Soul Bait Solution


Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

11-08-2010 14:15

skarp raad ik je niet aan!
me stagebegeleider heeft 3 skarp bootjes gehad alle 3 naar de klote! of het is toeval dat hij precies 3 boten had met mankementen maar dat zegt voor mij toch genoeg om het niet te doen.
Raymond Lippold
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-07-2010 13:00
Locatie: Emmen
Contacteer:

11-08-2010 23:46

Is er ook al een onderwerp gaande over de dreamcatcher?
Lijkt mij een goede boot, deze is van nederlandse afkomst.
http://www.dedreamcatcher.eu/
Prijzen voor de standaard 550 en voor de luxe 650 deze is extra uitgerust met verstraler en lijn release volgens mij. Dus de prijzen zijn weer ideaal i.v.m. de baiter of fishfeeder2 etc.
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

12-08-2010 02:35

Zou zeggen start zelf een een topic over die boot , kun je daar verder gaan met de reclame over die boot.
Gaat hier over een Bait Solution van Soul en ervaringen ermee.
Raymond Lippold
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-07-2010 13:00
Locatie: Emmen
Contacteer:

19-08-2010 18:55

henk plasman schreef:Zou zeggen start zelf een een topic over die boot , kun je daar verder gaan met de reclame over die boot.
Gaat hier over een Bait Solution van Soul en ervaringen ermee.



Goedzo...... :roll:
Erlo Vroon
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-05-2008 15:42

16-10-2010 17:48

Vandaag de Solution in de winkel bekeken.

Onder bij de het elektronica regelkastje zitten 2 kastjes erbij gebouwd met relais ofzo ?

Dus ze hebben toch wel degelijk wat veranderd aan de boot,
voor de rest lijkt die het zelfde als de mini die ik zelf heb.
zelfde ledjes voor en achter,
zelfde laadbak met gammelle scharnieren.
binnenkant ziet er ook hetzelfde uit.
Aleen er zit al een vakje aan de onderkant van de boot gemaakt waar je makkelijk je fishfinder in kan bouwen, wat in de mini niet zit. Maarja daar heb je een decoupeerzaag voor ofzo.

Dus mja zo ff snel bekeken is er weinig veranderd.
Ja een andere antenne, die heb ik zelf ook op mijn mini, gewoon eentje besteld van de skarp voerboot.

En qua bereik, de mini gaat ook verder dan 400, tot 500 meter heb ik hem al getest. De haakrelease is ook nog net zo kut, dus weinig veranderd.

Vind mijn mini het toch nog altijd goed doen, je moet hem wel een beetje goed onderhouden, dan komt alles goed.
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

17-10-2010 15:09

Hoe kun je nu zeggen dat iets Kut is als je er alleen naar gekeken heb?
Er staan 0 reparatie bootjes bij Soul dus zal hij toch wel beter zijn dan de mini.
En daarbij zijn er inmiddels meer dan 200 verkocht met slecht 2 problemen,dat is 1% op de 100.
Dan kun je toch zeker wel zeggen dat deze keer de boot wel goed is.
sjors bal
Berichten: 71
Lid geworden op: 25-01-2007 23:21
Contacteer:

17-10-2010 23:07

Erlo Vroon schreef: , je moet hem wel een beetje goed onderhouden . dan komt alles goed



dat geld voor allees je kan nog een boot kopen van 1600 euro maar hij heeft wel onderhoud nodig
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

18-10-2010 02:47

Nou kan je nu al zeggen er komen deze foto's hier op het forum over mensen die er echt een zootje van maken en dan nog garantie verwachten ook.
Erlo Vroon
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-05-2008 15:42

18-10-2010 21:20

nou ik kan je wel vertellen dat zowat alles aan die boot hetzelfde is als bij de baitcruiser.

de haakrelease is volgens mij gewoon hetzelfde en die haakrelease werkt vaak slecht omdat je haakt blijft hangen .

en met onderhoud bedoel ik , mensen die een voerboot af lopen de kraaken omdat er water in de boot komt omdat alle o ringetjes versleten en uitgedroogd zijn enzo ..

bedoel een bootje moet je afentoe ook wel een beetje knap houden en onderhouden .
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

18-10-2010 23:59

Het probleem is de meeste hebben weinig tijd dus worden de spullen zo in de schuur of elders neer gezet en verder wordt er niets mee gedaan.
boot open zetten zodat het vocht er uit kan,accu op de lader niet leeg weg zetten dan kun je hem beter weg gooien.
Doekje er over en klaar (had ok al aan de water kant kunnen gebeuren)
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

13-08-2012 08:35

Ik ga maar eens de topic omhoog halen..

Ik heb ook maar de Soul voerboot gekocht, tot nu toe erg ontevreden.. Dag 1 thuis aangekomen accu's opgeladen (handset was binnen 15 min vol) Accu's aangesloten voerboor aan, handset aan en niet werken... Terug naar de winkel bleek een stekker niet vast te zitten in de voerboot, afijn het werkt weer.

Twee dagen later de vuurdoop eindelijk de boot in actie, haak aan de haak release uitvaren voer droppen en helaas bleef de haak hangen achter de release. Oke dan maar gewoon alles in de voerbak, weer uitvaren en toen begon mijn handset te piepen.. batterijen leeg in de handset!!

Thuis aangekomen weer de handset in de lader en wederom in 15 min groen licht (vol) Nu een mail gestuurd naar de hengelsport winkel, hopelijk word dit probleem snel opgelost.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-08-2012 11:05

@roy:

ik heb een vermoeden dat jij nog de eerste versie boot heb deze problemen had een vriend van mij toen ook..
die handset was bij hem ook in 3x varen leeg...

inmiddels heeft hij de tweede versie al een tijdje en ik heb hem zelf ook gekocht nu en hij werkt perfect..

verschil tussen eerste versie en 2e is dat de eerste een groene boven kant heeft en de 2e een grijs groene.... check dus even

en die hookrelease is een probleem bij vele boten... gewoon in de bak leggen ;)

succes.
Oja joh!!!
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

13-08-2012 11:51

Ik denk dat dit de 2e versie is... Oordeel zelf :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij mijn vorige voerboot (carphunter) gooide ik het ook altijd in de bak, vond het wel leuk om die haak release eens te proberen... Helaas haha
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

13-08-2012 12:48

Standaard leveren ze bij die sjinese prut ook sjinese prut-batterijen. Waarom niet direkt eventjes goeie baterijen erin doen? Voorkom je bij voorbaat al irritatie en gezeik....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

13-08-2012 13:34

Gaat mij om het principe, ik koop een product van 400 euro waar ik heel lang voor gespaard heb. Ik verwacht ook dat deze het gewoon doet. Als ik een auto koop hoef ik toch ook geen 4 banden erbij te kopen omdat het geen bridgestone banden zijn?
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

13-08-2012 13:56

Natuurlijk doen ze er geen bridgestone bij!! Kwestie van kosten drukken is meer winst. After-sales gezeik nemen ze er wel bij....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-08-2012 14:24

dit is inderdaad de 2e versie...

raar want zoals ik al zei hebben wij er 2 en die doen het gewoon prima....
en er zijn nog wat mensen hier die hem hebben zonder problemen.

en je heb helemaal gelijk je koopt iets van 400 euro dan moet het gewoon goed werken.. ook al is het chineese zooi zoals vele zeggen...(meeste spullen worden daar toch gemaakt)

ik zou de baterijen eens na kijken van je handbediening...

en koop er een kleine zonnelader voor koste 20 euro op marktplaats...dan zit je nooit zonder stroom en je accu moet altijd onder stroom staan dus is wel zo makkelijk als de zon dit doet, scheelt je weer centjes ;)

succes
Oja joh!!!
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

13-08-2012 14:34

Mijn vriendin brengt hem even langs de hengelsport zaak van de week zodat het in orde komt, ik heb op mijn viskar een 12v aansluiting en een autolader voor mijn voerboot dat zit dan wel snor :-)

Het is zoals je zegt alles komt zowat uit China, als ik een Fox oval koop ook... Nou ik heb mijn zegje gedaan over deze voerboot, mochten er meer kwaaltjes komen dan zal ik ze plaatsen maar ik hoop dat het rustig blijft in deze topic. :D
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-08-2012 15:08

als het niet ogelost wordt gewoon een nieuwe vragen.... je heb er recht op als je wat koopt moet het goed zijn...

en zoals ik al zei je ben de eerste die ik hoor over de soul boot althans de 2e versie dan ;)

de eerste was net als met trend een regelrechte ramp, maar ook dat is opgelost.

succes
Oja joh!!!
sjors bal
Berichten: 71
Lid geworden op: 25-01-2007 23:21
Contacteer:

14-08-2012 12:40

Ben nu 2 jaar verder en heb nog steeds de eerste versie en nog steeds geen problemen gehad kortom mij hoor je niet klagen,

Als ik het zo lees bij de andere ga ik tovh afvragen hoe jullie met je spullen omgaan.?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-08-2012 12:59

dat vermoeden had ik ook al sjors..

vele maken er een zooi van en gaan slecht met hun spullen om als je trots op je hobby ben moet je ook trots op je spullen zijn lijkt mij want het kost nog al wat, dus goed omgaan met spullen is zeker wel een vereiste!
Oja joh!!!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-08-2012 13:01

sorry, anderen betalen een veelvoud voor kwaliteit. zal ergens inzitten dan zeker?

Dacia is een best ding
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

14-08-2012 13:28

De snelladers die erbij zitten zijn ook niet goed voor de batterijen.

Volgens mij zitten er dezelfde soort laders bij als bij Trend/Ultimate voerboten, en deze laden de bootaccus sowieso te snel op.
Zeker als je (zoals mij) het vaak gebruikt is het aan te raden om de accu's met een normale druppellader op te laden, en de handsetbatterijen in een normale batterijenlader. Over de handsetbatterijen weet ik het echter niet zeker of dit kwaad kan met de bijgeleverde snellader.

Te snel opladen is in ieder geval niet goed voor een batterij/accu :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-08-2012 15:09

Klaas vd Herik schreef:sorry, anderen betalen een veelvoud voor kwaliteit. zal ergens inzitten dan zeker?

Dacia is een best ding


dat zal best maar 400 euro is voor mij ook een hoop geld..

@Mathieu:
de laders zijn idd wel wat snel maar de accu moet altijd onder stroom blijven dat doe je niet met een snellader, idd een gewone druppellader of een zonne druppelaar is het beste.

en vaak is het zo met de batterijen die erbij zitten die echt van slechte kwaliteit zijn gewoon 8 nieuwe kopen en vaak is het probleem opgelost. ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

14-08-2012 18:55

Laat ik zeggen dat ik met de bijgeleverde snellader van Trend al 4 accus (2 setjes dus) naar de klote heb geholpen.
Vond het wel makkelijk dat de accus zo snel waren opgeladen, niet wetende dat het eigenlijk helemaal niet goed is.
Sindsdien met een normale druppellader aan de gang, dan maar wat langer en niet 2 tegelijk.... Weet niet zeker of dit bij de baitsolution ook zo is!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E