Bivvy Jrc x-lite ervaringen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

27-09-2010 21:53

Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe jrc x-lite bivvy?
In 9 van de 10 gevallen slaap ik onder een oval of in de open lucht maar het wordt nu wat kouder dus moet toch maar een bivvy komen.
Nu lijkt dit me een mooie bivvy maar is die dat ook?
Waar het mij voornamelijk om gaat is dat me bedchair er goed in kan staan, hij lijkt zo klein vandaar deze vraag.
En is die een beetje stevig met wind?
En is die echt zo makkelijk op en af te bouwen als beweert wordt? ik verkas nogal vaak als ik denk dat het nodig is vandaar :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-09-2010 21:57

Het lijkt mij niet al te stevig in de wind. Twee van die aluminium poles, ik zou er niet aan. Groot oppervlak aan de achterkant, bijna loodrecht op de windloop.

Voor een ovalvissert kan ik echt de STI-Brolly & Wrap aanraden. Als brolly te gebruiken en als complete tent, ontzetten stevig in de wind, ook als brolly. En compleet met die tension bars voor tussen je ribben. Plus hij is ook mee te nemen in je oval daar hij de afmetingen van een oval heeft als ie is ingepakt ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
tom koopman
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-05-2008 23:42

01-10-2010 17:19

Hoi!
"Waar het mij voornamelijk om gaat is dat me bedchair er goed in kan staan, hij lijkt zo klein vandaar deze vraag."
Grote valt dus idd tegen... Heb hem zelf ook gekocht voor de simpele nachtjes e.d. maar je hebt 3 standen in dat bandje zitten. Maar op de breedste stand staat mijn stretcher net niet tegen de zijkanten, maar de slaapzak die ik om de stretcher vast zet wel...

"En is die een beetje stevig met wind?"
Ondanks de 'maar' 2 alu baleinen is hij vrij stevig. je krijgt er 2 tension bars bij waarmee je em strak kan stellen.

"En is die echt zo makkelijk op en af te bouwen als beweert wordt?"
Jep, groot voordeel! klap em uit, schuif de baleinen in mekaar, trek de band op de 3e stand, hup haringen erin, strak zetten met tension bars en klaar is kees!

suc6!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

01-10-2010 23:49

tom koopman schreef:"En is die echt zo makkelijk op en af te bouwen als beweert wordt?"
Jep, groot voordeel! klap em uit, schuif de baleinen in mekaar, trek de band op de 3e stand, hup haringen erin, strak zetten met tension bars en klaar is kees!

suc6!


Is dat tegenwoordig niet bij alle tenten?volgens mij wel namelijk.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

02-10-2010 14:02

Ondanks dat er nog niet zo heel veel ervaringen mee zijn heb ik er toch maar enetje gekocht.
Kon hem 2e hands kopen voor een zeer mooie prijs en moet zeggen dat die op het eerste gezicht toch wel ruim genoeg overkomt.
Maar moet hem nog gaan proberen, ik hoop vanacht een nachtje te gaan en hem te testen.
Wel ben ik nog steeds benieuwd of die echt stevig staat met wind.
Gebruikersavatar
Ricardo vd Dag
Berichten: 143
Lid geworden op: 09-08-2010 17:08
Locatie: Makkum (fr)

04-09-2011 21:03

Hoe ruim is deze precies?

er staan op internet verschillende afmetingen... :roll:
PR: 28 pond, 94 cm

De lijn breekt pas als het geduld van de visser op is......
Plaats reactie