Droom


Plaats reactie
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

24-08-2010 13:36

Al een aantal jaar loop ik met een droom mijn eigen hengels te vervaardigen, helemaal naar eigen inzicht en idee zeg maar.
Heb eigenlijk totaal geen idee waar te beginnen, bestellen van drie blancs, de overige componenten en vervolgens het bouwen van de hengels. Kan iemand mij daarmee misschien helpen? Zou het echt zo gaaf vinden om mijn eigen hengels te bouwen.

Groet René
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-08-2010 15:38

Een soort van howto zou idd erg mooi zijn, wie weet vind ik ergens de rust om het ook te doen. Ik zou nog niet eens weten waar ik blanks kan bestellen bijvoorbeeld enz.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

24-08-2010 18:23

PRECIES!!!

Een boek ofzo, of een cursusdag bij een hengelbouwer... :)

Nee maar ff serieus, ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen, zou dit echt gaaf vinden en erg graag willen.
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-08-2010 20:17

dit is ooit eens eerder geweest zo'n topic en daar zouden ze een curcus voor in elkaar draaien, maar helaas is dat nooit door gegaan :S

heb zelf ook toen zitten zoeken en als je bij google even op hengelbouw kijkt dan vind je genoeg..

om 1 voorbeeld te geven kijk eens bij http://www.rodvisions.nl/ die heeft wel wat leuke spulletjes en wat mooie blanks, het zijn er niet veel maar het is een begin,maar weet wel het zelf bouwen kost toch ook echt wel een hoop centen en het zou zonde zijn als je het verneukt zeg maar.. zelf zou ik rond de 300 per hengel kwijt zijn.. maar als ik er 50 bij legde dan werden ze helemaal gemaakt voor me zoals ik wou.. en een guide voor het zelf bouwen kan je hier vinden: http://www.guidesnblanks.com/rod_buildi ... addict.php

dus denk goed na voor je hier echt aan begint!!

mocht je het toch doen dan ben ik reuze benieuwd naar het resultaat ;)

succes..

ps: mocht je uit engeland willen bestellen dan zou ik dat zeker aanraden die hebben op dit gebied veel meer en goedkoper, want in nederland zijn het helaas vaak de vliegvissers die zoiets doen..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

24-08-2010 20:26

Je kunt ook via Marktplaats 3 versleten hengels kopen, deze compleet strippen en vervolgens zelf afbouwen. Scheelt je een hoop geld wat je dan bespaart op de blanks.

Er is wel een boekje in omloop over hengelbouwen. Volgens mij heeft CJW ook ooit een videoband uitgebracht waarin Cor het een en ander verteld.
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

24-08-2010 23:28

Heb even die handleiding doorgelezen...

De heren die dit willen gaan doen 1 woord: SUCCES!

Ben best technisch en handig enzo maar dit is volgens mij echt een vak waarvan je met tijd en ervaring beter wordt...

Maar wel leuk! Alleen denk ik dat je de eerste keer niet echt een top hengeltje bouwt
Plaats reactie