Waadpak of lieslaarzen


Plaats reactie
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

13-09-2010 22:31

Heej allemaal,

Wil binnenkort gaan kijken voor of een waadpak of lieslaarzen. Mijn oude waadpak is versleten en lekt :(

Hebben jullie tips? En dan vooral mbt de omvang/maat, ben niet moeders dunste :P

En wat is het merkbare verschil tussen lieslaarzen en een waadpak?

Mvg Robert
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-09-2010 07:43

Waadpak krijg je geen nat kruis als de golven tegen je kloten slaan. En dat gebeurt sneller dan je denkt.
Waadpak kun je opgerold neerzetten en er tijdens een aanbeet zo inspringen (maatje te groot nemen, gaat het soepel)
Waadpak heb je een borstzakje, kun je wat voer in doen als je hengels in het water staan om bij te voeren.
Waadpak heb je geen riem voor nodig om hem omhoog te houden.
Waadpak kun je dieper stappen. Meer speelruimte in hevige weersomstandigheden.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

14-09-2010 09:32

Bedankt voor de tips :)

Nou nog kijken of ze ergens een waadpak hebben die ik pas :lol:

Maatje te groot kopen zal moeilijk worden... Hoop dat ze uberhaupt al een maatje voor mij hebben :D

Kent iemand een (vis)winkel in regio Rotterdam/Den Haag waar ze meerdere modellen en maten op voorraad hebben zodat er gepast kan worden?!

Robert
Niels Haaring
Berichten: 39
Lid geworden op: 21-03-2008 23:22
Locatie: Westland

16-09-2010 10:38

Robert,

Bij Avicentra in Monster hebben ze een aantal modellen hangen en ik vermoed dat Wout van Leeuwen in Vlaardingen ook wel een paar modellen op voorraad heeft.

Rubber pakken zijn vaak ruimer dan neopreen maar dat gaat wel weer ten koste van het comfort.
In een Neopreen pak blijf je namelijk lekker warm en in het water gaat rubber nogal strak om je benen en de rest heen zitten door de druk van het water.

succes
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

16-09-2010 11:02

WvLeeuwen in Vlaardingen heeft er idd meerdere, gewoon even naar boven lopen naar de vliegvis afdeling, veel meer (en betere) keuze dan de standaard "karperpakken".

Wel met een waadpak opletten dat deze vol met water kan lopen, en dan ben je een omgekeerde dobber.....dus of een riem aansnoeren, beter met een stok voor je uit in de gaten houden dat het niet ineens een stuk dieper is dan verwacht. Met een waadpak vol water heb je iig niets meer te vertellen.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

16-09-2010 12:07

Levensgevaarlijk, een waadpak. Als je niet weet hoe je ermee om moet gaan.

Vaak zie je ook mensen met een waadpak aan de boot in gaan. Nooit doen!
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

20-09-2010 17:45

Ik heb ervaring met een waadpak, en voor de comfort zou ik ook nooit me waadpak aanhouden als ik een boot in zou gaan... En als je onverwachts overboord zou gaan wens ik je inderdaad veel succes met zwemmen in je waadpak :o

Het water waar ik in oktober op ga vissen is voor de kant redelijk ondiep, dus dan zou een waadpak/lieslaarzen wel makkelijk zijn.

Robert
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-09-2010 18:15

Ik heb van het weekend weer meermaals in een boot gezeten met een waadpak. Omdat het echt niet anders gaat. Hengels moeten in het water (vanwege honden, vervelende surfers), water is te diep daar voor lieslaarzen. En anders kom ik niet bij mijn stokken. En als de vis zich dan toch vastzwemt in het wier of achter een talud dan ga ik niet eerst mijn pak uittrekken. Op de knieën op de bodem van de boot is dan het enige wat ik wel doe.

Ik raad het niemand aan, en al helemaal niet als je nog nooit met een waadpak gezwommen hebt.. Zou je eens moeten proberen met een vismaat in de buurt (die je omhoog kan trekken), op een ondiep stuk. Dan weet je wat je kunt verwachten. Volle pakken genoeg al gehad.. Ik durf het wel aan, maar het is niet aan te raden nogmaals..

Het is ook geen stoerdoenerij, maar pure noodzaak. Liefst sta ik in mijn zwembroek maar daarvoor is het nu een paar centimeter te koud aan het worden :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie