nieuwe molens en lijnclip


Plaats reactie
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

05-09-2010 21:05

Ik heb vorig jaar 2 maal de shimano 10000 xtea gekocht maar ik ben er niet tevreden mee. Hiervoor had ik ook shimano baitrunners gehad maar aan de nieuwe kan ik op 1 of ander niet maar niet wennen. Dus heb ik op dit moment een tweetal nieuwe molens op het oog. Dat zijn de Daiwa windcast z serie en de Shimano 5500 xtb. Mijn vraag nu is hoe de kwaliteit van deze beide molens is. Is de één beter dan de ander? Zijn beide even goed? De reden van deze vraag is een verandering in mijn visserij en daarbij zal ik meer gebruik van de lijnclip gaan maken. Meningen, ervaringen, feiten en suggesties zijn van harte welkom.
dieter jacobs
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-09-2009 16:17

06-09-2010 17:31

Koop je nieuwe molens omdat je meer gebruik zocht te maken van de lijnclip?

ik heb nooit anders gebruikt, bij elke kwaliteitsmolen denk ik dat de lijnclip goed bestemd is om deze te gebruiken.

Ervaring heb ik niet met deze molens.

Dieter.
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

06-09-2010 21:50

Nee, ik koop nieuwe molens omdat ik over mijn huidige molens niet tevreden ben. En ik heb hiervoor nog nooit gebruik gemaakt van mijn lijnclip simpelweg omdat ik deze niet nodig heb. Maar omdat ik deze (meer) zal gaan gebruiken wil ik wel een molen waar de lijnclip goed van is.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

06-09-2010 22:34

Beide molens zijn goed.... je hebt alleen fans van shimano en fans van daiwa... dit moet je zelf bedenken.

Ik heb zelf de 5500 XTB en heb een tijd terug erg veel geworpen richting de 100 meter met mijn lijnclip, ging prima.

Bij dit soort molens zal de lijnclip altijd wel prima zijn, moet je meer kijken hoe de andere features je bevallen.
jeroen van viegen
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-05-2010 14:32

07-09-2010 16:58

HOI

HEB ZELF 3 MAANDEN GELEDEN VOOR DE ZELFDE KEUS GESTAAN...

WILDE DE WINCASTEN KOPEN MAAR NA VERGELIJK IN DE WINKEL VOELDEN
DE 5500 XTB VAN SHIMANO VEEEEEL DEGELIJKER AAN!

KOMT OOK NOG DAARBIJ DAT IK PERSOONLIJK DE SLAG VAN VRIJLOOP NAAR DICHT OP DE
MOLEN VEEL TE GROOT VOND, DIT WAS BIJNA ANDERHALVE SLAG! EN DAN STOND DE MOLEN NOG
NIET EENS ZO LOS IN DE VRIJLOOP.

1 NADEEL AAN DE SHIMANO MOLENS IS DAT HET VEERTJE IN DE SPOEL NOG WEL EENS KAPOT GAAT
EN DE MOLEN DUS NIET MEER RATELT BIJ HET GEBRUIK VAN DE SLIP (UITERAART KRIJG JE EEN NIEUWE SPOEL VAN SHIMANO WANT HET PROBLEEM IS BEKEND BIJ ZE)

VERDER KAN IK MAAR 1 DING ZEGGEN OVER DE 5500 XTB: SUPER MOLEN!

HOOP DAT JE HIER IETS AAN HEB

MVRGR JEROEN
kijk pa zonder handen!, ja lul het is een driewieller.....
Plaats reactie