Verschil tussen deze 3 Shimano molens?


Plaats reactie
Raymond Slinken
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2008 20:26

01-07-2010 13:24

Goede Middag, Ik moet na 3 jaar trouwe dienst van man spro molens helaas nieuwe molens.
Nou ben ik sowieso voor Shimano gevallen. Want de hengels die ik daar van heb ben ik zeer tevreden over.

Ik ben voor deze 3 gevallen:

USA BAITRUNNER D
Afbeelding


BAITRUNNER DL - RA
Afbeelding


BAITRUNNER XT - RA
Afbeelding



Is er iemand die mij hier mee kan helpen? Ik gebruik ze voor binnenwateren in Nederland. Ik weet niet hoeveel die molens halen. Ik neem aan wel +/- 300?M Verder vind ik het belangrijk dat de molens soepel lopen en het liefst zo snel mogelijk binnendraaien.

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen. Eventueel andere molens van rond de 100 euro mogen jullie me ook aanraden(liefst van Shimano)

Mvg
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

01-07-2010 13:29

@Raymond: keuze is eigenlijk heel makkelijk, mijns inziens.

Als je voldoende budget hebt, ga je voor de Baitrunner D uitvoering (opvolger van de USA). Beste kwaliteit van de 3. Ik heb zelf ook met de DL's gevist en met de voorloper van de XT (de GTE). De XT zal ongetwijfeld ook een prima molen zijn, maar persoonlijk zou ik voor de baitrunner D gaan.

Wat betreft de Baitrunner D, ik heb op de 8000D de spoelen vol met 300 meter 0.35mm trabucco lijn (past er precies op). Met de enkele slinger is de lijn snel binnen te draaien, bovendien vind ik de grote knop prettig aanvoelen tijdens een dril).

De DL uitvoering is een redelijke molen, maar absoluut mindere kwaliteit dan de andere 2.

Dus ik denk dat je moet kijken wat je budget je toelaat.

Ik heb overigens een review van de Baitrunner 8000D geschreven in het molen review topic.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

01-07-2010 13:42

voor mij nooit meer een molen met dubbele slinger......

dus ik denk dat je wel kan raden welke ik zou kopen...

ikzelf vis met de 4500B en ben er erg tevreden mee,ik denk als ik nieuwe molens koop dat het dan ook de Shimano USA Baitrunner D serie wordt (maar zelf ga ik dan toch liever voor een big pit molen zonder Baitrunner als volgende molen)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

01-07-2010 15:34

Je zou ook eens kunnen kijken bij de Daiwa molens..!
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-07-2010 18:19

Zowieso kies ik ervoor om de slip voorop de spoel te houden. Is directer en bij shimano vind ik de levensduur van slips voorop beter geregeld dan de achterop-varianten. Die komen na een aantal jaar vaak met een tik op gang en dat wil je niet. Believe me..

Hoef ik je niet uit te leggen welke ik zou kiezen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

02-07-2010 07:11

Juist Sven, de enige goede reden in mijn ogen.

Staat tegenover dat wanneer je vast zit je op zo'n dubbele slinger makkelijk ff een koevoetje zet en zo wat meer kracht zet
Roy Hendriks
Berichten: 131
Lid geworden op: 12-11-2007 20:16
Locatie: Oss

02-07-2010 10:51

Ik zou voor de baitrunner d gaan of nog voor de usa 4500b die komen binnekort weer bij de vlemmix dacht ik. Zowiezo slip voorop is veel fijner en beter, dubbele slinger is wel meer gebalanceerd maar je moet ook vaker draaien voor je je lijn binnen hebt.

gr roy
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

02-07-2010 14:48

Da's pertinent onwaar Roy. Enkele of dubbele slinger, maakt geen fluit uit. Ligt er maar aan op wat voor molen ie zit.
Ouwe 4500B heb ik eens op zien spoelen. Niet mijn ding. Maar ik lees er zoveel positiefs over, dat 't wel een aardige molen lijkt te moeten zijn.
Ik zou zelf van deze 3 de XT-RA nemen. Argument van slip voorop is beter onderschrijf ik, maar ik vind het geen ramp eens in de zoveel jaar nieuwe baitrunners te moeten kopen. Als je een hoge inhaalsnelheid wil zou ik geen van de 3 nemen. Eerder een Ultegra model. Of zoals reeds genoemd: Daiwa. Geen enkele ervaring mee, maar schijnt wel aardig spul te zijn...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-07-2010 14:55

Uitleg Sven duidelijk zat!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Raymond Slinken
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2008 20:26

02-07-2010 14:59

Mensen ik wil jullie hartelijk danken voor de tips.

Ik ben wezen kijken in de winkel, alle 3 bekeken en uitgeprobeerd. Ik ben voor de USA Baitrunner D gegaan.

Vond het grote voordeel dat deze molen voor mijn gevoel veel soepeler liep. Grote knobbel is even wennen maar dat moet wel goed komen.

Nu hopen dat we snel een karper kunnen drillen, met deze hitte willen ze hier zelfs de korst niet pakken :lol:
Plaats reactie