Slipknop Daiwa Emcast vraagje...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Tazelaar
Berichten: 152
Lid geworden op: 11-10-2006 09:21

14-06-2010 22:49

Hoi,

Ik ben heel blij met mijn 3 Daiwa Emcast Advanced 5000 molens. MAAR...

Bij 1 van de molens is het volgende aan de hand: Als je aan de slipknop draait, hoort deze te tikken... en dat doet ie niet meer. Als je de spoel draait tikt ie wel, als je de knop verdraait doet ie dat dus niet meer... Op zichzelf niet echt een probleem met betrekking tot de werking van de slip, echter dit hoort niet en ik vertrouw het dus niet...

Iemand dit al eens meegemaakt of een tip voor me? Eventuele aanschaf van een nieuw knopje (indien leverbaar) is geen punt, maar ik wil het wel opgelost hebben. Dank voor de reacties!
Succes is een keuze!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-06-2010 09:10

al eens eraf gehaald om te kijken of jij ziet wat er zou moeten klikken en of dit er nog steeds frank en vrij zit?
Van mij hebben namelijk nog nooit geklikt als ik aan de knop draai :-), slip werkt overigens voortreffelijk!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

15-06-2010 09:56

Hoi Rob,

Ik ken het problem, heb het zelf ook gehad met mijn Emcasts.
Dit komt door het aluminium stripje wat in de schroefdop zit.
Dit breekt na verloop van tijd af !
Schoonvader heeft ook emcasts, ook hetzelfde probleem.
Hij heeft al nieuwe doppen besteld, maar deze hadden na enkele maanden hetzelfde probleem.
Ik heb het opgelost door deze aluminium stripjes te vervangen door stalen stripjes, deze zijn vele malen sterker.
Deze heb ik zelf op maat gemaakt/gebogen.
Gebruik deze nu al meer als een jaar zonder probleem!
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Rob Tazelaar
Berichten: 152
Lid geworden op: 11-10-2006 09:21

15-06-2010 21:08

Heren,

Dank voor de reacties, ik heb een nieuwe knop besteld. Als die er is ga ik de defecte proberen te fixen met een staal stripje! Supertip!

En inderdaad, ondanks dit kleine mankementje, werkt de slip gewoon voortreffelijk! Voor het geld dat ik ervoor betaalde zijn het gewoon topmolens!

Reuze bedankt!
Succes is een keuze!
Plaats reactie