 102
Lid geworden op: 17-04-2008 21:31

19-10-2010 20:30

Franske, hoe oud zijn jou Delkims? Ik heb de mijne nu 3 maand en dit is volgens Frank Lust (materiaalkenner) een meer voorkomend probleem met nieuwe Delkims.
Het is dus een probleem met de ontvangst van de Delkims, deze is werkelijk om van te huilen. Heb een paar keer beten volledig gemist als er één hengel 20-30m van mij afstond en pas hoorde als ik dichterbij ging om toch eens te controleren waarom ik nog niets gevangen had. Wel erg als je ziet dat er vissers zijn die op dezelfde stek gaan zitten en zelfs één hengel 50m van hun afzetten en met hun X2 biepers perfecte ontvangst hebben.

Lees volgend onderwerp maar eens, want ik ben niet de enige met dit probleem:
http://www.riviervissen.be/forum/showth ... lus!/page2
Laatst gewijzigd door Toon Teniers op 19-10-2010 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-10-2010 20:36

Senne hoe oud maakt niet uit.

Ik heb er van 2004 en 2009 en geen van beide vertraging.
99% zeker van dat het door-of omstandigheden of batterij status zwak.


Leen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Toon Teniers
Berichten: 102
Lid geworden op: 17-04-2008 21:31

19-10-2010 20:39

Leen, heb mijn post aangepast. De mijne zijn van augustus 2010 mét nieuwe batterijen en de slechte ontvangst was al één van de eerste keren dat ik ermee ging vissen. Best zuur als je daar juist 420€ aan hebt gegeven.
Ik moet wel zeggen dat het probleem het grootst is als er een niveauverschil is tussen de beetmelder en ontvanger. Zelfs als ik aan het kanaal zit met een hoge schuine graskant waarbij de hengels 5m verder en 2m lager staan krijg ik hopen gekraak afgewisseld met biepjes.
In de winter toch maar eens binnendoen en zien wat er van komt.
Laatst gewijzigd door Toon Teniers op 19-10-2010 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-10-2010 20:41

Okeej ik lees het jah

Ik heb met dat geen problemen

Wel heb ik problemen met de ontvanger dat hij te vaak een krakend geluid geeft! Of zelf hopeloos een geluid afgeeft.

Dit alles moet natuurlijk niet kunnen voor die prijs en naam!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
franske peels
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-05-2008 16:51
Locatie: eindhoven

19-10-2010 23:14

Heren bedankt voor de reacties ik zal er eens nieuwe batterijen indoen,en dan gaan kijken.
Moet wel zeggen het was echt slecht weer harde regen en harde wind.
p.s. de piepers zijn net nieuw paar maandjes.

mvg.franske
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-10-2010 08:20

Had het maandag op dinsdag ook, voor het eerst overigens stond er ook even van te kijken.

Piepers staan aan de waterkant (uiteraard) die zeg een 50 cm lager is dan waar mijn paraplu staat. Zit onder mijn pluutje naar mijn ene pieper te kijken en zie hem oplichten, ik wist dat het geen aanbeet was dus maar even langer gekeken. Op hetzelfde moment was er net een enorme windvlaag gecombineerd met hagel / natte sneuw (jaja ik heb het alweer meegemaakt :-(). Het was de pieper die een maatje van mij mee had gehad naar Frankrijk en dus 2 weken constant aan meer achter de rug heeft dan de andere piepers die weliswaar af en toe een nachtje maar stukken minder hebben aangestaan.

Proef op de som (had geen andere batt mee):
1. Pieper gewisseld met de pieper op de andere plek, zelfde pieper gaf vertraging.
2. Batt gewisseld, en jawel hoor lag aan de batt.

Mag ook hoor de piepers, vorig jaar gekocht nog geen nieuwe batterijen, hebben behoorlijk wat tijd aan gestaan dus een keer moeten ze toch op geraken.

Opvallend genoeg vond ik ook dat de pieper met de slechtere batterij een ietwat lagere toon gaf dan de andere. Misschien stiekem een aanwijzing dat de batterij niet meer in optima forma is?

Ook weet ik uit ervaring dat mijn piepers veel harder fluiten op vol volume dan die van mijn vismaat, dat is denk ik te wijten aan het batterij merk, ik Duracell en hij zeg witte kat.
Ook hier wel eens proef op de som genomen, door batt te wisselen met hem en dan ging die van hem een tandje harder.

Mijn conclusie is dan ook dat de Delkims een bepaalde minimale voorspanning nodig hebben om meteen strak te reageren.

Vissen missen door de ietwat vetraagde communicatie lijkt mij te voorbarig. Den fisch zit er wel / niet aan en die paar seconden maken dan ook niet meer zo veel uit. Tenzij je natuurlijk 100% gefocussed naast je hengels moet zitten om aan te slaan omdat je anders de vis mist. Als dit zo is dan vis je niet met je ontvanger aan lijkt mij. Ik zou het dan eerder zoeken in een bottere haak, verkeerde onderlijn (voor die situatie) of wat weet ik maar neit de communicatie tussen beeperT en ontvangerT.

/M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-10-2010 08:24

Gekraak in je ontvangerT?

Je hebt 3 standen:

1. Trillen
2.Trillen en piepen
3. Piepen

Trillen en piepen is kraken, zowel bij mij als bij mijn vismaten .......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

30-10-2010 11:43

marc ik gebruik trillen en piepen maar ik heb maar zelden last van het kraken..
2x gehad dat mijn ontvanger het signaal niet ontvangde verder nooit problemen gehad..
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

30-10-2010 13:10

Bij mij begint de ontvanger te kraken wanneer er meerdere Delkims gelijkertijd afgaan.
Dit is vooral bij harde wind/hagel wel eens het geval.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-10-2010 15:36

Marc Schrikkema schreef:Gekraak in je ontvangerT?

Je hebt 3 standen:

1. Trillen
2.Trillen en piepen
3. Piepen

Trillen en piepen is kraken, zowel bij mij als bij mijn vismaten .......


Klopt,zwaar irritant soms

En dan heb ik de ontvanger zonder tril functie
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Pol Geens
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 00:10
Locatie: Mol

30-10-2010 23:54

...
Ik wissel elk jaar mijn batterijen van de delkims en elk half jaar die van de ontvanger ( vis altijd via mijn ontvanger en de delkims volledig stil ).
Ik zou het even moeten opzoeken in de handleiding , maar dacht dat de items elk een signaal geven bij te zwakke batterij.
Zeker de ontvanger , dat zware brom geluid heb ik al eens mogen ervaren , batterij vervangen en alles terug ok.

Grtz , Sun.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-10-2010 00:49

Ik heb de batterij verwisseld en het is inderdaad over.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

31-10-2010 09:30

Ik vis ook altijd met mijn piepers op volume 0 en mijn ontvanger op standje 1 (soms 2). Ik heb er zo'n hekel aan die complete orkesten zoals anderen ze soms hebben.

We gaan even invaren / ingooien ...... hangen met slappe lijn de waker ervast aan en dan gaan we na een periode van afzinken van de lijn, de lijn strak draaien........ Doe dan AUB eens het volume wegdraaien sukkels. Nee anderen vinden het niet op een run lijken, nee anderen genieten NIET van jouw pieper geluiden, Ja anderen ergeren zich helemaal stuk aan die tering herrie.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie