Vraag over aankoop voerboot.


Charles Boonen
Berichten: 25
Lid geworden op: 16-03-2008 22:38

06-12-2013 22:58

Zelf ben ik geen voerboot gebruiker, maar zie vele vissers om me heen een voerboot gebruiken.
Heb verschillende voerboten bekeken en in werking gezien, er is er eentje wat er duidelijk boven uit steekt. Dit is de RT4 van Carplounge.
Dit merk is in Nederland niet erg bekend maar in Duitsland erg populair.
Kan zelf verschillende vissers die hem gebruiken en ze zijn er alle tevreden over.
Hij is verder ook nog uit te breiden met GPS en onderwatercamera.
Enige nadeel is de vrij hoge prijs.

Link productfilmpje:
http://www.carpzilla.de/carpzilla-tv/cl ... -2219.html

Link site Carplounge:
http://www.carplounge.de/xtcommerce/
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

07-12-2013 15:13

Ik heb zelf een microcat gehad en dat was een mooie goede boot alleen vond ik de boot te langzaam.
Ben toen opzoek gegaan naar een ander, had lange tijd het idee om een navigator te kopen tot ik de RT4 van Carplounge tegenkwam.
Deze boot zit in dezelfde prijsklasse maar dan met 2 motoren en gewoon beter over nagedacht.

Alleen is die boot ver boven de prijs die Dennis er voor wil uitgeven. Misschien is de Maverick wat voor jou?

Ik zou als ik jou was geen Bosveld boot kopen als je iets betrouwbaars wilt hebben!!!!

GR Remko
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

11-04-2014 09:12

Ik heb verschillende voerboten gehad, ligt inderdaad eraan wat je er mee wil, waar je vist, en hoe je vist. Vraag je af of snelheid belangrijk is of niet, scheelt al en hoop geld en voor wat betreft "Chinese troep" je hebt er garantie op! Dus als er binnen de garantie iets aan komt gewoon mee terug gaan. Natuurlijk zijn de boten met graupner, futuba an raboesch materiaal beter maar je moet het wel kunnen betalen!
De beste boot die ik heb gehad was de "Big Monster Baitboat" (Website www.monsterbaitboat.nl ) Ik heb hem weg gedaan omdat ie te groot was maar man wat heb ik daar spijt van!
Als je met minder snelheid en minder voercapaciteit tevreden bent is de Trend Micro met fishfinder misschien wat voor je. Die zit binnen je budget. De Trend Micro heb ik ook gehad, maar om te vissen op de grindgaten en de Maas in Limburg helaas niet geschikt. Verder een prima bootje! Ik heb er tot 200 meter mee gevist maar dan wordt de boot toch wel erg klein! Ik heb ook de Prisma III gehad met GPS en fishfinder maar dan zit je toch al weer op 1300 euro. Ik denk dat je het beste kunt doorsparen tot je zo'n 1500 euro bij elkaar hebt, dan heb je een degelijke voerboot met een goede kwaliteit fishfinder.
Fabian de Bruijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-04-2014 16:31

12-04-2014 17:29

Of je koopt een dure boot met graupner robe en raboesch.
En ze stoppen er gewoon Chinese rommel in heb ik namelijk meegemaakt.
En dit was een duur zeer hoog aangeprezen merk dus controleer je boot goed!!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

12-04-2014 19:33

Fabian , dit is een onafhankelijk board .
Je mag gewoon merken noemen .
ben wel benieuwd om welke boot het gaat.
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Fabian de Bruijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-04-2014 16:31

12-04-2014 20:23

Weet Jeffrey

Maar heb dit vandaag bij de bouwer van de boot weggelegd !.
En wil eerst zijn reactie afwachten voordat ik iets op het net zet .
Maar ben er echt ziek van heb extra lang door gespaard om een degelijke boot te kopen .
En zit nu met een boot vol Chinese meuk :evil: