slaapzak


Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

13-10-2010 08:43

Heren,

Ik ben op zoek naar een goede slaapzak.
Die in deze tijd van het jaar zijn mannetje staat met uitlopp naar de winter.
Had nu een MAD slaapzak ik dacht 3,5 seizoen dat erop staat.

Ik heb het echter nogal welleens koud.
Ik zoek dus een goeie warme zak.

Prijs niet boven de 120 euro aub.
Is het iets meer maar een degelijke zak dan kan het.

MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

13-10-2010 08:59

jrc 5 seasons iemnad die ik ken heeft hem ook en dat ding is echt gruwlijk warm
mvg justin
----------------------------------------------------------
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

13-10-2010 11:18

Ouwe,

Aangezien je in Limburg woont, zou ik naar de WS gaan in Genk. Daar heb je de Grizzly slaapzak, meen iets van 85,00 en deze is perfect. kameraad van mij heeft hem. Echt een goed product van TNT....

Succes,

groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
Bas Dorsthorst
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-08-2010 23:41
Locatie: Winterswijk

13-10-2010 11:45

Gewoon een uur met de benen over elkaar gaan zitten.
Gegarandeerd een slaapzak!!! :lol:
- als de boer niet kan zwemmen, dan ligt het aan het water -
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

13-10-2010 11:49

Mannen,

ook iemand ervaring met de volgende modellen:
- Nash frostbite Sub zero
- Chub exbidition 5
- JRC 3D box 5 seasons?

of een goeie 3 a 4 seizoenen met een extra cover?

MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-10-2010 13:20

Tom Hodinius schreef:Mannen,

ook iemand ervaring met de volgende modellen:
- Nash frostbite Sub zero
- Chub exbidition 5
- JRC 3D box 5 seasons?

of een goeie 3 a 4 seizoenen met een extra cover?

MVG Tom


Ik heb de Jrc 3D 5 Seasons en me maat toevallig de Nash Frostbite sub zero en het zijn zeker aanraders.

je krijgt echt wel waar voor je geld en je zit of ligt er lekker warmpjes bij, de slaapzak van Jrc heeft 2 kanten openingen die je met een sluiting vast kan zetten of je slaapzak vast zetten aan je stretcher ook met in het midden een band blijft deze mooi om je stretcher heen zitten, de voeten eind heeft een flap die je onder de stretcher schuift en het hoofdeinde heeft hetzelfde principe op deze manier zal je slaapzak er nooit af gaan. ook het trekken omdat je een run hebt aan je rits kan geen kwaad heb hem nu ongeveer iets meer dan een jaar en ben er zeer over te spreken net als mijn vis maat over die van nash, dus kijk maar eens en test het uit tenslotte zijn er weer karper beurzen op komst.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-10-2010 14:14

Heb dat ding van Fox .... de duurste naam ff kwijt.

Vannacht nog weer met maar 1 deel geslapen en dan heb ik alleen een jogging broek + t-shirt aan.

Ik denk dat het min ug moet worden wil ik het andere deel nodig hebben.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

13-10-2010 14:28

Jammer paar eurotje,s meer hadden we een nash frost w-boy,ga er zelfs nachtje in de winter zonder tent mee aan t water liggen om een sessie van 4a5 uur te maken kou is dan gewoon plezier.
Maar als je toch in t zuihu woont moet je eens naar de zutter gaan kijken ligt ook een goede,nadeel de meeste slaapzakken zijn goed in een droog tentje,voor de buitenlucht met vorst en beetje sneeuw heb je probleem.
m,f.g der natur mensch ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

13-10-2010 14:54

ron thijsen schreef:Jammer paar eurotje,s meer hadden we een nash frost w-boy,ga er zelfs nachtje in de winter zonder tent mee aan t water liggen om een sessie van 4a5 uur te maken kou is dan gewoon plezier.
Maar als je toch in t zuihu woont moet je eens naar de zutter gaan kijken ligt ook een goede,nadeel de meeste slaapzakken zijn goed in een droog tentje,voor de buitenlucht met vorst en beetje sneeuw heb je probleem.
m,f.g der natur mensch ronnie.



Hey Ron,

wat moet ik met de wideboy dan? die is een tientje duurder dan de gewone, alleen breeder.
Maar daar heb je op een gewone strechtger niets aan.

Ik denk dat jij de frostbite sub zero 20 bedoeld?


Is trouwens bij de nash en de JRC doe voering los te ritsen?
MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

13-10-2010 15:11

Ik heb de M1 vanuit het leger. Tot - 20 dacht ik. Wel mummie model, maar geen probleem met ruimte ondanks dat ik 1.95 ben. Met 2 losse lakenzakken erbij die met drukkers wordt bevestigd, dus wasbaar en een goretex buitenhoes. Die gebruik ik in de herfst/winter vanwege t vocht, want ik vis veelal korte sessies doordeweeks met een open ovalpluutje. Met die hoes erom is t helemaal superwarm en de slaapzak blijft droog, want goretex is ademend. Zit een grove rits in die bij een run snel open gaat. De rits is aan de binnenzijde met een dikke flap afgewerkt zodat er absoluut geen kou binnen komt. de slaapzak zelf is ook wasbaar.
Nieuw aardig aan de prijs maar op Internet of via Dump wel goedkoper te krijgen. Is echt een slaapzak die jaaaren meegaat. Echt een lange termijn investering. Ik heb m via een oud beroepsmilitair, was als nieuw want 3x gebruikt.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-10-2010 15:22

Hey Ron,

wat moet ik met de wideboy dan? die is een tientje duurder dan de gewone, alleen breeder.
Maar daar heb je op een gewone strechtger niets aan.

Ik denk dat jij de frostbite sub zero 20 bedoeld?


Is trouwens bij de nash en de JRC doe voering los te ritsen?
MVG Tom[/quote]

Jrc binnenvoering is er niet uit te halen de Nash weet ik zo niet uit het hoofd maar dit is eigenlijk ook niet nodig in ieder geval voor mij niet gewoon na gebruik uithangen en laten luchten is altijd goed en gaat hierdoor lang mee,

mvg; jan

( Alles wordt een keer vervangen )
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-10-2010 16:45

Hoooooo

Ook op een smallere stretcher heb je wat aan breder ook wat aangeien de smallere wel heel krap zijn (althans voor mensen met een goddelijk lichaam zoals de mijne.

Overigens kan de Fox ook zonder tent etc gebruikt worden, hij is ECHT waterdicht, ik neem alleen maar een plu mee voor mijn spullen droog te houden.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-10-2010 17:57

Ik heb een slaapzak van Ulitmate, echt een hele dikke.
Hier zit ook nog een extra hoes bij, maar als je deze erover heen legt, is hij echt te warm.
Doet echt niet onder voor de "grote" merken, alhoewel hij wel in deze prijsklasse zit.
Maar ik geloof dat ie niet meer gemaakt word, jammer want als die van mij op is wil ik weer precies zo eentje terug!!


Gradus....
....................
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

13-10-2010 19:00

Ik heb nu sinds een paar weken de Evo TS van Fox. Deze heeft dikke fleecevoering van binnen en een uitneembaar fleece/nylon deken voor de koudere maanden. Ik heb hem helaas nog niet buiten kunnen testen maar het lijkt me een ontzettend warme zak. Ze zeggen dat het een slaapzak is voor het hele jaar dus ik neem aan dat temperaturen van rond het vriespunt geen probleem zullen zijn...
Met een prijs van rond de 125 euro zit 'ie nog redelijk rond jouw budget
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

13-10-2010 19:03

Ja ik heb omdat ik niet de doorsnee lengte en breedte heb daarom een nash wide boy extr strengt en daar heb ik een nash frostbite ww op liggen en dat ligt heerlijk.door de tweedelige bovenkant kan ik zelf kiezen voor warm of het genot van puur genieten:RITSBARE DELEN.
Ik wil geen ander meer,heb voorheen al wat andere slaapzakken geprobeerdt maar eigenlijk is op alles wat aan te merken,de mijne ligt gewoon te goed en wil soms paar dagen later naar huis gaan als geplandt.
Van mijn part ga je onder een vuilniszak liggen,je vraagt wat en daar kan ik alleen maar mijn mening op zeggen,en niet wat JIJ ermee moet doen.

TOCH?
M,F,G DER RONNIE.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

13-10-2010 19:30

m90 leger slaapzak!:D
inclusief compressiezak goretex buitenhoes en binnenlaken 100 euries
en je hebt het de komende winter lekker warm

gr

melvin
Gebruikersavatar
Jeroen van Dam
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-10-2010 19:35

13-10-2010 19:42

Heb zelf de JRC 5 season bag, echt een aanrader! super veel bewegings vrijheid en machtig warm! ook nog 2 flappen en zon band om hem vast op de stetcher te zetten, aan beide kanten een rits die nooit vast loopt. Echt een topper
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

13-10-2010 20:03

Ouwe,

iedere wat betere slaapzak is warm genoeg.
Zeker die van de genomeerde merken.
Maar ik zou echt een kijken voor ene van de Watersportcentrale>> Die Grizlly is echt een Topper.
En The Frost van de Zutter is echt Super, maar die kost meen ik al 140,0o euro maar die is echt warm.....
Heb zelf de Expedition van Chub, maar als ik nu een nieuwe moest kopen ging ik persoonlijk voor The Grizzly van de Zutter.....
Vind zelf dat TNT goed spul maakt.

Succes.

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Cor Blokhof

13-10-2010 23:09

Het is wel leuk zo'n slaapzak die bij - 20 graden nog warm is alleen voor de zomer niet geschikt.

Dan heb je als nog een dunne nodig.

Daarom lijkt mij de keuze van een slaapzak die uit meerdere delen bestaat altijd de beste.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-10-2010 23:13

Heb met die van JRC totaal geen last van gehad hoor dit jaar is niet voor niks een all season maar jah blijft ieder zijn mening.

mvg; jan
Cor Blokhof

14-10-2010 08:20

jan de jager schreef:Heb met die van JRC totaal geen last van gehad hoor dit jaar is niet voor niks een all season maar jah blijft ieder zijn mening.

mvg; jan


Dus als het 's nachts een graad of twintig is dan heb jij het niet warm in je slaapzak?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-10-2010 09:03

Het houd je alletijden warm dat is de bedoeling van zo,n ding, maar niet snikheet gewoon normaal ben in ieder geval nog nooit badend in het zweet wakker geworden gebleven door mijn slaapzak, anders was het vast ook geen all season.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

14-10-2010 10:52

Ik heb zelf ervaring met de D3 slaapzak van JRC. Daarvoor had ik de JRC Storm 5. Als ik tussen deze twee modellen zou moeten kiezen. Zou ik gaan voor de D3. Deze ligt een stuk fijner, het stropt ook niet zo op als je er in ligt. Ook veel meer bewegingsruimte. De ritsen zijn ook van goede kwaliteit. Wat ik vaak had met de Storm is dat de risten vast gingen zitten, dat heb je bij de 3D niet.
De prijs maakt als het goed is ook niet veel uit.

Succes met je keuze!
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
marco duvaloois
Berichten: 164
Lid geworden op: 09-11-2009 20:26
Locatie: Papendrecht

14-10-2010 17:32

Tom Hodinius schreef:Mannen,

ook iemand ervaring met de volgende modellen:
- Nash frostbite Sub zero
- Chub exbidition 5
- JRC 3D box 5 seasons?

of een goeie 3 a 4 seizoenen met een extra cover?

MVG Tom



Ik heb die Nash frostbite sub zero, echt een wereld slaapzak. Super warm en met afritsbare winterzak, dus in de zomer is het een ""gewone"" slaapzak. Zitten echt hele goeie ritsen op, gewoon een ruk aan geven en hij is helemaal open. Vast te leggen aan je stretcher aan de voor en achterkant, en in het midden met een band. Zit in ingebouwt kussen in, vond ik persoonlijk niet zo fijn. Maar kan je er gewoon uithalen. Hij kost rond de 155 (Hareco Sliedrecht) , maar ik vind ze geld dubbel en dwars waard !! En kan nu al niet wachte op me Frankrijktrip volgende week, wat zal ik weer heerlijk slapen ( niet te veel natuurlijk :wink: )
De toekomst is al gauw verleden tijd !!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-10-2010 22:18

Ik heb die Nash frostbite sub zero, echt een wereld slaapzak. Super warm en met afritsbare winterzak, dus in de zomer is het een ""gewone"" slaapzak. Zitten echt hele goeie ritsen op, gewoon een ruk aan geven en hij is helemaal open. Vast te leggen aan je stretcher aan de voor en achterkant, en in het midden met een band. Zit in ingebouwt kussen in, vond ik persoonlijk niet zo fijn. Maar kan je er gewoon uithalen. Hij kost rond de 155 (Hareco Sliedrecht) , maar ik vind ze geld dubbel en dwars waard !! En kan nu al niet wachte op me Frankrijktrip volgende week, wat zal ik weer heerlijk slapen ( niet te veel natuurlijk :wink: )

is idd te hopen voor je van niet, succes in frankrijk Btw water of???

mvg; jan

slaapzak info komt goed binnen voor je hopelijk kun je straks snel je keuze maken.

mvg; jan