Twijfel


Plaats reactie
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

19-09-2010 15:12

Collega karpervissers,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuw setje beetmelders aan te schaffen. Alleen twijfel ik erg over wat ik moet kopen...
- Goedkoop setje draadloze piepers (Spro Wp-3 bijv)
- 2x Delkim EV-plus

Aangezien ik niet van plan ben om 600 euro of meer aan mijn piepers uit te geven zijn dit mijn opties. Ik nijg naar een goedkoop draadloos setje (wp-3) zodat ik een receiver heb als ik ga nachtvissen en minder kans loop om door een run heen te slapen.

Wat is jullie advies?
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

19-09-2010 16:46

Ik zal toch iets meer geld uigeven en de delkims halen.
Die goedkope draadloze setjes zijn leuk maar met een beetje regen geven ze al snel de geest.
Vraag jezelf is af of je ook echt daadwerkelijk een draadloze reciever nodig hebt, ik denk in 99 van de 100 gevallen niet.
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

19-09-2010 17:04

Zou voor de RX-set gaan, voor 380 euro http://hareco-hengelsport.nl/karperviss ... lders.html

staan ook nog wel leuke setjes bij voor minder
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

19-09-2010 17:18

Ben de Groot schreef:Zou voor de RX-set gaan, voor 380 euro http://hareco-hengelsport.nl/karperviss ... lders.html

staan ook nog wel leuke setjes bij voor minder


Ja precies, en dat vind ik dus zonde van mijn geld;-) Investeer liever in de End-Game, door een beetmelder ga je niet meer vangen.

Is het zo dat die wp3 set troep is? Dan ga ik voor de Delkims, ben alleen bang dat ik nog wel is door en run heen kan slapen, of zal dat wel meevallen?
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

19-09-2010 17:38

380 is geen 600 waar je eerder over rept ....

ben alleen bang dat ik nog wel is door en run heen kan slapen


...en dat is dan weer jammer van je investering in je "End-Game"
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
dave van marion
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-08-2010 17:20
Locatie: niawier

19-09-2010 17:44

hoi


ik heb hier nog een nieuw setje soul x system beetmelders liggen (3 melders en 1ontvanger)
heb er 1 keer mee gevist dus met volle garantie nog
de reden dat ik ze verkoop is
dat ze digitaal zijn en ik hou liever van draai knopjes ben ik achter gekomen :oops: :oops:
dus als je belang er bij hebt pb je mij maar

groeten dave
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

19-09-2010 18:54

Goedkoop is duurkoop op langer termijn,vooral met beetmelders en helemaal bij intensief gebruikt.Ze gaan namelijk altijd stuk zodra je ergens een week in het buitenland zit.

Spaar door of koop een goede 2dehands set.
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

19-09-2010 21:51

ferenc van de vorstenbosc schreef:Goedkoop is duurkoop op langer termijn


Tjsa ben ik het mee eens maar wat is dan goedkoop en wat is dan goed? Ik ken piepers van 10,30,50,80,100,120,150,200 euro.... Waar is de grens?

Dus ik denk dat je vooral moet kijken naar je eisen, en daarnaast het apparaat zelf. Is een pieper van 50 euro gelijk slecht? Wat al vaker op dit forum wordt gezegd, het is makkelijk om zomaar te zeggen het is goedkoop dus slecht. Tuurlijk snap ik wel dat er bepaalde producten zijn die overduidelijk slecht van kwaliteit zijn maar een set van 100 euro vind ik nou niet echt bepaald iets waarvan ik denk oh das dus slecht.

Martijn,

Ik denk dat je je zelf goed moet afvragen wat je eisen zijn en wat je zoekt. Als je daar een antwoord op hebt kun je een pieper uitzoeken. De een wil wel een sounderbox en de ander niet etc...

Succes met je quest naar een setje piepers.
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

19-09-2010 21:54

Bedankt voor de reacties mensen!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

19-09-2010 22:04

Mehmet

Goedkoop is idd niet het goede woord.Bedoel er uiteraard de b merken.Ga meteen voor kwaliteit,een merk met goede recensies.En in het algemeen hebben goedkope draadloze setjes die niet.Naar mijn weten is de goedkope en echt goede een Fox str set.Heb tig keer gezien bij vismaten dat een B merk set na verloop van tijd kapot gaat of gaat storen.
Kortsluiting door slecht weer,run uit het niets of helemaal geen registratie meer.

Raad altijd een startende visser aan om meteen goed matriaal te kopen.Bevald de sport niet?Dan is de restwaarde ook nog goed.Bij de minder goede merken is de restwaarde bijna 0.Uiteindelijk ben je dus net zoveel kwijt.
Gebruikersavatar
Jos van der Maat
Berichten: 42
Lid geworden op: 09-11-2009 19:14
Locatie: Delfzijl

20-09-2010 12:59

Martijn,
Ik vis al jaren met zo'n (zogenaamd) goedkoop setje van Spro: hebben mij nog nooit in de steek gelaten (ook niet bij slecht weer) en geven mij al jaren draadloos het signaal prima door. Setje van drie heeft mij toendertijd geloof ik €115,= gekost!
Sorry hoor, ik ben zondermeer voor kwaliteit maar ik heb wat moeite met de opvatting dat er dan dus altijd Fox of Delkim op moet staan en dus veel geld moet kosten. Natuurlijk is het heel erg mooi en hebben die piepers meer mogelijkheden. Mocht ik ooit (als getrouwde vent met studerende kids)nog eens geld teveel hebben wil ik t.z.t. ook wel een setje Fox-en aanschaffen. Maar gaat dat ook meer vis op de kant brengen? Laat je niet gek maken in deze "materiaalstrijd". Mocht je dat toch willen zou ik idd kijken naar tweedehands. Dat wordt genoeg aangeboden.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-09-2010 18:39

NAdeel van de meeste van die goeiekope draadleuze meuk is het verschil tussen het eigenlijke signaal en het gegeven dat je doorkrijgt op de ontvanger..

Één piep van de tuter is drie van die tuten op de ontvanger. Nodeloos irritant.

STR van Fox is al wat directer, RX is gewoon goed. Geeft ook de toon van de pieper door, terugzak-alarm enzo. Degelijk spul en die RX-setjes zijn nu overal voor niet te veel te krijgen. En is nog van de oude FOX-kwaliteit. Niet die NTXR nieuwe veel te dure bende.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

20-09-2010 19:45

Hmm denk dat ik niet ga voor wireless....

Ga denk ik voor een setje fox Micron M.

Als ik ga ik slapen, zet ik ze voluit.

Ondertussen door sparen voor een goede draadloze set

Wat vinden jullie van deze keuze?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-09-2010 20:08

Als je in bewoond gebied vist:

Koop een helm voor de lege bierflessen die je na een run voor je kop gaat krijgen..

Heb vroeger niet anders gedaan hoor.. Maar kijk wel uit waar je ze hard zet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

20-09-2010 20:12

Scheelt weer dat ik in een bewoond gebied nooit zal nachtvissen. Sowieso trekt vissen in de natuur ver van de bewoonde wereld mij veel meer!
sander kroes
Berichten: 43
Lid geworden op: 31-07-2010 17:39
Locatie: zuid-scharwoude
Contacteer:

23-09-2010 00:38

Ik vis nu al een tijdje met de mad insomnia's (dam) en is zeker geen al te dure set ik geloof nu rond de 380 euries maar heeft veel features van de duurdere merken maar werkt voor de doorsnee karperaar die niet meer dan 15 nachten vist perfect.

groet sander
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

23-09-2010 23:26

Hoe onlogische het ook klinkt (en ik zal ongetwijfeld afgezeken worden nu) maar door een goede beetmelder KUN je dus WEL meer vis vangen, kwestie van weten hoe te gebruiken en in te stellen. :wink:

Geloof me blijf van die goedkope beetmelders af, vroeg of laat laten ze je een keer in de steek wanneer je het echt niet kunt gebruiken.
En als je van een delkim of fox niet wakker wordt zonder sounderbox, lig je ofwel tever van je hengels vandaan of je bent doof :lol:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-09-2010 07:53

Heb ook al vanalles gehad aan beeper spul ...... en zoals door anderen gezegd: ze laten je altijd in de steek als je een week in het buitenland zit :-(

Een sessie begonnen 2 van mijn 3 piepers af en toe piepjes en zelfs halfslachtige runs aan te kondigen terwijl er niets aan de hand was. Ik kan jullie vertellen dat ik nog nooit zo moe van een sessie terug ben gekomen. Iedere nacht een keer of 6 - 10 onnodig wakker omdat de beepers weer eens begonnen te piepen, aangezien je slaapt kun je niet denken ach zal wel weer niets zijn en dus spring je weer in vol ornaat met alle adrenaline van dien uit je tent ..........

Bij terug komst ben ik nog net thuis geweest om mijn spullen weg te brengen maar ik wilde eigenlijk in een keer door naar de shop om Delkims te halen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

24-09-2010 09:09

De keus is gemaakt! Inmiddels heb ik 2e hands een setje delkim's EV-plus besteld. En ik hoop dan maar dat ik er inderdaad wakker van word als ik lekker lig te pitten. Want bij mijn oude piepers ben ik er al een keer door heen geslapen en een paar uur later lag mijn lijn 100 m naar links met een mooie winde van 50+cm er aan. Dat was wel erg apart trouwens.

Maar dan nog even terug komen op diegene die net beweerde dat je met goeie piepers meer vis KUNT vangen. Zou je dat misschien is wat verder willen verklaren? Want buiten het feit dat een delkim langer mee gaat dan andere piepers en de gevoeligheid nauwkeurig is in te stellen zie ik verder niet echt dingen waardoor je nou meer vis kunt vangen met een duurdere pieper.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-09-2010 11:10

Hm,

Piepers die niet (of te laat) reageren op wat er in het water gebeurt geeft de vis kans om zich van de haak te ontdoen?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-09-2010 12:51

Het zit in de gebruikte toleranties en waarden, het feit dat je op een pieper gevoeligheid kunt instellen wil niet zeggen dat dat vergelijkbaar is met bv Delkim, het gebied waarin je sensitivity kunt afstellen bij Delkim is vele malen groter dan bij goedkopere merken, en regristreert ook nog 's beter.
Daarom ben je eerder en meer in staat om gedoe rond je rig vast te stellen wat bij een visser die 1 op 1 staat met zijn spullen vertaald in meer vis.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

24-09-2010 13:02

Heren, ik snap wat jullie zeggen en het klinkt heel logisch. Maar hoe gevoeliger je een pieper zet, hoe sneller ze piepen van wind, golven en andere ongein die niks te maken hebben met vis lijkt mij?

Als de Delkims eenmaal binnen zijn zal ik het waarschijnlijk vanzelf wel ervaren en geef ik jullie dan helemaal gelijk maar ik heb nu nog enige twijfels bij jullie verhalen.

Daarnaast heb ik ze niet gekocht vanwege de 'sensitivity' maar meer vanwege het feit dat het een ontzettend degelijke pieper is waar ik jaren mee kan doen én die een hard geluid kan produceren.

Nogmaals, misschien ervaar ik straks wel die geweldige voordelen van die instelbare gevoeligheid van Delkims, ben benieuwd!
Plaats reactie