Olie bij shimano ultegra xtb 5500


Plaats reactie
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

04-09-2010 09:25

Hallo,

ik heb me nieuwe molens binnen gekregen (shimano ultegra xtb 5500) hierbij zaten bij elke molen een flesje smeerolie, maar nu de vraag, er zit op de molen 1 schroefje als je die eruit haalt je de olie binnen in de molen doet, moet ik dit nu gelijk doen voordat ik ga vissen of pas als ik ze een tijdje heb gebruikt.

alvast bedankt 8)

Mvg,
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

04-09-2010 15:20

De molens hoef je niet meteen te oliën, je mag er vanuit gaan dat dat toch wel in de fabriek geregeld is. Ik heb mijn molens (baitrunner aero xte-a) nu al 2 jaartjes en nog niet voorzien van olie. Ik weet zo niet wat geadviseerd wordt qua olien, denk eerlijk gezegd dat je beter gewoon 's winters de molens weer een beetje op kunt poetsen enzo en dan ook weer een klein drupje olie kunt geven, maar is geen must. Teveel olie is wel schadelijk dat kan ik met zekerheid zeggen. Alleen let even op het schroefje, dit is vrij kort en makkelijk te verliezen.

kijk hier anders eens, toevallig jouw molens ook nog 8)
http://www.youtube.com/watch?v=xgg8xEkqGA4
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

04-09-2010 17:31

Ik zelf zou nooit ole in de molens doen.Olie lost namelijk vet op.Ik breng ze 1 keer per jaar na de dealer en die smeert ze van binnen.Ik heb er zelf liever vet in.Uiteraad zal olie misschien wel kunnen,omdat de fabriek er het erbij doet,maar ik heb zelf liever vet.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Plaats reactie