Big pit molens


Gebruikersavatar
Niek Harmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Olst

08-08-2010 20:06

tja je kan het onzin vinden... ik werk in een grote hengelsportzaak en heb me erin verdiept. Ik snap wel dat je zo denkt hoor, zo denken heel veel vissers en ook niet-vissers. Is ook niks mis mee, ik zeg alleen dat je met een duurdere molen wat meer kwaliteit in huis haalt. Wat ik daarmee bedoel: iemand die 20 nachten per jaar vist kan met een molen van pak hem beet 90 euro het zat redden. Maar maak je 180 nachten in het jaar, dan wil je er écht 100% van op aan kunnen dat het allemaal goed zit. Dus kiezen ze dan vaak voor een duurdere molen. Maar goed dit is ook een zinloze discussie.

grusse
Karper; als een vis in het water...
Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

09-08-2010 13:48

het is geen discussie het is een opmerking waar niet over is nagedacht;) en al helemaal als je in een hengelsportwinkel werkt moet je weten dat er voor 90 euro goede molens op de markt te vinden zijn. en het is sowieso al nutteloos om een bigpit molen te voorzien van een baitrunner. ik heb zelf ook een jaar in een ''grote'' hengelsportwinkel gewerkt voor school dus mij hoef je er niks over te vertellen.
dus ook al zou je 180 nachten per jaar vissen dan kan je alsnog met een molen van 90 euro goed uit de voeten komen je zal hem alleen na een jaar of 3 moeten vervangen ipv 5 jaar. maar ik ben het helemaal met je eens dat je beter voor een duurdere molen kan kiezen. maar als mensen het budget er niet voor hebben dan kan je niet anders en dan heb je aan shimano een beter merk dan aan daiwa als het om molens onder de 100 euro gaat bijv.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

09-08-2010 14:15

merk is hier al genoemd, maar nogmaals, Okuma is volgens mij niks mis mee en geeft geloof ik ook 5 jaar garantie? Om maar een voorbeeld te noemen. Met Mitchell doe je over het algemeen ook geen miskoop geloof ik. Zelf heb ik daiwa emblems van marktplaats afgepikt. ik geloof 2 voor €150,- toen. Die zijn alweer een poosje door mij in gebruik en hadden voor mij ook al een heel leven achter de rug zeg maar.
Roy Schuurman
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2010 19:06

09-08-2010 23:47

Ik heb nu een paar nachten er op zitten met de molens ze bevallen me prima werpen gaat super en de slip werkt goed. Had alleen een lijn van PB erop laten zetten een gevlochten hald drijvend. Deze was echt niks en heb nu de lijn van korda super lijntje al zeg ik het zelf.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-08-2010 07:05

robert van rijssel2 schreef:het is geen discussie het is een opmerking waar niet over is nagedacht;) en al helemaal als je in een hengelsportwinkel werkt moet je weten dat er voor 90 euro goede molens op de markt te vinden zijn. en het is sowieso al nutteloos om een bigpit molen te voorzien van een baitrunner. ik heb zelf ook een jaar in een ''grote'' hengelsportwinkel gewerkt voor school dus mij hoef je er niks over te vertellen.
dus ook al zou je 180 nachten per jaar vissen dan kan je alsnog met een molen van 90 euro goed uit de voeten komen je zal hem alleen na een jaar of 3 moeten vervangen ipv 5 jaar. maar ik ben het helemaal met je eens dat je beter voor een duurdere molen kan kiezen. maar als mensen het budget er niet voor hebben dan kan je niet anders en dan heb je aan shimano een beter merk dan aan daiwa als het om molens onder de 100 euro gaat bijv.


je hebt gewerkt in een hengelsportzaak, nou en!!!! daiwa, shimano, okuma, spro, bla bla bla er zijn zoveel merken en dingen te krijgen op de markt ook genoeg voor onder de 100 euro, de ene ervaart het zo de ander weer zo en daarbij worden shimano en daiwa goed verkocht inderdaad om hun kwaliteit maar wil dat zeggen dat er een ander merk molen ver onder zou doen. ik bedoel maar te zeggen dat als jij in een hengelsportzaak zou hebben gewerkt ik never nooit niet bij jou zou komen om informatie, maar toch persoonlijk liever een ouder iemand op zocht. ten eerste hebben deze mensen meer ervaring en kunnen er meer over vertellen, ten tweede kun je hier beter mee handelen, ten derde staat nergens dat molens onder de 100 euro van shimano het beter doet dan daiwa, het is maar wat je net wil hebben, onder de 100 euro vind je ook daiwa emcast en daiwa emcast pro, daiwa emblems etc etc. en idd hebben shimano ook mooie molens te koop voor onder de 100 euro, vooral de big bait runners zijn top molens van hen en kan hier over mee praten omdat ik ze een aantal jaren heb gehad, maar ben nu overgestapt naar daiwa windcast z 5000 ld,s en deze voelen tien keer beter en fijner aan dan shimano. maar zal zeker toegeven dat wanneer je iets koopt je idd wel het betere merk moet halen en dan kom je wel snel in shimano en daiwa maar dan meer omdat dit merk bekend is hier.

mvg; jan
Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

11-08-2010 15:52

hahaha hoef je mij niet aan te vallen!
ik zeg het alleen maar zo en zeg alleen wat mijn bevindingen zijn en wat er mij verteld is door mijn stagebegeleiders en ik ben het ook wel met hun eens.
hoor vaker klachten over daiwa molens onder de 100 euro dan over shimano molens onder de 100 euro;)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

11-08-2010 16:47

het was geen aanval alleen mijn mening dat ik het er niet over eens was, zelf formuleer je het nu ook anders dat je in de leer was dat is al iets heel anders.

mvg; jan