Pateke Morton


Plaats reactie
Gebruikersavatar
giovanni vanhooren
Berichten: 46
Lid geworden op: 21-12-2002 01:00
Locatie: Oudenburg (België)

29-06-2010 23:35

Hallo,

Al enige tijd ben ik gefascineerd door oude hengels. Onder meer het artikel van Reyer Bergsma in een VBK-magazine een jaar of twee terug wakkerde de verzamelwoede in me opnieuw aan :wink:

Via vrienden en kennissen heb ik ondertussen alweer een 5tal Jack Hiltons op de kop kunnen tikken. Stuk voor stuk verschillende uitvoeringen, maar écht wel juweeltjes van glashengels. Gisteren kreeg ik een Pateke Morton aangeboden, kende ik eerlijk gezegd hoegenaamd niet. Ik heb er al wat op zitten Googlen, maar behalve 1 aangeboden hengel die op zowat alle verkoopsites staat ben ik niet veel wijzer geworden. Kan iemand van jullie mij misschien verder helpen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Giovanni
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

30-06-2010 08:09

Gio,

Veel info van deze hengel is absoluut niet te vinden, weet wel dat dit een prachthengel is met een prachtige parabolische actie en dat deze normaal afgebouwd zijn op Century blanks.

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03-07-2010 23:32

Ik had ooit een Pateke Morton Carp 1. Helaas kwam de top tussen de spaken van mijn fiets. Een heerlijke hengel en voor zover ik mij kan herinneren was de actie redelijk vergelijkbaar met een Hardy Richard Walker no1. Misschien is de Pateke Morton nog iets meer een 'zwabberstok'. Ik heb deze hengel hier nog eens een keer aangeboden om gratis af te halen als opknapper. Geen reacties, Ik heb hem weggegooid.

Deze hengels afgebouwd op een Century blank. Bouwde Century toe al hengels? Mijn Pateke Morton zou nu ongeveer 25 a 30 jaar oud zijn geweest.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
giovanni vanhooren
Berichten: 46
Lid geworden op: 21-12-2002 01:00
Locatie: Oudenburg (België)

03-07-2010 23:46

Bedankt voor jullie reply's mannen!

Ondertussen ook een heel klein beetje wijzer geworden via een bevriend verzamelaar. Pateke Mortons zouden afgebouwd zijn op Hardy blanks. Hengels van Engelse makelij waarvan toch wat exemplaren naar NL doorgesijpeld zijn, maar heel weinig naar Be. Pateke Morton zou later opgegaan zijn in de firma Lavis die ondertussen ook al van de kaart verdwenen is.

Meer info is nog steeds welkom 8)
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

04-07-2010 08:50

ik kan mij herinneren dat frans knuth(utrecht) eind jaren zeventig ook wel eens wat hengels had van dit merk o.a. spin, vliegen, snoekbaarshengels, en een tienvoeter carp.
volgens hem waren het fibatube blanks.

:wink:
Plaats reactie