Baiter beter ?


Raymond Vis
Berichten: 268
Lid geworden op: 19-07-2006 23:35
Locatie: Den Haag

04-08-2010 20:59

Hoe veel beter is nou eigenlijk die baiter ? Gezocht gelezen bekeken en nog eens gezocht en uiteindelijk toch een keuze gemaakt , met de rampenboten van qartel nog in het achterhoofd wil je wel een beetje moeite doen om wat beters te vinden . Proefvaart gemaakt vaart goed stevig en redelijk rechtdoor allemaal vrij belangrijk doet het ook nog lang op een accu dus denk ik Oké dit word hem, zogezegd zo gedaan en we kunnen weer vissen , na die veel te lange winter we beginnen met bollen dat gaat goed dan verkruimel ik er ook een paar en vaar uit bij terugkomst schrik ik het merendeel van het kruim ligt nog in de boot . Bij thuiskomst maar even contact met baiter probleem is bekend en er word aan gewerkt Oké daar kan ik wel mee leven , maar goed het seizoen vordert er word gevist maar ik hoor niks meer ! We nemen een keer partikels mee dit is echt geen doen als je de bakjes vol doet krijg je iets van voer op de stek maar dit kan toch niet de bedoeling zijn daar koop je geen voerboot voor van 1200 euro ! Voerboot van het jaar wel te verstaan ! Wat denken jullie hier nou van en voor de eigenaren hebben jullie deze problemen niet ?

Gr. Raymond
Beter goed Waterland Baits dan slecht ...........
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

04-08-2010 21:09

Is heel simpel op te lossen. Bij partikels/kruim altijd even wat water/kookvocht bij de bak ingooien en klaar ben je. 99% gaat nu wel mee.
Zelfde probleem hebben meer bak-voerboten kan ik je uit ervaring zeggen.

Voor de rest: topboot die Baiter!! Heb hem nu dik 2,5 jaar en nog geen moment spijt gehad dat ik na lang twijfelen voor deze boot heb gekozen. Kost wat, maar je hebt ook wat. :D
Raymond Vis
Berichten: 268
Lid geworden op: 19-07-2006 23:35
Locatie: Den Haag

04-08-2010 21:34

Tuurlijk problemen kun je altijd oplossen , maar daar koop je volgens mij geen voerboot voor en ik gebruik graag pva foam op mijn haak dit word dan wel een beetje lastig . En dan nog het feit dat er een nieuwe voerbak word beloofd die niet komt , dan voel je je aan het lijntje gehouden!

Gr. Raymond
Laatst gewijzigd door Raymond Vis op 05-08-2010 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter goed Waterland Baits dan slecht ...........
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-08-2010 08:07

Degenen die dit ge-fieldtest (:lol:) hebben kunnen ontslagen worden. Zijn wel meer boten die niet helemaal alles lossen. Die Anatec's hebben ook wel eens last van achtergebleven spul zeker als het flink fijn en vochtig is..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

05-08-2010 08:19

Ik heb de fischfeeder die lost van onderen
Heb bewust voor dit type gekozen
Maar waarom heb je eigenlijks een boot gekozen met bovenbakjes
Heb ooit zon ding van scen gehad de meeuwen kwamen op de boot af
Vandaar mijn eigen keuze
Voor de rest is de baiter ook een top boot
gr
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

05-08-2010 08:19

De fischfeeder kan 2 x lossen zijn 2 aparte bakken
Haak word achter gelost
gr
Laatst gewijzigd door jans de boer op 02-02-2011 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

05-08-2010 09:09

Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom vis je met bakken die van onder de boot lossen?

Zelf heb ik daar geen fijn gevoel bij. Ik kan niet goed controleren of mijn systeem gelost is uit de "onder bakken". Het kan zijn dat hij blijft haken en dat zie je dan niet (pas aan de kant of als je lijn in de schroef zit..)

Hookrelease??

"Boven bakken" kunnen gedoseerd voeren. Zo kun je sporen maken en wat verspreider voeren.

Om het probleem te verhelpen zou je de bakjes wat kunnen egaliseren in de hoekjes en randjes. Je kunt er ook gewoon een handje extra kruim ingooien. Dit blijft weliswaar achter, maar je hebt dan wel de hoeveelheid die jij wenst op de stek liggen :wink: Daarbij kun je dan gewoon met foam vissen.

Ik heb zelf ook een Baiter en ben er erg tevreden over. Vooral op ruig water presteerd deze boot uitermate goed. Als je gaat zoeken zal er aan elke boot wel wat op te merken zijn. Darbij heeft ieder zijn eigen voorkeuren en wensen.

Kortom de Baiter = beter :lol: :lol:
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

05-08-2010 09:15

Voor de anti-meeuwen kun je nog dekseltjes op de bakken van de Baiter krijgen. ;)
Voordeel van de Baiter t.o.v. de Fishfeeder vind ik weer dat je bij de Baiter ook gedoseerd kunt voeren. Bij de Fishfeeder lost ie bakinhoud in 1 keer.

Die voetbal zou ik Sander over bellen en dat PVA foam is inderdaad wel lastiger, helemaal met partikels alhoewel die ook niet helemaal droog zullen zijn neem ik aan.
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

05-08-2010 11:48

Ik ben wel van mening dat die boot niet goed vaart zonder de voetbal.. :lol:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-08-2010 12:30

voordat ik hier direct weer commentaar op krijg, ik heb geen aandelen met de baiter, wel heb ik de baiter nu ruime tijd in bezit en ook ik heb dit ondervonden dat soms wat blijft hangen vooral het nat voer blijft er veel van in zitten.

Momenteel heeft de Baiter voerboten een nieuw laag in de voerbakken gekregen waardoor het voer er nu meer dan grotendeels uit verdwijnt. verder heb ik eigenlijk geen problemen ondervonden en ben ik zoals ik in het begin het bootje kocht tot nu dus toe zeer tevreden. het bootje voldoet aan al mijn wensen en criteria en dat mag ook wel voor een vrij prijzig bootje maar ik vind ook zeker dat alles netjes is weg gewerkt en zeker kwaliteit heeft. ik zal niet zeggen dat andere voerboten hieronder zullen doen want er zijn meer goede kwaliteits voerboten en misschien nog wel betere dan de Baiter, maar ik ben er zeker erg over te spreken.

het contact opzoeken, persoon bellen en wachttijden op materiaal en service vind ik persoonlijk uitstekend, ook hier zeker geen problemen mee ondervonden.

mvg; jan :wink:
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

05-08-2010 19:09

voor dat geld moet hij minstens lossen! je mag ervan uitgaan dat als je 1200 eu neerlegt, hij het doet naar behoren. snap de frustratie van de topicstarter goed aangezien ik het zelfde had met die Scen voerboten.
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-08-2010 19:16

met aanschaf momenteel van de baiter zit deze coating laag standaard in de bakjes.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Henk Vaartjes
Berichten: 94
Lid geworden op: 26-01-2005 12:52
Locatie: Hollandscheveld
Contacteer:

05-08-2010 19:24

Ik heb hem ook al een tijd en hij bevalt mij zeer goed.
Ik heb meerdere boten gehad en deze steekt er met kop en schouders boven uit.
Probleem met particuls klopt heb ik ook wel eens gehad en loste dat ook op met de bakjes te bevochtigen.
Mad Hankey the Mindhunter
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-08-2010 19:30

kortom voor elke boot zijn er wel problemen.
is er dan echt geen 100% goede boot?
heb zelf in 2007 een scen boat bij quartel gekocht.
nog steeds spijt van.
op dit moment is de boot weer daar voor reparatie.
wat was jullie klacht over deze boot?
ik heb ondertussen een nieuwe printplaat gehad en een nieuwe dieptemeter.
nu is die weer terug omdat de dieptemeter het niet goed doet.
heb zelfs lekkage gehad in de boot (kwam binnen bij de motor)
ik dacht ik koop er 1 daar omdat ten eerste dichtbij is voor mij in geval van problemen(helderziend) en omdat de boot goede recensies had toen.
en als grootste ergernis hebben ze van klantvriendelijkheid nog nooit gehoord.
Vis is vis
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

05-08-2010 22:21

ze hebben er ondertussen nieuwe bajes voor...beetje te laat vind je niet als zoiets getest wordt dan moet dat toch opvallen??

ik vind dat raymon wel een punt heeft het zou niet meer dan terecht zijn dat je die bakjes er gratis op kunt laten zetten vind ik!!
ik heb de boot zelf niet maar snap de frustratie ook wel!!

the navigator :wink: :wink: is top
Raymond Vis
Berichten: 268
Lid geworden op: 19-07-2006 23:35
Locatie: Den Haag

06-08-2010 09:18

met aanschaf momenteel van de baiter zit deze coating laag standaard in de bakjes.

mvg; jan[/quote]

nou jan ik heb de boot een half jaar en dit zijn de extra gladde bakjes maar die voldoen dus nog steeds niet ! Denk dat het meer aan de positie van de bakken ligt kunnen denk ik niet ver genoeg gekiept worden dus gewoon een constructiefout !

Gr. Raymond
Beter goed Waterland Baits dan slecht ...........
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-08-2010 14:45

daarom zijn de meningen ook verschillend, jammer dat jou het op die manier is overkomen, ik heb er geen problemen mee, wat ik soms ook nog wel doe wil ik toch dat alle particles op de stek liggen is een pva zak vol mikken met klein grut en deze in de voerbakken.

mvg; jan
Raymond Vis
Berichten: 268
Lid geworden op: 19-07-2006 23:35
Locatie: Den Haag

06-08-2010 15:29

Gekker kan volgens mij niet hoor een pva zak in de voerboot daar was die boot toch voor , om ook met klein spul op grote afstand te kunnen vissen !
Of zeg ik nu iets raars ?

Gr. Raymond
Beter goed Waterland Baits dan slecht ...........
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-08-2010 17:15

ja doe niet zo moeilijk man grotendeels laad die van mij het prima, blijft klein schalig klein grut plakken \ als ik zonodig alles eruit wil hebben doe ik het dus in pva zakjes.

ik vind het belangrijker dat de boot verder geen elektronica mankementen vertoont en dat verder alles goed naar toebehoren werkt en dat doet de boot zeker.

mvg; jan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-08-2010 17:22

Boten die hulp nodig hebben zijn hun geld niet waard

Simpeler zeggen kan niet
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-08-2010 19:03

En zo is het maar net !
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Sam Bos

10-08-2010 09:57

Hoi raymond

Je hebt een pb met daarin info over de nieuwe bakjes. Jij hebt de nieuwe bakjes nog niet op je boot zitten en deze krijg je dan ook door ons toegestuurd! :wink:

mvg sander
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

10-08-2010 13:11

Bij het ontwikkelen van deze boot heb ik destijds met zoveel factoren rekening proberen te houden. De belangrijkste punten waren toen:
Geschikt voor groot water
Stabiel en plat.
Snel en zuinig
Gedoseerd voeren.

Afgelopen week heb ik 40 liter tijgernoten en 60 kilo boilies met kruim weggewerkt met deze boot. De boot heeft nog gewoon de oude bakjes. Ik heb er nooit meer dan 10 tijgers in zitten bij terugkomst. Het kan een probleem worden met zeer kleverige particels, maar daar zijn oplossingen voor. Ik denk dan aan deegballen, vocht in de bakken, Boilies onder de particels, het laten klapperen van de bakjes enz. Op deze foto is te zien dat bij terugkomst de bakjes bijna leeg zijn. Ik voerde hier met hele en verkruimelde boilies samen met tijgers.

De perfecte boot is er niet, er zijn wel een paar hele goeie. :wink:


Afbeelding
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

11-08-2010 14:21

mooie foto maat

mvg bastiaan
rick meulenberg
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 14:22

15-08-2010 15:36

als je nou last hebt van kleverige partikels, waarom dan niet laagje water erbij? word alles toch meegevoerd met het water? of denk ik nu verkeerd? ik heb zelf geen voerboot, maar kwam zomaar f in me op :wink: