Soul Bait Solution


sjors bal
Berichten: 71
Lid geworden op: 25-01-2007 23:21
Contacteer:

14-08-2012 23:04

ik laat zelf de accu`s op doormiddel van een zonnepaneel en dit is nog steed de eerste accu die erbij geleverd wordt en de handset gaat best lang mee.

verders geen klachten over de voerboot deze blijft voorlopig nog in mij bezit,

en voor de mensen die het willen weten ik heb 6 voerboten geprobeert in 5 jaar tijd en die van soul het langste in mij bezit.

de voeboten.involorde

scen baitsweeper 2
carphunter(ultimate model)
ultimate baitcruiser.xl
CarpMadness bouwpakket met fisfinder
scen baitsweeper 3
Soul Bait Solution
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-08-2012 09:26

ik sluit me aan bij sjors ;)

alleen de baitcruiser had ik het langste ruim 7 jaar.. wel paar keer onderhoudsbeurt gehad en ook paar keer kapot gegaan helaas.
de trend heb ik ook gehad en wel te verstaan 4 weken en in die 4 weken is hij 2x kapot gegaan..
en een keer een eigen gemaakte maar dat was een school projectje en dat ding werkte gewoon niet haha.

al met al is de soul nog steeds het beste bootje wat ik heb gehad.. en gebruik hem nu al 1,5 jaar.
Oja joh!!!
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

22-08-2012 17:38

Ik gebruik de Soul nu al 2 hele weken en 2x gebruikt, nieuwe oplader gekregen voor de handset en nog steeds hetzelfde probleem.. Ook reageert de handset niet meer op de boot, zaterdag maar terug naar de winkel en hopelijk de laatste keer.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

10-10-2012 10:31

De boot is naar de fabriek geweest en de zender is vervangen, dat probleem is gelukkig opgelost.. Maar nog steeds laad de handset max 15 min op en kan ik maar 3x uitvaren, volgens hun laden de batterijen gewoon goed op en is er niks aan de hand.

Aangezien ik geen zin heb om elk weekend naar hun te gaan heb ik zelf maar een batterijen oplader gekocht en doe ik alles op de ouderwetse manier. Dit werkt goed maar het hoort niet... Mijn volgende grote aankoop zal niet bij Henk Koster zijn.

Groeten,
Roy
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-10-2012 10:53

hoi roy,

ik zal niet henk koster de hemel in prijzen maar als er iets kapot is vanuit de fabriek dan kunnen hun daar niks aan doen hoor..

maar wel vervelend dat je in zo'n korte tijd al 2 problemen hebt gehad..
ik zelf heb hem al geruime tijd en heb er nog geen 1 probleem mee gehad, vind alleen wel dat die snellader voor de handset niet echt handig is want te snel laden is in mijn opinie niet goed ik doe dat dus ook gewoon met een normale batterijen lader en haal ze dus uit de zender..

daarbij heb ik ook wel de batterijen al moeten wisselen omdat ze snel lui waren en op den duur te snel leeg liepen, waarschijnlijk waren het gewoon oude batterijen en dat heb jij denk ik ook roy..

met de nieuwe duracell batterijen heb ik nergens last meer van ;)

succes.
Oja joh!!!
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

10-10-2012 11:11

Hey R de winter,

Henk koster heeft de handset niet naar de fabriek gestuurd.

weekend 1 nieuwe handset lader gehad
weekend 2 batterijen nagekeken niks mis maar nieuwe batterijen gehad
weekend 3 ja meneer de batterijen laden gewoon goed op, hier 2 uur op de lader gehad...
weekend 4 ik ga vissen, 3e keer uitvaren handset leeg :(

Heb er ook Philips batterijen in gedaan, zelfde probleem lader zegt binnen 15 min vol.. Het probleem zit hem in de handset. Voor mij is het opgelost, wil niet weer paar weekenden me voerboot kwijt zijn, maar verder ben ik wel tevreden over de boot
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-10-2012 12:46

dat is apart want mijn oude baitcruiser die ook bij henk vandaan kwam hadden ze wel op gestuurd.
mocht je niet te vreden zijn zou ik gewoon een nieuwe eisen van ze althans van de fabriek.

want 3x uit varen en dan leeg is niet goed..

1 tip nog, koop een zonnelader voor je accu zodat die altijd onder spanning blijft, koste iets van 20 euro.

succes.
Oja joh!!!
Bjorn De Proft
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-10-2012 22:14

27-10-2012 12:28

Mijn bevindingen van de Soul zijn ook verre van goed zoals Roy al weet...
Online besteld bij W. van der Niet omdat ze daar op stock waren en zo'n 100€ goedkoper dan hier in België. Boot snel en correct ontvangen, ik blij, totdat ik hem teste...
Beginnend bij het probleem dat Roy al aankaartte van de batterijen van de handset, idem hier.
Verder had ie ook een tikkende rammel aan de linker motor maar het grootste probleem volgde bij de eerste testvaart: na 20m te varen geen contact meer. Bootje in noodprogramma rondjes draaien maar helpt dus niks, kon contact op geen enkele manier herstellen. Lijnte over bootje gegooid en binnengetakeld...
Direct contact opgenomen met W. van der Niet en direct prima service: mocht hem terug sturen (kost me 15,5€) en ging een nieuwe ontvangen.
Jammer dat hij zonder zat en ook moest wachten op de nieuwe lading, dus heb ik ook +/- 3 weken moeten wachten op mijn nieuwe, maar da's op zich niet zo erg.
Nieuwe boot ontvangen en direct merkte ik op dat er een gedroogd boomblad in een van de roostertjes plakte, boot had dus al open water gezien. Hopelijk komt dat doordat elke nieuwe boot een testvaart maakt op buitenwater vooralleer hij verkocht wordt...
Nieuw bootje getest: zéér ongevoelige besturing. Zachtjes aandrijven of sturen lukt niet, je moet de hendeltjes al een gans eind bewegen vooralleer de boot reageert. Varen zelf begint direct hard (en met een ongezond pulserend geluid) die maar klein beetje meer te versnellen valt, zachtjes varen lukt dus niet. Sturen is idem, gans eind hendeltje verduwen vooralleer de boot reageert, en dat gebeurt dan ook bruusk. Zelfde voor de trimmer, gans eind verdraaien vooralleer er bruusk wordt bijgestuurd. Fijntrimmen lukt dus ook niet...
(Het sturen, zowel gewoon als met trimmer gebeurt niet door de snelheden van de motoren apart te regelen, maar gewoon door 1 motor bruusk te stoppen)
Ter plaatse draaien gaf ook enige problemen, soms draait hij gewoon de andere richting op, dit kan gevaarlijk worden bij manouvreren tussen begroeing.
Dit alles kon ik niet oplossen door de schuifschakelaartjes bij te regelen...
Terug contact opgenomen met W. van der Niet en probleem uitgelegd. Omdat ik nu 2 slechte bootjes na elkaar had ontvangen heb ik gevraagd om de verkoop te annuleren en mijn geld terug te krijgen. Hoe jammer ik dit ook vind, want indien volledig in orde is dit echt wel de boot die ik wil. Vroeger had ik reeds een Mini Baitcruiser waar ik zéér tevreden over was. Op papier zou deze van Soul nog beter moeten zijn, maar met de 2 die ik reeds mocht ontvangen was dit dus absoluut niet het geval. Bootje dus opnieuw teruggstuurd (15,5€) en geld terug gekregen.

Samengevat: Soul bootjes hoeven voor mij niet meer, maar PRIMA service van W. van der Niet.

Nu een Trend Micro (model 2012) gekocht hier in de buurt, nog niet getest op 't water maar lijkt me wel prima. Model 2012 heeft nu zo'n korte stevige antenne voor de handset, en geen antenne meer op de boot zelf. Tevens heeft hij nu bovenop de boot een ventilatieventiel zodat je niet steeds de kapjes hoeft af te schroeven bij opladen en verluchten. (nog geen foto's op internet)