warmtekleding


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

20-09-2010 22:22

Ik vraag me af wat jullie mensen nou precies van de warmte kleding vinden die momenteel te verkrijgen is.
welke jullie nou echt aanraden en welke niet, zoals merk, prijs, etc.

zoals bij vele staat er 100% waterdicht, tot -20 etc, maar zelf geloof ik hier niet zo snel op. wat vinden jullie van de specificaties die hier op gelabeld staan.

misschien een kort verhaaltje, verslag over jullie eigen warmte pak hoe deze jullie is bevallen en/of welke jullie echt aanraden zodat anderen en ik hierdoor misschien een keuze kunnen maken of gewoon een juiste keuze kunnen maken en niet een miskoop zullen doen vanwege niet het juiste stof, materiaal, niet warm genoeg etc.

mvg; jan

!!!!!!!!!!( Persoonlijk zelf wil ik de tribal warmte pak van Shimano aanschaffen, maar zou graag ook hierover wat meer info van jullie als eigenaren willen hebben want heb ook erg goede verhalen over het warmte pak van Nash gehoord maar misschien is er nog wel een betere dus alles hierover en hierboven beschreven is welkom )!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-09-2010 15:06

Ik heb een warmtepak van F4E, een minus10 en kostte 50 euro. Ding heeft een hoge kraag, Capuchon met afdak :lol: is bloedjewaterdicht, ook nog na 2 jaar en alles blijft ook heel. Terwijl een maatje van me zijn Trakker á 200 Pleuro al na een tweetal dagen kon terug brengen.

- Zijn zakken scheurden eraf, enkel gestikt :S
- Zijn schouderbanden van zijn broek lieten los, was ook niet geweldig vastgemaakt.

En ik sjor flink aan die van mij, met aantrekken tijdens een aanbeet en meer van dat. Eronder draag ik een simpel thermo ondergoedje bij de dump vandaan, daarover een gewone trui en een joggingbroek en daarover dat pak. Gelaagdheid is belangrijk, en koud heb ik het nooit. En heb toch wel wat in de sneeuw gevist afgelopen winter.

Plus: Als ie kapot gaat (ooit wel eens) dan koop ik voor 50-60 euries gewoon een nije. Want het bevalt best

Een paar Sherpa-laarzen, maatje te groot voor een paar extra sokken met warmte-elementjes en Sven verslaat alle elementen. Behalve een dikke laag ijs op het water
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

21-09-2010 15:16

Verplaatst naar Materiaal
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

22-09-2010 13:19

Zijn wel meer mensen met ervaringen hierover toch????

:wink:
Gebruikersavatar
Jos van der Maat
Berichten: 42
Lid geworden op: 09-11-2009 19:14
Locatie: Delfzijl

22-09-2010 22:18

Hallo Jan,
Enkele jaren geleden was ik ook op zoek naar een geschikt pak voor de koude maanden. Op diverse beurzen van alles bekeken: Sundridge, Shimano,Trakker etc etc. Heb geen keus kunnen maken. Was allemaal bijzonder mooi spul maar ff honderden euro's neertellen voor een vispak was mij iets teveel van het goede.
Heb toen op een andere beurs bij een grote leverancier voor een prikkie van ik geloof €75,= een JVS pak gekocht waar ik inmiddels al jaren plezier van heb. Heb mijn vrouw wel enkele naadjes opnieuw laten stikken maar dat is ook alles: lekker warm, hoge kraag, capacuchon en fleece gevoerde steekzakken. Waterdichtheid is voor mij niet belangrijk; zit toch in mijn bivy of onder de plu.
Kortom, ik zit er al jaren voor weinig warmpjes bij. Mocht het pak ooit van ellende uit elkaar vallen dan lach ik mij rot en ga voor zo'n prijs gewoon weer een nieuwe halen!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

22-09-2010 23:16

Zoals Sven al zegt, laagjes zijn belangrijk, zodat je aan kunt passen en niet van bloedheet naar steenkoud gaat, de meest karperkleding die met een beetje aandacht gemaakt is gaat uit van de uniek situatie dat we weinig bewegen, uniek eigenlijk voor mensen die in de kou buiten zijn.
Ik heb veel hyper fishing gear van Shimano, gekocht in de VS, dat wel, kost hier gewoon teveel.
als het echt koud wordt, thermisch ondergoed, bij de boerenbond of welkoop, goed en niet te duur maar wel bedoelt voor iemand die beweegt, voor de visser bedacht, Shimano's underwear, ademt beter, is dichter geweven en heeft een bacteriedodende laag die er nog zit na 50x wassen, voorkomt vervelende geuren, lijf en zweetlucht wordt veroorzaakt door bacterieën.
Erover een goede broek, goed zittend, een dikke joggingbroek of in mijn geval 'broek met zakken aan de zijkant' van Life Line of Falke, bij de dump en kost niet veel, katoenen shirt met lange mouwen en iets langer achterpand, ook bij de dump, sweater met hoody erover, en bij echte kou Anorak en bib 'n brace broek met galgen van Shimano Tribal, bijna uit de mode dus overal goedkoop te vinden en nagenoeg onverslijtbaar.
Bij de dump of outdoorshop, goede laarzen met thinsulate voering zoals van Meindl, duur maar niet op bezuinigen, koude voeten en je hebt het helemaal koud, voordeel, geen veters dus snel klaar bij een nachtelijke run.

Ik hoop dat je er wat aan hbet, groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

23-09-2010 14:09

Ik heb al jaren een Sundridge floatation pak. Dit is een pak uit 1 deel, compleet water en winddicht, versterkte kniestukken en fleece gevoerd. Het pak heeft ook nog enig drijfvermogen en dat is reuze handig aangezien ik op de boot vis.
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

23-09-2010 15:45

Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Plaats reactie